Η ομαδική έκθεση «ΠΡΑΞΗ 6: Ζωγραφική-Γλυπτική 1970-1975», σε επιμέλεια Γιώργου Βογιατζόγλου και κείμενο καταλόγου της ιστορικού τέχνης, επιμελήτριας και δημοσιογράφου Αλεξάνδρας Κοροξενίδη, εγκαινιάστηκε (στις 11/11) στην Πινακοθήκη Γ. Βογιατζόγλου στη Νέα Ιωνία. Είναι άλλη μία διοργάνωση που παρουσιάζει μια ανασκόπηση της συλλογής και τις σύγχρονες εικαστικές αναζητήσεις μέρους της ελληνικής εικαστικής δημιουργίας, όπως αποτυπώνεται σε αυτή. Στην έκθεση παρουσιάζονται έργα γυναικών και αντρών καλλιτεχνών που γεννήθηκαν κατά τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο και ανήκουν στη Συλλογή Γ. Βογιατζόγλου. Γλυπτική και ζωγραφική, κυρίως, με ρεαλιστικά χαρακτηριστικά αλλά και έργα που κινούνται ανάμεσα στην παραστατικότητα και την αφαίρεση, όπως αναφέρει η Αλεξάνδρα Κοροξενίδη, συνθέτουν την ομαδική έκθεση με την οποία συνεχίζεται η θεματική σειρά ΠΡΑΞΕΙΣ. Ξεκίνησε το 2013 και παρουσιάζει με χρονολογική σειρά τους εικαστικούς του 20ού αιώνα, συνυφαίνοντας την ιστορία της νεότερης ελληνικής τέχνης με την ανάπτυξη της Συλλογής Βογιατζόγλου.
«Με περιγραφικούς όρους, η ζωγραφική με κύρια τα ρεαλιστικά χαρακτηριστικά δίνει τον τόνο στην ΠΡΑΞΗ 6 χωρίς βεβαίως να λείπουν έργα που βρίσκονται ανάμεσα στην παραστατικότητα και την αφαίρεση. Η προσωπογραφία, το σώμα, ο ιδιωτικός χώρος που φέρει το αντίκτυπο της κοινωνικής πραγματικότητας, η υποδήλωση μίας ιστορίας, η αμφισημία ανάμεσα στο επινοημένο και το πραγματικό, το φαντασιακό και το εμπειρικό, ιστορίες που προσδιορίζονται από ετεροχρονίες, η ρευστότητα και οι πολλαπλές όψεις της πραγματικότητας, η μνήμη, ο κατακερματισμός ή η παραμόρφωση της μορφής, το ανοίκειο, το παράδοξο, η διαχείριση του βλέμματος, το χιούμορ, η μοναχικότητα είναι ορισμένα γνωρίσματα που επανέρχονται στην πολυμορφία της συγκεκριμένης ενότητας ενώ, εκτός λίγων εξαιρέσεων, η αποδόμηση και ο επαναπροσδιορισμός της ζωγραφικής δεν είναι τόσο παρόντα» επισημαίνει η Αλεξάνδρα Κοροξενίδη. «Αν αναλογιστεί κανείς το χρονικό βάθος της συλλογής και της αφοσίωσης του Βογιατζόγλου στη ζωγραφική, που όμως δεν είναι το μοναδικό μέσο που τον ενδιαφέρει, αυτή η εμμονή του οφείλει να επισημανθεί ως μια συνεπή, ανεξάρτητη προσέγγιση, ανένταχτη στις ανακυκλώμενες τάσεις. Η συνοχή και η σε μεγάλο βαθμό ομοιογένεια της συλλογής επιτρέπει να παρακολουθήσει κανείς τις μετατοπίσεις και συνδέσεις που συμβαίνουν χρονολογικά, πάντα όμως μέσα από το μερικό πρίσμα μιας συγκεκριμένης συλλογής που διαπνέει ένα ενιαίο γούστο».
Συμμετέχουν οι εικαστικοί: Στέφανος Αλαφούζος, Αγγέλικα Βαξεβανίδου, Σάββας Γεωργιάδης, Νίκος Γιαβρόπουλος, Παναγιώτης Δαραμάρας, Βερονίκη Δαμιανίδου, Νίκος Εξαρχος, Γωγώ Ιερομονάχου, Αλεξάνδρα Ισακίδου, Τζουλιάνο Καγκλής, Χριστόφορος Κατσαδιώτης, Θεόφιλος Κατσιπάνος, Νίκος Καναρέλης, Ιωάννα Καφίδα, Λένα Κιτσοπούλου, Νίκος Κόνιαρης, Λήδα Κοντογιαννοπούλου, Σπύρος Κοντούλης, Σπύρος Λύτρας, Αλέξανδρος Μαγκανιώτης, Μανώλης Μπιτσάκης, Μίλτος Μιχαηλίδης, Λαμπρινή Μποβιάτσου, Φανή Πανταζίδου, Κώστας Παππάς, Ηλίας Παπανικολάου, Ηλίας Παπαηλιάκης, Νίκος Σίσκος, Αγγελος Σπάρταλης, Αντώνης Στάβερης, Αντώνης Τιτάκης, Αντώνης Τσακίρης, Μιχάλης Τσακουντής, Γεωργία Φαμπρίς, Νίκος Χατζησμάλης, Διονύσης Χριστοφιλογιάννης, W.D.
♦ Πληροφορίες: Πινακοθήκη Γ. Βογιατζόγλου (Ελευθερίου Βενιζέλου 63, Νέα Ιωνία), τηλ.: 210-2710472. Διάρκεια έως 8/2/25. Είσοδος ελεύθερη.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας