• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 8.6°C / 11.3°C
    3 BF
    78%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    8°C 6.5°C / 9.4°C
    3 BF
    77%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    10°C 8.0°C / 10.9°C
    4 BF
    76%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 2.9°C / 5.5°C
    1 BF
    70%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    7°C 6.9°C / 6.9°C
    4 BF
    87%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 6.0°C / 7.1°C
    2 BF
    77%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    2°C 2.4°C / 2.4°C
    2 BF
    81%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    6°C 6.2°C / 6.2°C
    2 BF
    83%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 13.3°C / 14.8°C
    3 BF
    94%
  • Μυτιλήνη
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 10.7°C / 10.9°C
    1 BF
    93%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 12.7°C / 13.4°C
    2 BF
    82%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 7.3°C / 7.3°C
    5 BF
    80%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    12°C 12.1°C / 12.1°C
    2 BF
    67%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 6.9°C / 8.4°C
    2 BF
    87%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    8°C 7.5°C / 8.8°C
    3 BF
    79%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 14.8°C / 18.8°C
    2 BF
    73%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    9°C 8.8°C / 11.5°C
    3 BF
    76%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 6.3°C / 8.8°C
    0 BF
    77%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    8°C 7.3°C / 7.7°C
    2 BF
    81%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    1°C 0.9°C / 0.9°C
    1 BF
    87%

«Ο κήπος» του Μανώλη Μπαμπούση στην Καλών Τεχνών

  • A-
  • A+
Ο Μανώλης Μπαμπούσης, φωτογράφος, εικαστικός και αρχιτέκτονας, ομότιμος καθηγητής της ΑΣΚΤ, είναι ένας αιχμηρός κριτικός της καταναλωτικής κοινωνίας, των θεσμών, ακόμη και της τέχνης, είναι ένας «παραγωγός ουτοπίας».

Το 2011, με τη μελέτη, σχέδιασμό, οργάνωση και επίβλεψή του Μανώλη Μπαμπούση, επί της πρυτανείας του Γιώργου Χαρβαλιά, το πάρκινγκ της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών στην Αθήνα, μετατράπηκε σε κήπο. Ο καλλιτέχνης, τώρα με μια εγκατάσταση μεταφέρει το «πάρκινγκ» στον εκθεσιακό χώρο της σχολής, ενώ σε μια αίθουσα προβάλλεται ένα ηχητικό βίντεο με τη φωνή του και τις εικόνες του κήπου. Παράλληλα, η πρόσφατη φωτογραφική σειρά «θέα» (2022), παρουσιάζει δέντρα που μεγαλώνουν αντικρίζοντας τη θάλασσα, φυτεμένα στο νησί Κέα, την τελευταία διετία, τα περισσότερα από τον ίδιο τον καλλιτέχνη. Οι φωτογραφίες αυτές αντιπροσωπεύουν το πράσινο ρεύμα της ζωής και της τέχνης του Μπαμπούση.

Η έκθεση «ο κήπος» στον εκθεσιακό χώρο της ΑΣΚΤ, «Νίκος Κεσσανλής», ξετυλίγει ένα πολυμεσικό πορτραίτο του Μανώλη Μπαμπούση. Το συνθέτουν παλαιά και νέα έργα της πολύχρονης διαδρομής του, τυπωμένες φωτογραφίες, βιντεοπροβολές εικόνων, σχέδια, εγκαταστάσεις και ηχητικά έργα.  «Περιηγούμαστε σε φανταστικά μουσεία και σε μνημεία, σε δημόσιους χώρους και σε υπηρεσίες με ευρηματικούς τίτλους διαπνεόμενους από βιτριολικό χιούμορ, βλέπουμε τον ηθελημένα άναρχο κήπο της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών που σχεδίασε, αλλά και ακούμε τον ίδιο τον εικαστικό να εκθέτει τις απόψεις του για την τέχνη», σημειώνει ο επιμελητής της εκθεσης Γιάννης Μπόλης στον κατάλογο που τη συνοδεύει. «Οι εικόνες και ο λόγος του Μπαμπούση γίνονται απροσδόκητα οικείοι, το σύμπαν του είναι ένας υποβλητικός κόσμος αναφορών, οι οποίες φορτίζονται από τον τρόπο με τον οποίον τις επεξεργάζεται. Ο "κήπος" του επιζητεί τη συμμετοχή μας στην ανακάλυψη και στην εξερεύνησή του».

MANOLIS BABOUSSIS exhibition view 23

Ο Μανώλης Μπαμπούσης, φωτογράφος, εικαστικός και αρχιτέκτονας, ομότιμος καθηγητής της ΑΣΚΤ, είναι ένας αιχμηρός κριτικός της καταναλωτικής κοινωνίας, των θεσμών, ακόμη και της τέχνης, είναι ένας «παραγωγός ουτοπίας».

«Στα έργα του, είτε πρόκειται για αναλογικές ή ψηφιακές φωτογραφίες, βίντεο και σχέδια, είτε για ηχητικές και εκτεταμένες εγκαταστάσεις-παρεμβάσεις στον χώρο,  εγείρει έναν γενικότερο προβληματισμό που εκτείνεται από τις πολιτιστικές πρακτικές, την τέχνη, τους θεσμούς, τα μουσεία και τους "εκπροσώπους" τους έως τις παγίδες, τις δυσαρμονίες και τον κατακερματισμό της σύγχρονης ζωής· και από την αρχιτεκτονική και τη λειτουργία της, τον χώρο, την έννοια της ουτοπίας και της συσσώρευσης κάθε λογής αντικειμένων, έως την ολοκληρωτική ρήξη και αποκοπή του ανθρώπου από τη φύση, τις σύνθετες και απρόβλεπτες κοινωνικές, θρησκευτικές, πολιτικές και οικονομικές πραγματικότητες», σύμφωνα με τον επιμελητή της έκθεσης.

Ο κατάλογος του «κήπου»  θα παρουσιαστεί την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου, στις 18:30, στο Αμφιθέατρο της Βιβλιοθήκης της ΑΣΚΤ (Πειραιώς 256, Αγ. Ιωάννης Ρέντης, Αθήνα). Θα απευθύνoυν χαιρετισμό οι: Νίκος Τρανός, Καθηγητής και Πρύτανης της ΑΣΚΤ και Μαρία Τσαντσάνογλου, Αν. Γενική Διευθύντρια MOMus & Διευθύντρια MOMUs-Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης-Συλλογή Κωστάκη.

Για τον κατάλογο εκτός από τον καλλιτέχνη θα μιλήσουν οι: Θούλη Μισιρλόγλου, Αν. Διευθύντρια MOMus-Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης-Συλλογές Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης & MOMus-Πειραματικού Κέντρου Τεχνών. Γιάννης Μπόλης, Επιμελητής της έκθεσης, Ιστορικός της Τέχνης, Προϊστάμενος Τμήματος Σύγχρονης Γλυπτικής, MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά.

Θα προηγηθεί στις 17:30, ξενάγηση στην έκθεση που φιλοξενείται στην ΑΣΚΤ έως τις 8 Δεκεμβρίου.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Συγκλονιστική ομορφιά, μεγαλοπρέπεια και κλίμακα στην Αθήνα»
Οι φωτογραφίες που έβγαλε η διάσημη Γερμανίδα καλλιτέχνις, πέρυσι το καλοκαίρι, πάντα με τη δική της ιδιαίτερη ματιά, από την Ακρόπολη, την Ακαδημία Πλάτωνος και τον ναό του Ποσειδώνα, μέσα στις ακραία υψηλές...
«Συγκλονιστική ομορφιά, μεγαλοπρέπεια και κλίμακα στην Αθήνα»
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Μια ματιά στη ζωή μας
Έφηβοι πρόσφυγες, οι οποίοι διαβιούν σε δομές για ασυνόδευτους ανήλικους της οργάνωσης «Κοινωνικό ΕΚΑΒ», εκθέτουν τα έργα τους τούτες τις μέρες υπό τον τίτλο «Μια ματιά στη ζωή μας» στα πλαίσια της 14ης...
Μια ματιά στη ζωή μας
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ογδόντα φωτογραφικές μνήμες του Βόλου το πρώτο μισό του δραματικού 20ού αιώνα
Στο Μουσείο της Πόλης του Βόλου παρουσιάζεται μεγάλη έκθεση-αφιέρωμα στο έργο του πρωτοπόρου Βολιώτη φωτογράφου σε επιμέλεια του Ηρακλή Παπαϊωάννου.
Ογδόντα φωτογραφικές μνήμες του Βόλου το πρώτο μισό του δραματικού 20ού αιώνα
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Η Ινγκα, η Τεόνα, η Αννα, η Μανάνα, η Τσίουρι ζουν μόνο τις Κυριακές
Η έκθεση της φωτογράφου Τατιάνας Μαυρομάτη και της σκηνοθέτριας-εικαστικού Λώρας Μαραγκουδάκη βασίζεται σε φωτογραφίες και στις ιστορίες πέντε γυναικών που εργάζονται στην Ελλάδα φροντίζοντας ηλικιωμένους και...
Η Ινγκα, η Τεόνα, η Αννα, η Μανάνα, η Τσίουρι ζουν μόνο τις Κυριακές
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ο «Κρυφός κήπος» της Ενης Κούκουλα
Τρεις ενότητες, τοπία, εσωτερικοί χώροι και άνθρωποι, μικρά αντικείμενα και λουλούδια, μια συλλογή από εικόνες προσωπικά βιωμένες που κάθε στιγμή είναι παρούσες εκεί έξω, παρουσιάζει η Ενη Κούκουλα στην έκθεση...
Ο «Κρυφός κήπος» της Ενης Κούκουλα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας