• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    31°C 29.2°C / 32.0°C
    4 BF
    38%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    34°C 32.2°C / 35.9°C
    2 BF
    29%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    34°C 34.0°C / 34.3°C
    1 BF
    34%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 31.9°C / 31.9°C
    1 BF
    25%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 31.9°C / 33.0°C
    5 BF
    29%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    33°C 31.8°C / 33.2°C
    3 BF
    29%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 28.4°C / 29.5°C
    2 BF
    21%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    34°C 34.1°C / 34.1°C
    3 BF
    15%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.8°C / 30.4°C
    4 BF
    59%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.9°C / 30.7°C
    2 BF
    51%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    27°C 27.4°C / 28.3°C
    4 BF
    65%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.5°C / 28.7°C
    4 BF
    58%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    35°C 34.9°C / 34.9°C
    1 BF
    24%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 31.2°C / 32.9°C
    2 BF
    21%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    33°C 31.2°C / 33.8°C
    3 BF
    25%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 28.2°C / 28.8°C
    3 BF
    67%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    32°C 29.5°C / 32.2°C
    5 BF
    23%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 31.6°C / 33.3°C
    4 BF
    32%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 29.7°C / 33.9°C
    3 BF
    30%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    26°C 26.4°C / 26.4°C
    2 BF
    30%

Αποκαλυπτήρια ενός μνημειακού γλυπτού της Χριστίνας Σαραντοπούλου στην Εύβοια

  • A-
  • A+

Τα αποκαλυπτήρια του πρωτόφαντου γλυπτού της διακεκριμένης γλύπτριας Χριστίνας Σαραντοπούλου, με τίτλο, «Άνθρωπος και Φύση», (ανοξείδωτος χάλυβας, 314 x 322 x 100 εκ. του 2022), θα τελέσει ο Δήμαρχος Ιστιαίας Αιδηψού Γιάννης Κοντζιάς, την Πέμπτη 4 Αυγούστου, στις 20:30, στην πλατεία της Ιστιαίας, στην Εύβοια.

Το σημαντικό αυτό γλυπτό αποτελεί δωρεά οικογένειας που ζει στα Ελληνικά, για να θυμίζει τον ηρωισμό εκείνων των ανδρών που αγωνίστηκαν για την κατάσβεση της ανελέητης πυρκαγιάς του 2021 στη Βόρεια Εύβοια, «τονίζοντας την αποστολή των ανθρώπων που αγγίζουν το σύμπαν με την ευθύνη των πράξεων τους».

Η Χριστίνα Σαραντοπούλου γεννήθηκε στο Αγρίνιο το 1952. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας και αισθητική στο Παρίσι, στη Σορβόννη και έχει πραγματοποιήσει πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Επίσης, άφησε το προσωπικό γλυπτικό της αποτύπωμα με μνημειακά έργα στην Ευρώπη: «Παρέμβαση» Λεωφόρος Κηφισίας, Αθήνα-  «Κόσμος», Δήμος Παιανίας-  «Monas», Δήμος Calaf, Βαρκελώνη- «Σύνδεσμοι», Ελληνική Πρεσβεία, Χάγη - «Βήμα», Λεωφόρος Βασιλίσσης Σοφίας, Αθήνα - «Αθηνά, Αργοναύτες, Αργώ», Λιμάνι Βόλου - «Η πόλη ενώνει τη διαφορετικότητα των ανθρώπων», Σταθμός Μετρό Αγίου Ιωάννη, Αθήνα -  «Δεσμός», Κτήμα Βαγγέλη Γεροβασιλείου, Επανομή Θεσσαλονίκης- «Αντιθετικά Ζεύγη», Sani Beach Resort, Χαλκιδική,  κ.α.

Για το πολυεπίπεδο έργο της και το πρόσφατο γλυπτό της Χ. Σαραντοπούλου, ο κριτικός και θεωρητικός της τέχνης, Τάκης Μαυρωτάς, επισημαίνει: «Η τολμηρή και ευρηματική γλύπτρια, επανέρχεται αντιμέτωπη με τον δημόσιο χώρο και καταφέρνει να ποιήσει ένα μνημειακό γλυπτό υψηλών αισθητικών απαιτήσεων που εναρμονίζεται δυναμικά στον περιβάλλοντα χώρο της κεντρικής πλατείας της Ιστιαίας στην Εύβοια. "Άνθρωπος και Φύση" είναι ο τίτλος του νέου της γλυπτού, με ένα δέντρο να διαγράφεται στον κεντρικό άξονα ενός τσακισμένου κύκλου που παραμένει δυναμικά όρθιος. Η Σαραντοπούλου δουλεύει πάνω στον ανοξείδωτο χάλυβα, super mirror, με τελειοθηρική ακρίβεια για την απόδοση του περιγράμματος ενός δέντρου στο κενό του χώρου. Οι εντυπωσιακές επιφάνειες, διάτρητες από κοπές σχεδίων, δαχτυλικών αποτυπωμάτων, μας παραπέμπουν στον άνθρωπο και κατ’ επέκταση στην άμεση σχέση του με τη φύση. Ο μεταλλικός καθρέφτης, το κυρίαρχο εκφραστικό της υλικό, είναι δουλεμένος με λέιζερ για την απόδοση των διάτρητων δαχτυλικών αποτυπωμάτων, με την κυριαρχία των κενών επιφανειών που διαπερνά το φως. Παράλληλα οι θεατές του, σε όποια θέση και αν σταθούν, καθρεφτίζονται στις επιφάνειες του. Πρόκειται για έναν δημιουργικό άθλο με συγκολλήσεις, λεπτομερείς επεξεργασίες, επάλληλες μηχανουργικές παρεμβάσεις,  που όχι μόνο ολοκληρώνουν δυναμικά την πλαστική του οντότητα, αλλά και τη βαθύτερη εννοιολογική του υπόσταση.  Το δέντρο, με τη γραμμική του ανάπτυξη, σε άμεση συνύπαρξη με τα μεταλλικά διάτρητα πλέγματα, ολοκληρώνει το όραμα της, μέσα από ευανάγνωστα σύμβολα. Εκείνο που άμεσα την απασχολεί είναι οι προεκτάσεις και οι αντιστοιχίες για τη βαθύτερη προσέγγιση του νοήματος ενός σύγχρονου έργου με οικουμενικές προεκτάσεις».

Και καταλήγει: «Το γλυπτό της Σαραντοπούλου πάνω στη στρογγυλή τσιμεντένια του βάση, θα θυμίζει την αξεπέραστη δύναμη του ανθρώπου και παράλληλα την ευθύνη του για τη φύση και τον πλησίον του. Αυτή η ηθική διάσταση μιας άλλης αλήθειας, περισσότερο φωτεινής, καταγράφεται μέσα από τα δαχτυλικά αποτυπώματα του έργου της Σαραντοπούλου και του δέντρου που συμβολίζει την αναγέννηση και γι’ αυτό αποτέλεσε την αφορμή επιλογής αυτής της δωρεάς. Έτσι η τέχνη, για άλλη μια φορά, γίνεται ο αδιάψευστος μάρτυρας της απόλυτης καθαρότητας, μιας ιδεατής πραγματικότητας για το αύριο.  Αφού το γλυπτό της, αντιμέτωπο με τους ανθρώπους και τον ουρανό, θα αντανακλά πάντα το θαύμα της ζωής».

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Πλάθοντας το άυλο» στον ορίζοντα του Αιγαίου
Σχεδόν πενήντα χρόνια δημιουργίας καλύπτει η αναδρομική έκθεση για την Αλεξάνδρα Αθανασιάδη, που θα παρουσιαστεί σαν μια ενιαία εικαστική εγκατάσταση στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Χώρα της Ανδρου, από 3...
«Πλάθοντας το άυλο» στον ορίζοντα του Αιγαίου
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ενας «ποιητής» της γλυπτικής
Επίκαιρη η αθηναϊκή έκθεση του Τζουζέπε Πενόνε στο κέντρο της πόλης, καθώς μας θυμίζει τις καταστροφές στη φύση από την ανθρώπινη παρέμβαση και τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.
Ενας «ποιητής» της γλυπτικής
ART - ΝΕΑ
«Τα βασικά μνημεία μας είναι πεντακάθαρα»
Οι έγκαιρες και εκτεταμένες αποψιλώσεις έσωσαν τα μνημεία στη Βόρεια Εύβοια, όπως μας διαβεβαίωσε η προϊσταμένη της Εφορείας, Αγγελική Σίμωσι.
«Τα βασικά μνημεία μας είναι πεντακάθαρα»
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Ολα είναι μυαλό και κίνηση»
Yστατος φόρος τιμής στον πρωτοποριακό, εφευρετικό καλλιτέχνη η αναδρομική έκθεση με τα περίφημα κινητικά και μαγνητικά γλυπτά του, που παρουσιάζεται τώρα στην Τate Modern, ενώ το 2020 έρχεται και στην...
«Ολα είναι μυαλό και κίνηση»
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Γκρέμισε τα σύνορα ζωγραφικής και γλυπτικής
Tα χρώματα ήταν οι «βιταμίνες» του, το ψαλίδι και το χαρτί τα «παιχνίδια» του, όπως μου έλεγε στις συζητήσεις μας για την «Ελευθεροτυπία» ο Παύλος Διονυσόπουλος, ο διεθνής εικαστικός Pavlos, ο καλλιτέχνης των...
Γκρέμισε τα σύνορα ζωγραφικής και γλυπτικής
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Το «Εnigma» του Κωστή Γεωργίου
Ο Κωστής Γεωργίου παρουσιάζει στη Θεσσαλονίκη περίπου 110 ζωγραφικά έργα και 40 γλυπτά, παλαιότερη αλλά και νέα δουλειά του. Ανάμεσά τους, υπάρχουν και γλυπτικές εγκαταστάσεις με τους γνωστούς κόκκινους...
Το «Εnigma» του Κωστή Γεωργίου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας