Αθήνα, 16°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
17.4° 14.6°
3 BF
63%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
16.4° 13.7°
2 BF
67%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
15°C
15.4° 14.9°
3 BF
77%
Ιωάννινα
Σποραδικές νεφώσεις
13°C
12.9° 12.9°
1 BF
67%
Αλεξανδρούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
13°C
12.9° 12.9°
0 BF
88%
Βέροια
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.9° 13.8°
1 BF
78%
Κοζάνη
Σποραδικές νεφώσεις
11°C
12.3° 11.4°
0 BF
58%
Αγρίνιο
Σποραδικές νεφώσεις
14°C
13.5° 13.5°
1 BF
81%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
16°C
16.8° 14.9°
3 BF
70%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
15.9° 14.6°
1 BF
63%
Ερμούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.4° 14.8°
3 BF
72%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
13°C
14.0° 12.7°
1 BF
82%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
14.5° 14.5°
2 BF
76%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
13°C
12.9° 12.4°
0 BF
88%
Λαμία
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.0° 14.5°
2 BF
73%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
14°C
13.8° 12.8°
1 BF
83%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
17.7° 14.5°
0 BF
56%
Καβάλα
Αραιές νεφώσεις
13°C
12.7° 12.3°
2 BF
91%
Κατερίνη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
16.7° 14.7°
2 BF
80%
Καστοριά
Αραιές νεφώσεις
11°C
11.3° 11.3°
2 BF
63%
ΜΕΝΟΥ
Σάββατο, 02 Μαρτίου, 2024
Τα παιδικά χρόνια του Ιβάν
Μπάμπης Πυλαρινός, «Το φιλί», από την ταινία «Τα παιδικά χρόνια του Ιβάν»

«Καθρέφτες»: Μια έκθεση-σπουδή στον Ταρκόφσκι

Ένα εικαστικό αφιέρωμα στον Ταρκόφσκι, ως σκηνοθέτη, διανοούμενο και φιλόσοφο, στο «Atelier Pilarinos», με εννιά ζωγράφους να μεταφέρουν στον καμβά την ατμόσφαιρα των ταινιών και την προσωπικότητα του μεγάλου Ρώσου δημιουργού

Εγκαινιάζεται σήμερα στις 19.00, στο «Atelier Pilarinos» (πλατεία Μητροπόλεως 11), η έκθεση ζωγραφικής «Καθρέφτες», ένα αφιέρωμα στον Αντρέι Ταρκόφσκι με επιμέλεια του εικαστικού Μπάμπη Πυλαρινού, που θα διαρκέσει έως τις 28 Νοεμβρίου 2023.

Οι Μάξιμος Βασίλιεβιτς, Χαράλαμπος Επαμεινώνδας, Απόστολος Ιτσκούδης, Γιώργος Κόρδης, Νεκτάριος Μαμάης, Χριστίνα Παπαθέου-Δουληγέρη, Χρήστος Παπαδάκης, Μπάμπης Πυλαρινός και π. Σταμάτης Σκλήρης, μέσα από 35 έργα, «αφηγούνται» το έργο του Ρώσου σκηνοθέτη που σημάδεψε τα κινηματογραφικά χρονικά.

Μάξιμος Βασίλιεβιτς, «Θεωρώντας την Αγία Τριάδα», από την ταινία «Αντρέι Ρουμπλιόφ», ακριλικά σε καμβά, 40 x 60 εκ., 2023

Δεν παραδεχόταν ότι έκανε «ποιητικό κινηματογράφο», αλλά οι ταινίες του ήταν σαν ποιήματα με εικόνες και ήχους. Είχε σπουδάσει μουσική, ζωγραφική και γλυπτική, αλλά και στο Ινστιτούτο Κινηματογράφου της τότε Σοβιετικής Ένωσης, ώσπου έγινε ο μέγας Αντρέι Ταρκόφσκι του «Αντρέι Ρουμπλιόφ», της «Νοσταλγίας», της «Θυσίας», του «Σολάρις».

«Γλυπτική του χρόνου» χαρακτηρίζεται η θεωρία του για τον κινηματογράφο, όμως στις ταινίες του τα πλάνα είναι εικαστικά, οι σεκάνς πίνακες, τα ενσταντανέ κάδρα… Δεν αγαπούσε τα σύμβολα, αλλά η οθόνη γέμιζε από αυτά σε κάθε φιλμ του. «Ο καθρέφτης», από τον οποίο είναι εμπνευσμένος και ο τίτλος της έκθεσης ζωγραφικής, είναι αυτοβιογραφική ταινία και δείχνει το κατεξοχήν σύμβολο της αντανάκλασης της ύπαρξής μας: το κάτοπτρο.

Χαράλαμπος Επαμεινώνδας, «Ο ποιητής», ακριλικά σε καμβά, 42 x 32 εκ., 2023

Μιλήσαμε με τον επιμελητή της έκθεσης Μπάμπη Πυλαρινό, ζωγράφο-αγιογράφο, ο οποίος, παρότι σπούδασε φυσικός, μαγεύτηκε από τον κόσμο της τέχνης, άλλαξε ρότα και εδώ και πολλά χρόνια ζωγραφίζει και διδάσκει και αγιογραφία. «Η ιδέα της έκθεσης», μας λέει, «προέκυψε από μια συνομιλία που είχα με τον Μιχάλη Πάγκαλο, εκδότη του φιλοσοφικού-λογοτεχνικού περιοδικού “Άνθρωπος”, ο οποίος μου είπε ότι το φθινόπωρο σκόπευε να κάνει ένα αφιέρωμα στον Ταρκόφσκι. Πάντα του έλεγα ότι κάθε αφιέρωμα του περιοδικού θα μπορούσε να συνοδεύεται από κάτι εικαστικό και το έργο του Ταρκόφσκι προσφέρεται κατεξοχήν για μια έκθεση ζωγραφικής.

»Όταν το πρότεινα στους άλλους οκτώ συναδέλφους, η απάντησή τους ήταν άμεση και θετική. Με κάποιους από αυτούς, μάλιστα, πριν από δύο χρόνια είχαμε κάνει ένα αφιέρωμα στον Ντοστογιέφσκι, πάλι στο εργαστήριό μου, όπως και η τρέχουσα έκθεση, η οποία την άνοιξη θα ταξιδέψει στην Άρτα και μετά στην Αμερική – Νέα Υόρκη και Βοστόνη.

Απόστολος Ιτσκούδης, «Τerra mia», ακριλικά σε καμβά, 40 x 50 εκ., 2018

»Το εικαστικό υλικό είναι τόσο πλούσιο όσο και η απαράμιλλη –γνωστή και μυθική πια– ταρκοφσκική ατμόσφαιρα. Ο Ταρκόφσκι ασκεί μια τέχνη που κυρίως έχει σχέση με τον χρόνο, με την κίνηση, αλλά που μας διδάσκει την ακινησία. Η κίνηση, δυστυχώς, γίνεται πια το αναλγητικό της ζωής και η κινηματογραφική ακινησία, ενδοσκόπηση και κοίταγμα στον καθρέφτη.

»Οι εικαστικοί που συμμετέχουν στην έκθεση ξεδιπλώνουν εννιά διαφορετικές ζωγραφικές αφηγήσεις του κινηματογραφικού ιδιώματος του Αντρέι Ταρκόφσκι: ορισμένα έργα κινούνται στο γενικότερο κλίμα όλων των ταινιών και της προσωπικότητάς του, ενώ κάποια άλλα εμπνέονται απευθείας από κινηματογραφικές σκηνές δίνοντας την προσωπική ματιά του ζωγράφου στο δεδομένο τοπίο της ταινίας».

Μπάμπης Πυλαρινός, «Το φιλί», από την ταινία «Τα παιδικά χρόνια του Ιβάν»

Πληροφορίες:

«Καθρέφτες» - Ομαδική έκθεση-αφιέρωμα στον Αντρέι Ταρκόφσκι, «Atelier Pilarinos» (πλατεία Μητροπόλεως 11, πίσω από το ιερό της Μητρόπολης Αθηνών, τηλ. 211-4076675 / www.pilarinos.gr / [email protected])· ώρες λειτουργίας: Δευτέρα, Τετάρτη: 10.00-14.30, Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 10.00-14.30 και 18.00-20.00, Σάββατο: 11.00-14.00, Κυριακή: 11.00-13.00. Έως τις 28 Νοεμβρίου 2023.

 

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
«Καθρέφτες»: Μια έκθεση-σπουδή στον Ταρκόφσκι

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας