• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 21.4°C / 25.6°C
    3 BF
    54%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    24°C 21.3°C / 24.5°C
    2 BF
    78%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    24°C 21.0°C / 23.8°C
    0 BF
    70%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.9°C / 18.9°C
    0 BF
    72%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 19.1°C / 20.9°C
    0 BF
    83%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    23°C 20.7°C / 23.2°C
    1 BF
    62%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.4°C / 19.5°C
    2 BF
    59%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.6°C / 22.6°C
    1 BF
    63%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    24°C 22.7°C / 24.7°C
    5 BF
    65%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 20.1°C / 23.9°C
    3 BF
    60%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.8°C / 24.9°C
    4 BF
    60%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.6°C / 24.6°C
    2 BF
    70%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.5°C / 24.5°C
    2 BF
    71%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 21.2°C
    0 BF
    88%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    24°C 20.5°C / 24.4°C
    0 BF
    62%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.8°C / 24.8°C
    2 BF
    59%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.8°C / 25.4°C
    0 BF
    60%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    21°C 21.1°C / 21.1°C
    2 BF
    67%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    22°C 20.7°C / 23.9°C
    2 BF
    91%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.1°C / 19.1°C
    2 BF
    70%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η αντανάκλαση ενός «άθικτου κόσμου σε σπασμένα τζάμια»

  • A-
  • A+
Στην έκθεσή του, που θα φιλοξενείται μέχρι και τις 12 Μαρτίου στην γκαλερί «Εκφραση», ο γνωστός ζωγράφος παρουσιάζει καινούργια έργα που συμπυκνώνουν «το στοιχείο του τραγικού και τη στιγμή της έκστασης».

«Ζωγραφική σημαίνει άθικτος κόσμος σε σπασμένα τζάμια», λέει ο Θόδωρος Δασκαλάκης (Teo Dascalakis), που με την έκθεση «Lasciatemi Cantare» στην αίθουσα τέχνης «Εκφραση» εγκαινιάζει έναν καινούργιο κύκλο δημιουργίας, μια νέα ποιότητα, που συνδιαλέγεται αδιάλειπτα με την ιστορία –της τέχνης, του ανθρώπου και της φύσης– αποτυπώνοντας όλα τα στάδια ενός σχεδόν αδύνατου εγχειρήματος. Να ανακαλύψει και να αφηγηθεί ένα αντικείμενο που δεν υφίσταται ακριβώς, αλλά τελεί μόνιμα υπό διαμόρφωση, επινοώντας εκ νέου τις ρέουσες και σκιερές συνάψεις που δένουν τον άνθρωπο με τη φύση και το πεπρωμένο του. Η επιτυχία του όλου εγχειρήματος φαίνεται να εξαρτάται αποκλειστικά από τη χρήση ενός ρευστού καλειδοσκόπιου χρωμάτων, που διασπά, διαθλά και διαμελίζει την αφήγηση για να αποκαλύψει τα σημεία-σύμβολα μιας πρωταρχικής ενότητας.

«Ζωγραφικές που θρηνούν, χλευάζουν, οργίζονται. Χρώματα - ήχοι θορύβων σαν τους θρόμβους του ιδρώτα του Χριστού το βράδυ της αγωνίας. Εικόνες θριαμβόλεθρων. Χρώματα εωσφορικά που πολεμούν το καλό γούστο και αμφισβητούν την ύπαρξη της ομορφιάς και της αλήθειας ως εννοιών», παρατηρεί στον κατάλογο της έκθεσης ο Μάνος Στεφανίδης.

«Το τωρινό µου έργο αποτελεί συμπύκνωση δύο βασικών στοιχείων που κατείχαν κεντρική θέση στα έργα των προηγούμενων ετών. Το στοιχείο του τραγικού και η στιγμή της έκστασης. Τα δύο αυτά στοιχεία δεν πρέπει να αναζητηθούν απαραίτητα, ή ίσως και καθόλου, στη θεματική των έργων. Αυτό που µε συγκλόνιζε πάντα είναι η αδιάλειπτη αποτύπωση του τραγικού –µε τη διττή του σημασία, δηλαδή αυτή που αντλεί από την αρχαία τραγωδία και εκείνη της καθημερινής ζωής– στα πρόσωπα και τις κινήσεις των ανθρώπων», αναφέρει χαρακτηριστικά ο ίδιος ο καλλιτέχνης σε συνέντευξη που παραχώρησε στον Αγγελο Ηβο και τη Μαργαρίτα Καρκαγιάννη και περιλαμβάνεται στον κατάλογο της έκθεσης.

Ο Θόδωρος Δασκαλάκης είναι ζωγράφος γνωστός για το έργο του στην Ελλάδα και σε χώρες του εξωτερικού όπως Γερμανία, Αυστρία, Βέλγιο, Κύπρος. Γεννήθηκε στη Γερμανία το 1968 και αποφοίτησε από την Ακαδημία του Μονάχου (Munich Kunstakademie). Ξεκίνησε την καριέρα του ως ζωγράφου στο Μόναχο και το Βερολίνο. Στην Ελλάδα εγκαταστάθηκε το 1999. Πολλά από τα έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και άλλες χώρες της Ευρώπης καθώς και στις ΗΠΑ. Πραγματοποίησε εκθέσεις σε γνωστές γκαλερί στην Ελλάδα και το εξωτερικό, όπως Εικαστικός Κύκλος (2018), Donopoulos International Fine Arts (2018), γκαλερί Περί Τεχνών (2013), Palais Lobkowitz, Vienna (2010), Titanium Yiayiannos Gallery (2009 & 2005), Art Athina (2009), Silks Gallery Cyprus (2009), Galerie Libre Cours, Brussels (2007) κ.ά.


Info: Γκαλερί «Εκφραση-Γιάννα Γραμματοπούλου», Βαλαωρίτου 9Α, Αθήνα, τηλ. 210 3607598. Εως 12 Μαρτίου.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Θέλω η εικαστική γλώσσα μου να απευθύνεται σε όλους, να είναι δημοκρατική»
Κεντρική θέση στη δουλειά του Μαρκ Χατζηπατέρας κατέχει η διερεύνηση των μορφών και των αρχέγονων στοιχείων τους, επιλογή που τοποθετεί την καλλιτεχνική δημιουργία μέσα στη σύγχρονη...
«Θέλω η εικαστική γλώσσα μου να απευθύνεται σε όλους, να είναι δημοκρατική»
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Το «βαθύ μπλε» ενός εραστή του χρωστήρα
Ο 47χρονος Τζουλιάνο Καγκλής επιστρέφει με 15 έργα τα οποία δούλευε την τελευταία διετία, τα οποία ξεχώρισε για το «Βαθύ μπλε», όπως είναι ο τίτλος της νέας του έκθεσης.
Το «βαθύ μπλε» ενός εραστή του χρωστήρα
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Θέλω τα έργα μου να είναι ανοιχτά σε κάθε βλέμμα και ανάγνωση»
Η ζωγράφος Ελέσα Αντύπα μιλά για την παρουσίαση της πρώτης ατομικής της έκθεσης και για τη τέχνη εν μέσω πανδημίας και τον ρόλο της στη χώρα.
«Θέλω τα έργα μου να είναι ανοιχτά σε κάθε βλέμμα και ανάγνωση»
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Βλέπουμε έναν πίνακα με την ταχύτητα που κάνουμε scroll down
«Συνθήκες προσαρμογής» είναι ο τίτλος της νέας έκθεσης του 40χρονου καλλιτέχνη, που εγκαινιάστηκε στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη. Πρόκειται για ζωγραφικά έργα, κυρίως ακρυλικά σε καμβά και έργα σε χαρτί, των...
Βλέπουμε έναν πίνακα με την ταχύτητα που κάνουμε scroll down
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Η μυστηριώδης Ανατολή ενός Κινέζου σοφού
Ο πιο σημαντικός και παραγωγικός δάσκαλος στην κινεζική ζωγραφική του 20ού αιώνα, μια εμβληματική προσωπικότητα που διακρίθηκε με το Διεθνές Βραβείο Ειρήνης, αποκαλύπτεται μέσα από 126 έργα που υμνούν την...
Η μυστηριώδης Ανατολή ενός Κινέζου σοφού
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Οταν ο Τσαρούχης έλεγε «τυπωθήτω»
Τα πρωτότυπα έργα συνομιλούν με τα «πολλαπλά» στην έκθεση που αποκαλύπτει τη σοφία και το απαράμιλλο χιούμορ του κορυφαίου ζωγράφου μας, ο οποίος 30 χρόνια μετά τον θάνατό του παραμένει «Επίκαιρος και...
Οταν ο Τσαρούχης έλεγε «τυπωθήτω»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας