• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    26°C 22.5°C / 27.4°C
    2 BF
    66%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 21.3°C / 23.9°C
    2 BF
    68%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    25°C 23.0°C / 25.5°C
    1 BF
    69%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.9°C / 15.9°C
    1 BF
    88%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.9°C / 20.9°C
    0 BF
    88%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    23°C 20.7°C / 22.6°C
    1 BF
    78%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.7°C / 19.0°C
    1 BF
    55%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.5°C / 22.5°C
    1 BF
    66%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.8°C / 25.5°C
    2 BF
    53%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    2 BF
    60%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.4°C / 25.5°C
    1 BF
    69%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.8°C / 21.8°C
    4 BF
    80%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.1°C / 25.1°C
    2 BF
    66%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.1°C / 20.9°C
    3 BF
    100%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    27°C 20.5°C / 27.7°C
    2 BF
    47%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.8°C / 23.8°C
    3 BF
    57%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 21.8°C / 26.5°C
    0 BF
    83%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    20°C 20.5°C / 20.5°C
    3 BF
    90%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.4°C / 23.9°C
    2 BF
    84%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.1°C / 19.1°C
    1 BF
    62%

Αέναη πάλη ανθρώπου και φύσης

  • A-
  • A+

Στη διεθνή έκθεση «Swab Art Fair 2016», στη Βαρκελώνη, συμμετέχει η γκαλερί «ena» με την έκθεση του Νίκου Μόσχου «Inevitable Nature». Τα «τοπία» του αποτελούν ένα κολάζ από στοιχεία που δημιουργούν εντυπώσεις οικείες αλλά και πρωτόγνωρες ταυτόχρονα.

Μολονότι η τεχνική του πατάει στις αρχές και τις αξίες της παραδοσιακής ζωγραφικής, η οπτική του είναι απολύτως σύγχρονη. Εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες της ηλεκτρονικής εικόνας, που δίνουν οι πολλαπλές κάμερες, τα μικροσκόπια ή και τα drones.

Ταυτόχρονα η χωροταξική διάταξη των στοιχείων, σε κάποια τμήματα, ακολουθεί μια επιτηδευμένα απλουστευμένη απόδοση παραπέμποντας άμεσα στα κόμικς αλλά και σε μια πρώιμη, σχεδόν παιδική, αντίληψη της φύσης.

Σε αυτήν τη σειρά των έργων του Μόσχου η ανθρώπινη φιγούρα δεν κατέχει πρωταγωνιστικό ρόλο, όπως στην έως τώρα δουλειά του. Αποτυπώνεται όμως το στίγμα της ανθρώπινης παρέμβασης, άλλοτε εκούσιας και αναγκαίας και άλλοτε βίαιης και καταστροφικής, στο περιβάλλον.

Οι αλλαγές και οι ζυμώσεις μοιάζει να γίνονται από μόνες τους πάνω στο έργο. Σαν σε πάλη, η μίξη ετερόκλητων στοιχείων, όπως τα βράχια, οι μηχανές και μια στρώση σαντιγί, είναι μια μορφή σχολίου στην πολιτισμική εξέλιξη και τη διαρκή σχέση επιβίωσης και οργάνωσης μέσα στο περιβάλλον.

Ο άνθρωπος έχει την τάση να θεωρεί τον εαυτό του επίκεντρο και να διαμορφώνει το περιβάλλον μέσα από τη δυναμική του. Ενώ φαινομενικά αντιπαλεύεται με τα ζωώδη ένστικτά του, δεν καταφέρνει να απελευθερωθεί από το σύμπλεγμα κατωτερότητας αλλά και αυτό της ανωτερότητας απέναντι στη φύση

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Τέσσερις ζωγράφοι δίνουν ραντεβού στον Πόρο
Γνωστοί δημιουργοί με αναγνωρίσιμο ιδίωμα, οι Γ. Αδαμάκος, Τ. Μαντζαβίνος, Αγγ. Παπαδη-μητρίου, Γ. Ψυχοπαίδης συνοικούν με τον Κώστα Πανιάρα και αντιμάχονται τη λήθη, διεισδύοντας με τα έργα τους στα άδυτα της...
Τέσσερις ζωγράφοι δίνουν ραντεβού στον Πόρο
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Χωρίς φλιτζανάκια... «Μυταράδες»
Μυταράς εφ’ όλης της ύλης, στην Ανδρο, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή. Αγαπητός, δημοφιλής, από τους εμπορικότερους ζωγράφους της γενιάς του, ο Δημήτρης Μυταράς μπήκε σε...
Χωρίς φλιτζανάκια... «Μυταράδες»
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ενας κλασικός της αφαίρεσης στον Πόρο
Μια διπλή έκθεση, η πρώτη που διοργανώνεται μετά τον θάνατό του, με πρωτοβουλία της Τατιάνας Σπινάρη-Πολλάλη, αφουγκράζεται την αμφιθυμία και τα τοπία της μνήμης του Κώστα Πανιάρα με επιλεγμένα έργα του από το...
Ενας κλασικός της αφαίρεσης στον Πόρο
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Η «αγία τριάδα» της ρωσικής πρωτοπορίας
Μια μεγάλη έκθεση με 250 έργα από τις συλλογές του γαλλικού Εθνικού Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης ενώνει τρεις εμβληματικές μορφές της ρωσικής πρωτοπορίας και μεταφέρει το κοινό στην εποχή που η σχολή καλών τεχνών...
Η «αγία τριάδα» της ρωσικής πρωτοπορίας
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Τα ερωτικά και πολιτικά χρώματα του Εμπειρίκου
Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης μάς παραδίδει το βιβλίο «Στον βυθό των ονείρων. Εικόνες από την Οκτάνα του Ανδρέα Εμπειρίκου», που εκδόθηκε από τον Ικαρο και περιλαμβάνει 39 έργα ζωγραφικής, πρόλογό του και επιλεγμένα...
Τα ερωτικά και πολιτικά χρώματα του Εμπειρίκου
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Τι εστί ήρωας στην εποχή μας;
Με αφορμή την επέτειο της Εθνεγερσίας του 1821, τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, τη Σαρακοστή, την Ανάσταση αλλά και την ανοιξιάτικη εποχή που διανύουμε, ο γνωστός καλλιτέχνης δίνει το «εικαστικό του παρών» με...
Τι εστί ήρωας στην εποχή μας;

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας