• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 20.6°C / 25.8°C
    3 BF
    54%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 20.6°C / 24.4°C
    1 BF
    79%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    24°C 22.0°C / 23.8°C
    2 BF
    70%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    0 BF
    82%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.9°C / 20.9°C
    0 BF
    78%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    22°C 20.5°C / 22.0°C
    1 BF
    68%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.4°C / 18.7°C
    1 BF
    55%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    22°C 22.3°C / 22.3°C
    1 BF
    64%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 22.7°C / 25.2°C
    5 BF
    67%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 21.8°C / 22.9°C
    3 BF
    64%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.4°C / 24.8°C
    3 BF
    60%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.0°C / 24.0°C
    2 BF
    72%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.5°C / 24.5°C
    2 BF
    71%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.9°C / 21.2°C
    0 BF
    94%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    24°C 19.5°C / 25.6°C
    0 BF
    60%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.8°C / 23.8°C
    2 BF
    58%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 19.8°C / 25.4°C
    0 BF
    64%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.9°C / 20.9°C
    2 BF
    67%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    22°C 20.7°C / 23.4°C
    2 BF
    94%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.1°C / 19.1°C
    0 BF
    72%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τοπία σαν αυτοτελείς ιστορίες...

  • A-
  • A+
Ατομική έκθεση ζωγραφικής του Αχιλλέα Χρηστίδη από τις 5 Μαΐου στην Αίθουσα Ζαχαρίου.

Αυτοδίδακτος ζωγράφος, που με ένταση στο σχέδιο και στο χρώμα και ιδιαίτερη εικαστική γραφή αποτυπώνει τη φύση και το περιβάλλον εξερευνώντας την ανθρώπινη ψυχή, ο Αχιλλέας Χρηστίδης επιστρέφει με ατομική έκθεση ζωγραφικής από τις 5 Μαΐου στην αίθουσα Ζαχαρίου.

«Η έκθεση αυτή περιλαμβάνει κυρίως τοπία που δείχνουν να αποτελούν αυτοτελείς ιστορίες ή μήπως όχι;» σημειώνει ο Λευτέρης Ζώρζος. «Η πηγαία έμπνευση του Αχιλλέα Χρηστίδη προέρχεται από τη ματιά του τη γεμάτη περιέργεια για κάτι που μπορεί να κρύβεται εκεί κάπου στο έργο του... Βασικός πρωταγωνιστής πάντα το χρώμα, η ρευστότητα της πινελιάς μεταβάλλεται διαρκώς σχολιάζοντας τη μάταιη προσπάθεια της τέχνης να παραστήσει την πραγματικότητα. Η ματιά του θεατή μπορεί να ξεκλειδώσει την ερμηνεία... Η έλλειψη του ανθρώπινου στοιχείου φαίνεται ασήμαντη μπροστά στα επιβλητικά τοπία του, που σε κάνουν να νιώθεις πως περιπλανιέσαι μόνος σου σ’ αυτά και αποκτάς μια αβίαστη σύνδεση με το φυσικό περιβάλλον και τον χαρακτήρα του».

Από τους πιο σημαντικούς ζωγράφους της γενιάς του, ο Αχιλλέας Χρηστίδης γεννήθηκε στον Πειραιά το 1959. Σπούδασε σκηνογραφία θεάτρου και μουσική, ενώ ασχολήθηκε με την κεραμική και την εικονογράφηση βιβλίων. Δραστηριοποιείται καλλιτεχνικά από τα τέλη της δεκαετίας του ‘70 και έχει λάβει μέρος σε περισσότερες από πενήντα ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Στην πρώτη περίοδο της δουλειάς του χρησιμοποίησε παραστατική γραφή αποτυπώνοντας φανταστικές αφηγηματικές συνθέσεις από τον προσωπικό του μικρόκοσμο. Κύριο χαρακτηριστικό των έργων του αποτελεί η γωνία θέασης από ψηλά. Η θεματολογία του αντιμετωπίζεται με θεατρικότητα. Τα θέματά του παραπέμπουν σε παγωμένες σκηνές από ταινίες τρόμου και μυστηρίου. Εξωπραγματικές καταστάσεις παρουσιάζονται με χιουμοριστική διάθεση.

Στη συνέχεια ασχολήθηκε και με τις τρισδιάστατες κατασκευές. Χρησιμοποιώντας φωτοβολταϊκά στοιχεία δημιούργησε έργα με αυτόνομους μηχανισμούς κίνησης αντικειμένων που είχε συλλέξει και ανασυνθέσει.

Στην επόμενη περίοδο ο Αχιλλέας Χρηστίδης επικεντρώθηκε στην εικονογράφηση βιβλίων. Εμπνεύστηκε επίσης από τις «καταραμένες» προσωπικότητες της λογοτεχνίας. Δημιούργησε κυρίως μετωπικά πορτρέτα, ψυχογραφίες των λογοτεχνών. Χρησιμοποίησε τις εκφραστικές δυνατότητες των χρωμάτων και τα σταξίματα της μπογιάς για να δηλώσει τον εσωτερικό κόσμο των λογοτεχνών που απεικονίζονται.

Στην πιο πρόσφατη δουλειά του επανήλθε στην ιδιότυπη προοπτική του. Εξάλειψε όμως την ανθρώπινη φιγούρα και τοποθέτησε το θέμα του πιο κοντά στον θεατή, τονίζοντας την αίσθηση μοναξιάς και μυστηρίου.


📌 ΙNFΟ:Αίθουσα Ζαχαρίου, Ομήρου 21, Κολωνάκι. Εγκαίνια 5 Μαΐου, στις 20.00. Διάρκεια ώς 28 Μαΐου. Ωρες λειτουργίας: Δευτέρα-Σάββατο 11.00-15.00, Τρίτη-Πέμπτη-Παρασκευή 17.00-20.00. www.frames-gallery.com, τηλ.: 210-3610608.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Εχω μάθει να είμαι ανοιχτός σε βιώματα»
Ο διάσημος εικαστικός Τζεφ Κουνς ετοιμάζεται για την έκθεσή του στην Υδρα που θα αντανακλά την αγάπη του για την αρχαία ελληνική γλυπτική αλλά και τη φιλοσοφία, ιδιαίτερα του Πλάτωνα.
«Εχω μάθει να είμαι ανοιχτός σε βιώματα»
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Πλάθοντας το άυλο» στον ορίζοντα του Αιγαίου
Σχεδόν πενήντα χρόνια δημιουργίας καλύπτει η αναδρομική έκθεση για την Αλεξάνδρα Αθανασιάδη, που θα παρουσιαστεί σαν μια ενιαία εικαστική εγκατάσταση στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Χώρα της Ανδρου, από 3...
«Πλάθοντας το άυλο» στον ορίζοντα του Αιγαίου
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Οταν το μεγάλο όνειρο του συλλέκτη γίνεται δημόσιο κτήμα
Το πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο στη Λένορμαν φιλοξενεί την έκθεση Dream On με 18 έργα της Συλλογής Δ. Δασκαλόπουλου από τα 350 που, συνολικά θα δωρηθούν σε τέσσερα μεγάλα μουσεία, στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Οταν το μεγάλο όνειρο του συλλέκτη γίνεται δημόσιο κτήμα
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Οι «Τέσσερις Εποχές», μια φιστικιά και το αιγινήτικο τοπίο
Την έκθεση με τίτλο «PISTACIA VERA - Τέσσερις Εποχές», που περιλαμβάνει σχέδια με κάρβουνο σε χαρτί, παρουσιάζει στον νέο εικαστικό χώρο «ΕΓΙΝΑ ΑΙΓΙΝΑ@ATHENS» στην Αθήνα ο Σπύρος Παντελάκης.
Οι «Τέσσερις Εποχές», μια φιστικιά και το αιγινήτικο τοπίο
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ο καλλιτέχνης που προειδοποιεί για την πολιτική του χρήματος
Η νέα έκθεση του Andreas Siekmann με 20 χαρακτικά αφηγείται τη διαδικασία μετατροπής των επιχειρήσεων λαϊκής ιδιοκτησίας της Λαϊκής Δημοκρατίας της Γερμανίας σε ιδιωτικές κεφαλαιουχικές εταιρείες της...
Ο καλλιτέχνης που προειδοποιεί για την πολιτική του χρήματος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας