• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 29.8°C / 35.7°C
    4 BF
    35%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    33°C 28.5°C / 34.7°C
    3 BF
    44%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    33°C 32.0°C / 36.0°C
    3 BF
    42%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    33°C 32.9°C / 32.9°C
    4 BF
    22%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 25.7°C / 27.9°C
    3 BF
    57%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    31°C 27.9°C / 34.0°C
    0 BF
    43%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    30°C 27.9°C / 31.5°C
    2 BF
    19%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    36°C 35.9°C / 35.9°C
    3 BF
    24%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.8°C / 30.2°C
    4 BF
    65%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 27.9°C / 29.9°C
    4 BF
    42%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    27°C 27.4°C / 29.8°C
    4 BF
    57%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.7°C / 27.7°C
    2 BF
    69%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    33°C 32.9°C / 32.9°C
    4 BF
    52%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 31.2°C / 32.9°C
    3 BF
    33%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 29.5°C / 34.0°C
    4 BF
    40%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 28.8°C / 29.8°C
    4 BF
    41%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 30.1°C / 35.0°C
    3 BF
    30%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.3°C / 27.7°C
    2 BF
    59%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.3°C / 32.2°C
    3 BF
    67%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    32°C 31.9°C / 31.9°C
    1 BF
    27%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οι «Τέσσερις Εποχές», μια φιστικιά και το αιγινήτικο τοπίο

  • A-
  • A+
Μια τρυφερή ματιά στο αιγινήτικο τοπίο με την καταλυτική παρουσία της φιστικιάς.

Μετά τη μακρόχρονη διαμονή του «στον συννεφιασμένο και μουντό ουρανό των Βρυξελλών», ο Σπύρος Παντελάκης επέστρεψε το 2017 «στο λαμπερό φως της Αίγινας και στο μπλε της θάλασσας», ενώ το σπίτι μαζί και το εργαστήρι του χτίστηκαν ανάμεσα στη Μαύρη και το Παγώνι, σ’ ένα κτήμα γεμάτο φιστικιές.

Δεν είναι τυχαίο πως με την έκθεση «PISTACIA VERA - Τέσσερις Εποχές», που περιλαμβάνει σχέδια με κάρβουνο σε χαρτί, παρουσιάζει «μια τρυφερή ματιά στο αιγινήτικο τοπίο» με την καταλυτική παρουσία της φιστικιάς, εγκαινιάζοντας τον νέο εικαστικό χώρο «ΕΓΙΝΑ ΑΙΓΙΝΑ@ATHENS», στην καρδιά της Αθήνας.

Οπως σημειώνει ο Τάσης Παπαϊωάννου, αρχιτέκτονας, ομ. καθηγητής του ΕΜΠ και συνεργάτης της «Εφ.Συν.»: «Στους πίνακές του καταγράφεται με εξαιρετική ευαισθησία η ζωή της αιγινήτισσας φιστικιάς, ενός δέντρου, που ως ζωντανός οργανισμός κι αυτό γεννιέται, μεγαλώνει, γερνάει και πεθαίνει. Παρατηρώντας τα έργα είναι σαν να μεταφερόμαστε νοερά δίπλα τους και να ζούμε κι εμείς μαζί τους τις διάφορες εποχές του χρόνου. Τον κρύο χειμώνα, τη λουλουδιασμένη άνοιξη, το καυτό καλοκαίρι, το μελαγχολικό φθινόπωρο».

«Η μεταμόρφωση της φιστικιάς που ξεδιπλώνεται πάνω στο χαρτί, συμβολίζει το υπέροχο ταξίδι μέσα στον χρόνο, αλλά την ίδια στιγμή και την αναπόφευκτη θνητότητα των ζωντανών, τον πεπερασμένο κύκλο της ζωής και του θανάτου», συνεχίζει ο Τ. Παπαϊωάννου, ενώ τα έργα «υποδηλώνουν έμμεσα τον διαρκή κίνδυνο που ελλοχεύει και συνεχώς μεγαλώνει: την καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος και την αυτοκτονική αποξένωση του ανθρώπου».

Ο Σπύρος Παντελάκης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1956, σπούδασε αρχιτεκτονική στο ΕΜΠ και ζωγραφική στην ΑΣΚΤ, ενώ έχει κάνει ατομικές εκθέσεις ζωγραφικής στην Αθήνα (Αίθουσα Τέχνης Αθηνών), τη Λισαβόνα (Galeria DN), το Linkebeek (Ferme Holleken) και τις Βρυξέλλες (Ευρωπαϊκή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή της Ε.Ε.). Για έξι χρόνια είχε την καλλιτεχνική επιμέλεια του περιοδικού «Σχολιαστής» και για περίπου δεκαπέντε χρόνια ασχολήθηκε με τη λογοτεχνική μετάφραση από τα αγγλικά, γαλλικά και πορτογαλικά.

Η γκαλερί «ΕΓΙΝΑ ΑΙΓΙΝΑ» έδωσε πρώτη φορά το στίγμα της στην Αίγινα το 2000 και η ιδιοκτήτριά της, σχεδιάστρια Βάσω Καλουδιώτη, ανέδειξε την ελληνικότητα με σημαντικές εκθέσεις. Παράλληλα συνεργάστηκε με τον Δήμο της Αίγινας στην επιμέλεια των εικαστικών στον επιτυχημένο θεσμό FISTIKI FES, ενώ με την έφορο αρχαιοτήτων Στέλλα Χρυσουλάκη άνοιξε για πρώτη φορά το Αρχαιολογικό Μουσείο του νησιού για τον εορτασμό των 100 χρόνων του Γιάννη Μόραλη όπως και τον υπαίθριο χώρο της Εϋναρδείου Βιβλιοθήκης.

Τώρα στην Αθήνα κάνει ένα νέο ξεκίνημα σε έναν βιομηχανικού χαρακτήρα εκθεσιακό χώρο, με άρωμα Αίγινας και δυνατές εικαστικές φιλίες 20 ετών.

📌 ΙNFΟ:  ΕΓΙΝΑ ΑΙΓΙΝΑ@ATHENS, Πετράκη 12, Σύνταγμα, τηλ.: 2111173539. Διάρκεια έκθεσης: μέχρι 12 Ιουνίου. Ωρες λειτουργίας: Τετάρτη - Σάββατο 12.00-20.00

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ενας ηδονιστής, κοσμοπολίτης δημιουργός με ελληνική ψυχή
Η έκθεση «John Craxton. Μία ελληνική ψυχή» περιλαμβάνει συνολικά 90 έργα, πολλά από αυτά άγνωστα έως τώρα και προερχόμενα από το Craxton Estate, χωρισμένα σε τέσσερις ενότητες, που καλύπτουν όλες τις περιόδους...
Ενας ηδονιστής, κοσμοπολίτης δημιουργός με ελληνική ψυχή
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ετοιμη να μετακομίσει στην Αθήνα
Εν τω μεταξύ, προετοιμάζει το έδαφος με δύο εκθέσεις, αντιπρο­σωπευτικές του εύρους της συλλογής, με έργα νεότερων και σύγχρονων Ελλήνων καλλιτεχνών. Υστερα από 20 χρόνια λειτουργίας στην πόλη του Μεσολογγίου,...
Ετοιμη να μετακομίσει στην Αθήνα
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Εχω μάθει να είμαι ανοιχτός σε βιώματα»
Ο διάσημος εικαστικός Τζεφ Κουνς ετοιμάζεται για την έκθεσή του στην Υδρα που θα αντανακλά την αγάπη του για την αρχαία ελληνική γλυπτική αλλά και τη φιλοσοφία, ιδιαίτερα του Πλάτωνα.
«Εχω μάθει να είμαι ανοιχτός σε βιώματα»
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Πλάθοντας το άυλο» στον ορίζοντα του Αιγαίου
Σχεδόν πενήντα χρόνια δημιουργίας καλύπτει η αναδρομική έκθεση για την Αλεξάνδρα Αθανασιάδη, που θα παρουσιαστεί σαν μια ενιαία εικαστική εγκατάσταση στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Χώρα της Ανδρου, από 3...
«Πλάθοντας το άυλο» στον ορίζοντα του Αιγαίου
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Οταν το μεγάλο όνειρο του συλλέκτη γίνεται δημόσιο κτήμα
Το πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο στη Λένορμαν φιλοξενεί την έκθεση Dream On με 18 έργα της Συλλογής Δ. Δασκαλόπουλου από τα 350 που, συνολικά θα δωρηθούν σε τέσσερα μεγάλα μουσεία, στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Οταν το μεγάλο όνειρο του συλλέκτη γίνεται δημόσιο κτήμα
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ο καλλιτέχνης που προειδοποιεί για την πολιτική του χρήματος
Η νέα έκθεση του Andreas Siekmann με 20 χαρακτικά αφηγείται τη διαδικασία μετατροπής των επιχειρήσεων λαϊκής ιδιοκτησίας της Λαϊκής Δημοκρατίας της Γερμανίας σε ιδιωτικές κεφαλαιουχικές εταιρείες της...
Ο καλλιτέχνης που προειδοποιεί για την πολιτική του χρήματος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας