• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 17.9°C / 22.4°C
    1 BF
    51%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 17.1°C / 21.0°C
    1 BF
    65%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    22°C 20.1°C / 23.7°C
    2 BF
    55%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.9°C / 21.4°C
    0 BF
    52%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.9°C / 19.1°C
    3 BF
    39%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    19°C 17.0°C / 20.4°C
    1 BF
    60%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 14.4°C / 16.2°C
    0 BF
    58%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    22°C 20.1°C / 22.4°C
    2 BF
    52%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 19.8°C / 21.5°C
    4 BF
    59%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    4 BF
    56%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 21.3°C
    5 BF
    52%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.6°C / 18.5°C
    3 BF
    60%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    2 BF
    68%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.5°C / 19.9°C
    0 BF
    56%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.5°C / 22.2°C
    1 BF
    60%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.7°C / 24.8°C
    3 BF
    51%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 18.1°C / 22.7°C
    2 BF
    50%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 16.5°C / 18.3°C
    1 BF
    49%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 17.7°C / 21.1°C
    3 BF
    68%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.8°C / 14.8°C
    1 BF
    58%

Στα 50 χρόνια από τον θάνατο του πρώτου νομπελίστα ποιητή μας παραπέμπουν τα έργα ζωγραφικής της Λήδας Κοντογιαννοπούλου καθώς και η ανάγνωση ποιημάτων του από επιφανείς προσωπικότητες, με πρώτη την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, που, όμως, μπορούμε να την ακούσουμε μόνο σε μια -ακατανόητη για τον θεσμό της προεδρίας- «αποκλειστικότητα»

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Στη μνήμη του Σεφέρη μία έκθεση και podcasts με απαγγελίες

  • A-
  • A+

Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα η έκθεση ζωγραφικής της Λήδας Κοντογιαννοπούλου «Το σπίτι της μνήμης», που οργανώνεται -εγκαινιάστηκε στις 20 Σεπτεμβρίου- από το Μουσείο Μπενάκη στην Πινακοθήκη Γκίκα για τα 50 χρόνια από τον θάνατο του Γιώργου Σεφέρη. Πρόκειται για 13 μεγάλα και μικρά έργα από το εσωτερικό του περίφημου σπιτιού της οδού Αγρας που αποτέλεσε την κατοικία του νομπελίστα ποιητή. Εργα που αποτυπώνουν ίχνη -αντικείμενα, έπιπλα, βιβλία, φωτογραφίες- του Γιώργου Σεφέρη και αναδίδουν την αύρα μιας μοναδικής εποχής και μιας ζωής γεμάτης πνευματικότητα, δημιουργία αλλά και συντροφικότητα κοντά στη σύζυγό του Μαρώ.

Εξαιρετική και η ιδέα των podcasts και σπάνιων ηχογραφήσεων που πλαισιώνουν την έκθεση, με αναγνώσεις ποιημάτων, δοκιμίων και μεταφράσεων του Σεφέρη από γνωστούς συγγραφείς, καλλιτέχνες, επιστήμονες, πανεπιστημιακούς. Η αρχή έγινε την περασμένη Δευτέρα με την ανάγνωση του ποιήματος του Γιώργου Σεφέρη «Επί Ασπαλάθων» από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, η οποία και εγκαινίασε την έκθεση.

Θα ακολουθήσουν, όπως διαβάζουμε στο Δελτίο Τύπου, αναγνώσεις από τους Νίκο Αλιβιζάτο, Μιχάλη Γκανά, Ζυράννα Ζατέλη, Σταύρο Ζουμπουλάκη, Παύλο Καλλιγά, Διονύση Καψάλη, Αννα Κοκκίνου, Γιώργο Μαγγίνη, Νίκο Παναγιωτόπουλο, Χρήστο Παπάζογλου κ.ά., καθώς και «άγνωστες» ηχογραφήσεις με τη φωνή του ποιητή που συνδέονται με σημαντικούς σταθμούς στη ζωή και το έργο του. Θα διατίθενται, ωστόσο, αποκλειστικά στα podcast της lifo.gr, καθώς αποτελεί τον επίσημο χορηγό επικοινωνίας του Μουσείου Μπενάκη.

Εύλογα, όμως, αυτό μας κάνει να αναρωτηθούμε: Γιατί γίνονται τέτοιες «αποκλειστικότητες» και «αποκλεισμοί»; Γιατί οι αναγνώσεις δεν παρουσιάζονται σε βίντεο στον χώρο της έκθεσης, -εμπλουτίζοντάς την και κεντρίζοντας το ενδιαφέρον των επισκεπτών- ή ακόμα από το σάιτ του Μουσείου Μπενάκη ή έστω παράλληλα με το σάιτ της Lifo; Γιατί τέτοια σπάνια ντοκουμέντα να αποτελούν προνόμιο ενός ηλεκτρονικού μέσου ενημέρωσης, όσο μεγάλο κι αν είναι αυτό; Μήπως δημιουργούνται λάθος εντυπώσεις πως ο επίσημος χορηγός επικοινωνίας έχει την «αποκλειστικότητα» των προσωπικοτήτων που συμμετέχουν στα podcasts, με προεξάρχουσα την Πρόεδρο της Δημοκρατίας;

Να σημειώσουμε πως η έκθεση στην οδό Κριεζώτου 3 θα διαρκέσει έως τις 8 Ιανουαρίου και περιλαμβάνει επίσης εσωτερικά των σπιτιών του ζωγράφου Παναγιώτη Τέτση και της γλύπτριας Ναταλίας Μελά. Την επιμελείται ο Νίκος Παΐσιος, ο Διονύσης Φωτόπουλος ανέλαβε τον σχεδιασμό της, ο Λάκης Παπαστάθης τη σκηνοθεσία της προβολής στον εκθεσιακό χώρο, ενώ συνοδεύεται από κατάλογο, διαλέξεις και ξεναγήσεις.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Η «Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων» και της εικονικής πραγματικότητας
Το μουσείο Victoria & Albert του Λονδίνου, εξετάζει διαχρονικά την ιστορία της «Αλίκης στη Χώρα των Θαυμάτων» με μία έκθεση μέσα από 300 αντικείμενα και πέντε ενότητες εξερευνώντας τον πολιτιστικό αντίκτυπό...
Η «Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων» και της εικονικής πραγματικότητας
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Τα φώτα νέον του Στήβεν Αντωνάκου και η λάμψη της ρωσικής πρωτοπορίας
Οι απρόσμενες, παράλληλες αναζητήσεις του Ελληνα εικαστικού, ο οποίος εμπνεύστηκε από τη Νέα Υόρκη, και των Ρώσων δημιουργών που ακολούθησαν το πνεύμα της Οκτωβριανής Επανάστασης.
Τα φώτα νέον του Στήβεν Αντωνάκου και η λάμψη της ρωσικής πρωτοπορίας
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Οταν οι πίνακες έγιναν ταπισερί
«Υφάνσεις. Ζωγραφική και ταπισερί στην Ελλάδα από το 1960 έως σήμερα» είναι ο τίτλος της πρωτότυπης έκθεσης που παρουσιάζεται στο Μουσείο Μπενάκη και έχει διπλό σκοπό.
Οταν οι πίνακες έγιναν ταπισερί
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Επόμενη στάση: Θεσσαλονίκη
Μια εικαστική «Στάση» όχι για εντυπωσιασμό, αλλά με αναστοχασμό για το παρόν που μας οδηγεί στο μέλλον. Από τα ιστορικά έργα του Γιάννη Κουνέλλη, τα πολιτικά του Χαρούν Φαρόκι μέχρι τις ρομποτικές εφευρέσεις...
Επόμενη στάση: Θεσσαλονίκη
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ηλιος, θάλασσα και γεωπολιτική
Στη Σάμο, σε έναν χώρο με θέα τη Μεσόγειο, διεθνείς καλλιτέχνες αναδεικνύουν με τα έργα τους την προσφυγική κρίση, τις επιπτώσεις του τουρισμού, τη ρύπανση, αλλά και την καταστροφή των καϊκιών στη χώρα μας,...
Ηλιος, θάλασσα και γεωπολιτική
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ο Τάκις μαγνητίζει το Λονδίνο
Ο Τάκις, γλύπτης και εφευρέτης μαζί, «μάγος» του μαγνητισμού, του φωτός και του ήχου, από τις πρωτοποριακές φωνές στην Ευρώπη, σαγηνεύει το βρετανικό κοινό με την έκθεση που απλώς έχει το όνομά του: «Τakis».
Ο Τάκις μαγνητίζει το Λονδίνο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας