Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Έφυγε» ο ζωγράφος Παναγιώτης Τέτσης

Ο ζωγράφος του χρώματος και της ζωής, Παναγιώτης Τέτσης

«Έφυγε» ο ζωγράφος Παναγιώτης Τέτσης

  • A-
  • A+

Ο ακαδημαϊκός και ζωγράφος Παναγιώτης Τέτσης πέθανε τα ξημερώματα σε ηλικία 91 ετών ύστερα από μακρά κι επίπονη μάχη με τον καρκίνο. Το τελευταίο διάστημα νοσηλευόταν στον «Ευαγγελισμό».

Πρόκειται για βαρύτατη απώλεια καθώς θεωρούνταν ένας από τους σπουδαιότερους ζωγράφους που διαμόρφωσαν την ελληνική μεταπολεμική ζωγραφική μαζί με τον Γιάννη Μόραλη.

Η κηδεία του θα γίνει τη Δευτέρα στις 14.30 από τον Ιερό Ναό Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτου (οδός Σκουφά, Κολωνάκι), ενώ η ταφή του θα γίνει στην Ύδρα την Τρίτη στις 12 το μεσημέρι.

Η οικογένεια επιθυμεί αντί στεφάνων να διατεθούν τα χρήματα για το Κουλούρειο Νοσοκομείο «Παναγία Φανερωμένη» της Ύδρας.

Ζωγράφος του χρώματος και της ζωής

Ζωγράφος και χαράκτης, δάσκαλος και πρύτανης στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών και ιδρυτικό μέλος της Σχολής «Βακαλό», ακαδημαϊκός, ο Παναγιώτης Τέτσης γεννήθηκε στην Ύδρα το 1925.

Ακολούθησε από νωρίς το έμφυτο ταλέντο του. Η γνωριμία του με τον Δημήτρη Πικιώνη και τον Νίκο Χατζηκυριάκο-Γκίκα λειτούργησαν καταλυτικά για την εξέλιξή του.

Σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωσή του έπαιξε και η γνωριμία του με τον Γερμανό ζωγράφο Klaus Frieslander.

Μαθήτευσε στην ΑΣΚΤ, συνέχισε της σπουδές του στο Παρίσι και μελέτησε τα μουσεία και τους δασκάλους της Αναγέννησης, αφομοίωσε στοιχεία του μοντερνισμού και της αφαίρεσης.

Από το 1948, όταν εξέθεσε για πρώτη φορά στην Πανελλήνια Έκθεση της Αθήνας, και επί 68 συναπτά έτη μετουσίωνε την καθημερινή απλότητα, τα πρόσωπα και τη φύση, τη θάλασσα και τον ουρανό, σε τέχνη.

Δίδαξε για χρόνια και επηρέασε νεότερους καλλιτέχνες που συν τοις άλλοις τον λάτρευαν. Κυρίως ο Παναγιώτης Τέτσης αγάπησε τον κόσμο που υπήρχε γύρω του και μας τον έδειξε.

Προσιτός, με ευγενικούς τρόπους και μονίμως σπινθηροβόλο βλέμμα, με δεκάδες εκθέσεις και βραβεία στη μακρόχρονη πορεία του.

Η ζωγραφική του ένας ατέλειωτος καμβάς, με τη δύναμη των χρωμάτων σε κυρίαρχη θέση στις δομημένες, αφαιρετικές συνθέσεις του που σαφώς ένα από τα χαρακτηριστικά τους είναι και η αισιοδοξία.

Το τελευταίο βραβείο

Το τελευταίο βραβείο τού απονεμήθηκε πριν από λίγες μέρες, στις 29 Φεβρουαρίου, σε εκδήλωση που οργανώθηκε από το υπουργείο Πολιτισμού στο Μέγαρο Μουσικής.

Η κατάσταση της υγείας του δεν του επέτρεψε να παραστεί ο ίδιος στην κατάμεστη αίθουσα «Δημ. Μητρόπουλος» για να παραλάβει το «Βραβείο Εικαστικών Τεχνών Γιάννης Μόραλης» από τα χέρια του Προέδρου της Δημοκρατίας.

Ο Προκόπης Παυλόπουλος παρέδωσε στον γιο του, Αλέξη Τέτση, το βραβείο, ένα μικρό γλυπτό του Μόραλη (προσφορά της γκαλερί Ζουμπουλάκη).

Ο ίδιος διάβασε ένα σύντομο ευχαριστήριο μήνυμα του πατέρα του, που κατέληγε:

Κρίμα που δεν είμαι απόψε μαζί σας

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Πέθανε ο ζωγράφος Νίκολας Μάνεφ
Μετά από εγκεφαλική αιμορραγία άφησε σε ηλικία 78 ετών την τελευταία του πνοή ο Γαλλοβούλγαρος ζωγράφος, Νίκολας Μάνεφ. Δημιουργός αφηρημένων συνθέσεων είχε κάνει περισσότερες από 140 ατομικές εκθέσεις, κυρίως...
Πέθανε ο ζωγράφος Νίκολας Μάνεφ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Τέσσερις ζωγράφοι δίνουν ραντεβού στον Πόρο
Γνωστοί δημιουργοί με αναγνωρίσιμο ιδίωμα, οι Γ. Αδαμάκος, Τ. Μαντζαβίνος, Αγγ. Παπαδη-μητρίου, Γ. Ψυχοπαίδης συνοικούν με τον Κώστα Πανιάρα και αντιμάχονται τη λήθη, διεισδύοντας με τα έργα τους στα άδυτα της...
Τέσσερις ζωγράφοι δίνουν ραντεβού στον Πόρο
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Χωρίς φλιτζανάκια... «Μυταράδες»
Μυταράς εφ’ όλης της ύλης, στην Ανδρο, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή. Αγαπητός, δημοφιλής, από τους εμπορικότερους ζωγράφους της γενιάς του, ο Δημήτρης Μυταράς μπήκε σε...
Χωρίς φλιτζανάκια... «Μυταράδες»
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ενας κλασικός της αφαίρεσης στον Πόρο
Μια διπλή έκθεση, η πρώτη που διοργανώνεται μετά τον θάνατό του, με πρωτοβουλία της Τατιάνας Σπινάρη-Πολλάλη, αφουγκράζεται την αμφιθυμία και τα τοπία της μνήμης του Κώστα Πανιάρα με επιλεγμένα έργα του από το...
Ενας κλασικός της αφαίρεσης στον Πόρο
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Η «αγία τριάδα» της ρωσικής πρωτοπορίας
Μια μεγάλη έκθεση με 250 έργα από τις συλλογές του γαλλικού Εθνικού Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης ενώνει τρεις εμβληματικές μορφές της ρωσικής πρωτοπορίας και μεταφέρει το κοινό στην εποχή που η σχολή καλών τεχνών...
Η «αγία τριάδα» της ρωσικής πρωτοπορίας
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Τα ερωτικά και πολιτικά χρώματα του Εμπειρίκου
Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης μάς παραδίδει το βιβλίο «Στον βυθό των ονείρων. Εικόνες από την Οκτάνα του Ανδρέα Εμπειρίκου», που εκδόθηκε από τον Ικαρο και περιλαμβάνει 39 έργα ζωγραφικής, πρόλογό του και επιλεγμένα...
Τα ερωτικά και πολιτικά χρώματα του Εμπειρίκου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας