• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    29°C 26.4°C / 30.8°C
    4 BF
    43%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    26°C 23.3°C / 28.5°C
    2 BF
    60%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.0°C / 26.6°C
    1 BF
    37%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.9°C / 27.0°C
    0 BF
    49%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.9°C / 27.9°C
    3 BF
    47%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.6°C / 28.0°C
    0 BF
    61%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    24°C 22.0°C / 24.4°C
    0 BF
    41%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    30°C 30.2°C / 30.2°C
    0 BF
    23%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    30°C 27.8°C / 32.2°C
    1 BF
    34%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.9°C / 25.7°C
    2 BF
    69%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.4°C / 26.8°C
    2 BF
    57%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.7°C / 24.7°C
    3 BF
    69%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    0 BF
    64%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.3°C / 27.8°C
    0 BF
    51%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 24.5°C / 27.8°C
    1 BF
    53%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.8°C / 27.8°C
    3 BF
    44%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    28°C 26.5°C / 31.0°C
    0 BF
    46%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.3°C / 24.3°C
    2 BF
    69%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 23.7°C / 26.7°C
    2 BF
    66%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    22°C 22.4°C / 22.4°C
    0 BF
    61%
Illustration 200743968 © Rob Van Hees | Dreamstime.com

Σε δημοπρασία κλεμμένος από τους Ναζί πίνακας του Βαν Γκογκ

  • A-
  • A+

Περίπου έναν αιώνα μετά την κυκλοφορία του τέθηκε σε δημοπρασία ένας πίνακας του διάσημου καλλιτέχνη Βαν Γκογκ με πολύ ζωντανά χρώματα που τον είχαν κατασχέσει οι Ναζί.

Ο πίνακας Θημωνιές (Meules de blé) ζωγραφισμένος με νερομπογιά αναμένεται να πουληθεί στην τιμή των 25 εκατομμυρίων ευρώ και απεικονίζει μια σκηνή θερισμού με γυναίκες να δουλεύουν στα χωράφια στην πόλη Άρλ της νότιας Γαλλίας.

Ο Βαν Γκογκ εμπνευσμένος από την αγροτική ζωή στη Γαλλία προσπάθησε να την αποδώσει στο συγκεκριμένο πίνακα που χρονολογείται στο 1888.

Ο οίκος δημοπρασιών Κρίστις ανέφερε χαρακτηριστικά ότι οι νερομπογιές, που χρησιμοποιήθηκαν από τον σπουδαίο Ολλανδό ζωγράφο στον πίνακα, συμβολίζουν το πάθος του για τον Ιαπωνισμό. Το συγκεκριμένο έργο παρά το γεγονός ότι απεικονίζει μια αρκετά γαλήνια σκηνή, κρύβει πίσω του μια αρκετά μπερδεμένη ιστορία. Ο πίνακας αρχικά ανήκε στον αδερφό του Van Gogh, Theo και μετά πήγε σε άλλα χέρια πριν αγοραστεί από τον Μαξ Μερόφσκι, έναν Εβραίο βιομήχανο το 1913.

O Μερόφσκι αναγκάστηκε να τραπεί σε φυγή από τους Γερμανούς οπότε ο πίνακας μεταφέρθηκε σε γκαλερί στο Παρίσι, σύμφωνα με τον οίκο Κρίστις. Ο πίνακας πέρασε στην κατοχή της Μίριαμ Κάρολαιν Αλεξαντράιν Ντε Ρόθτσάιλντ, η οποία πήγε στην Ελβετία μετά το ξέσπασμα του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. O Πίνακας του Van Gogh το 1941, μεταφέρθηκε στο μουσείο «Jeu de Paume», στο οποίο οι Ναζί τοποθετούσαν έργα τέχνης που είχαν κατασχέσει. 

Ο πίνακας «Meules de blé» τελικά κατέληξε στο κάστρο Schloss Kogl στην Αυστρία όπου έγινε μέρος μιας ανώνυμης, ιδιωτικής συλλογής. Παρόλο που η Ντε Ροθτσάιλντ προσπάθησε να πάρει πίσω τους χαμένους της πίνακες μετά την πτώση της ναζιστικής Γερμανίας, ο πίνακας ήταν ήδη αναπόσπαστο κομμάτι της συλλογής.

Το 1978, ο πίνακας αποκτήθηκε από τη γκαλερί Wildenstein & Co. στη Νέα Υόρκη όπου αγοράστηκε από τον συλλέκτη έργων τέχνης,Έντουαρντ Λόχριτζ Κοξ.

Ο πίνακας είδε το φως της δημοσιότητας για τελευταία φορά, το 1905, όπου παρουσιάστηκε ως μέρος μιας μεγαλύτερης ρετροσπεκτίβας του ζωγράφου στο μουσείο «Stedelijk» στο Άμστερνταμ και τώρα μετά από 116 χρόνια αναμένεται να βρεθεί και πάλι κοντά στο κοινό.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Καλλιτεχνική παρέμβαση για το προσφυγικό με αφίσες σε κάδους σε όλη τη χώρα
Εξαιρετικής έμπνευσης είναι το έργο μιας 16χρονης street artist με τη μορφή αφίσας με τίτλο «Είμαι Άνθρωπος Όχι Σκουπίδι», που έχει κολληθεί σε κάδους σκουπιδιών σε όλη την Ελλάδα και συνδυάζει διάφορες μορφές...
Καλλιτεχνική παρέμβαση για το προσφυγικό με αφίσες σε κάδους σε όλη τη χώρα
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Κυριάκος Ρόκος
Η τέχνη (πλέον) δεν γεννιέται στα ατελιέ ζωγράφων. Γεννιέται ως - και βαφτίζεται - τέχνη σε γκαλερί και μουσεία, όπου και πεθαίνει και θάβεται με τις δέουσες τιμές.
Κυριάκος Ρόκος
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Εγκαινιάστηκε το ελληνικό περίπτερο στην 59η Μπιενάλε της Βενετίας
Το έργο της Λουκίας Αλαβάνου «Στον δρόμο για τον Κολωνό», μια εικονικής πραγματικότητας ταινία (VR) 360 μοιρών με επίκεντρο την κοινότητα των Ρομά...
Εγκαινιάστηκε το ελληνικό περίπτερο στην 59η Μπιενάλε της Βενετίας
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Posthuman, past Politics» στον χώρο τέχνης Παρόδιος Στοά
Με ένα σύστημα διαφορετικών μέσων, ο Νίκος Παπαδόπουλος δημιουργεί ρευστές οπτικές γωνίες, αναπτύσσοντας ερωτήματα μιας αναδυόμενης οντολογίας, που εκδηλώνεται μέσα από διαφορετικές ταυτότητες.
«Posthuman, past Politics» στον χώρο τέχνης Παρόδιος Στοά
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Θεόδωρος Παπαγιάννης, Ιστορία – Διαχρονία» στο Μουσείο της Φιλοσοφικής
Μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα έκθεση για έναν από τους σημαντικότερους εν ζωή γλύπτες φιλοξενεί η Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού...
«Θεόδωρος Παπαγιάννης, Ιστορία – Διαχρονία» στο Μουσείο της Φιλοσοφικής
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ο πολιτικός κόσμος αποχαιρετά τον Αλέκο Φασιανό
Με συγκινητικά μηνύματα και αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πολιτικοί εκφράζουν τη συγκίνησή τους για την απώλεια του μεγάλου ζωγράφου που έφυγε χθες από τη ζωή σε ηλικία 87 ετών.
Ο πολιτικός κόσμος αποχαιρετά τον Αλέκο Φασιανό

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας