• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    33°C 31.1°C / 35.9°C
    2 BF
    35%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 24.1°C / 31.8°C
    2 BF
    64%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    31°C 29.0°C / 32.1°C
    3 BF
    62%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    30°C 29.7°C / 29.9°C
    3 BF
    45%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.9°C / 26.9°C
    3 BF
    44%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    31°C 27.1°C / 32.0°C
    4 BF
    22%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 28.3°C / 29.4°C
    3 BF
    23%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    29°C 27.6°C / 31.8°C
    2 BF
    35%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    31°C 28.6°C / 31.8°C
    2 BF
    64%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 28.9°C / 29.9°C
    1 BF
    48%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    31°C 30.9°C / 31.8°C
    3 BF
    37%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 28.7°C / 30.6°C
    3 BF
    65%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.9°C / 28.9°C
    2 BF
    83%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    36°C 30.5°C / 35.9°C
    4 BF
    21%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    33°C 29.0°C / 32.8°C
    4 BF
    22%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.8°C / 28.8°C
    3 BF
    66%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    35°C 31.4°C / 36.1°C
    4 BF
    16%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 25.3°C
    1 BF
    75%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    26°C 24.2°C / 33.7°C
    3 BF
    91%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.8°C / 29.8°C
    5 BF
    25%

Η Κατερίνα Γρέγου στο τιμόνι του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης αναλαμβάνει από την 1η Ιουλίου 2021, η διεθνώς αναγνωρισμένη Ελληνίδα επιμελήτρια, ιστορικός τέχνης και μουσειολόγος Κατερίνα Γρέγου.

Σχετικά με τα νέα της καθήκοντα, η Κατερίνα Γρέγου δήλωσε: «Μετά από 15 χρόνια στο εξωτερικό είναι μεγάλη μου τιμή να αναλάβω αυτήν τη θέση και να έχω τη δυνατότητα να συνεισφέρω, στη χώρα μου, στην ανάπτυξη του πιο σημαντικού μας θεσμού σύγχρονης τέχνης».

Το ΕΜΣΤ ιδρύθηκε πριν 20 χρόνια και από τον Μάιο του 2015, που εγκαταστάθηκε στη μόνιμη στέγη του στο πρώην εργοστάσιο Φιξ, μέχρι και τον Ιανουάριο του 2019, είχε φιλοξενήσει στους χώρους του μόνο περιοδικές εκθέσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα. Στη συνέχεια, έκλεισε τις πόρτες του μέχρι να τεθεί σε πλήρη καθημερινή λειτουργία σε μόνιμη στέγη τον Φεβρουάριο του 2020, παρουσιάζοντας τη μόνιμη συλλογή του, προτού η έλευση της πανδημίας στην Ελλάδα καταστήσει και πάλι περιορισμένη την πρόσβαση του κοινού. Όταν το ΕΜΣΤ άνοιξε ξανά τις πόρτες του το φθινόπωρο του 2020, φιλοξένησε επιπλέον τις περιοδικές εκθέσεις «Ubuntu: Πέντε Δωμάτια από τη Συλλογή Χάρη Δαυίδ» και «Θεωρήματα 2-Περί Ιστορίας».

Όπως δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη, για την ανάληψη της θέσης της καλλιτεχνικής διευθύντριας του ΕΜΣΤ, από την Κατερίνα Γρέγου, «με τη διεθνή της εμπειρία, το πλούσιο εκθεσιακό και συγγραφικό έργο της και τις πολυάριθμες συνεργασίες με ιδρύματα και θεσμούς σε όλη την Ευρώπη, η Κατερίνα Γρέγου είναι ένα πρόσωπο που μπορεί να οδηγήσει το ΕΜΣΤ στη νέα του εποχή. Ένα μουσείο σύγχρονης τέχνης, ανοιχτό στο κοινό, δραστήριο, ζωντανό, που αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και ενώνει τον εικαστικό κόσμο της χώρας. Στόχος της νέας εποχής του ΕΜΣΤ είναι να συμβάλει καθοριστικά, ώστε η Αθήνα να γίνει ένα ευρωπαϊκό κέντρο σύγχρονης δημιουργίας, που θα προβάλλει τους Έλληνες καλλιτέχνες και θα φιλοξενεί καινοτόμες ιδέες και έντονο καλλιτεχνικό διάλογο. Το ΕΜΣΤ, ως πόλος πολιτισμού στο κέντρο της Αθήνας, εντάσσεται στο σύνολο των νέων μουσείων της πόλης, που αναδεικνύουν την Αθήνα ως κορυφαίο πολιτιστικό προορισμό».

«Πρόκειται για το πλέον καθοριστικό βήμα στον στρατηγικό σχεδιασμό που υλοποιούμε, προκειμένου το ΕΜΣΤ να εκπληρώσει την αποστολή του ως ένα μουσείο-σημείο αναφοράς, το οποίο ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις του σύγχρονου ρόλου των μουσείων, είναι φιλικό, εξωστρεφές και παραμένει ανοιχτό σε νέες οπτικές για τον σύγχρονο πολιτισμό. Στο πλαίσιο αυτό, η Κατερίνα Γρέγου αποτελεί την ιδανική επιλογή, καθώς στο πρόσωπό της συγκεντρώνει τη διεθνή εμπειρία, την προοπτική και το όραμα για το καλλιτεχνικό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ και τη διεύρυνση και ανάδειξη της εγχώριας κοινότητας της σύγχρονης τέχνης, αλλά και την ικανότητα ουσιαστικής διασύνδεσής της με τη διεθνή καλλιτεχνική σκηνή μέσα από ένα δυναμικό μουσείο», δήλωσε και ο υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, αρμόδιος για θέματα σύγχρονου πολιτισμού, Νικόλας Γιατρομανωλάκης. 

Βιογραφικό Κατερίνας Γρέγου

Ιστορικός τέχνης, επιμελήτρια και μουσειολόγος, με πλούσια διεθνή εμπειρία, η Κατερίνα Γρέγου υπήρξε ιδρυτική διευθύντρια του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ. To 2006, κατόπιν διεθνούς διαγωνισμού, επιλέχθηκε ως καλλιτεχνική διευθύντρια του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης και Νέων Μέσων Argos (επιδοτούμενος φορέας του Φλαμανδικού υπουργείου Πολιτισμού) στις Βρυξέλλες και μετακόμισε στη βελγική πρωτεύουσα, όπου και είναι εγκατεστημένη μέχρι σήμερα. Μετά το Argos διετέλεσε καλλιτεχνική διευθύντρια της Τριενάλε του Μέχελεν όπου επιμελήθηκε τη μεγάλη έκθεση Newtopia: the State of Human Rights σε συνεργασία με τη Διεθνή Αμνηστία και το Human Rights Watch, καλλιτεχνική διευθύντρια της Art Brussels (2012-2016), ενώ από το 2016 είναι επιμελήτρια του εικαστικού προγράμματος του μη κερδοσκοπικού ιδρύματος Schwarz, διατηρώντας παράλληλα και την ιδιότητα της ανεξάρτητης επιμελήτριας. To επιμελητικό της έργο, που εστιάζει σε κοινωνικοπολιτικά ζητήματα και τα σημαντικά ζητήματα της εποχής μας, έχει διακριθεί διεθνώς για το όραμα και τη συνέπειά του.

Έχει επιμεληθεί πολλές εκθέσεις μεγάλης κλίμακας σε μουσεία και κέντρα σύγχρονης τέχνης διεθνώς όπως, μεταξύ άλλων, η Akademie der Künste, η BOZAR - Palais de Beaux Arts στις Βρυξέλλες, οι Kunsthalle της Mulhouse και του Τάλλιν, το Φεστιβάλ Steirischer Herbst στο Graz, καθώς και εννέα διεθνείς Μπιενάλε μεταξύ των οποίων, τη Μπιενάλε Θεσσαλονίκης, τη Μπιενάλε του Γκέτεμποργκ, την Ευρωπαϊκή Μπιενάλε Manifesta, την EV+A: Μπιενάλε της Ιρλανδίας, τη Μπιενάλε Βίντεο Contour, και τη Μπιενάλε Φωτογραφίας Fotofestival (Kunsthalle Mannheim, Kunsthalle Heidelberg, Kunstverein Heidelberg, Kunstverein Ludwigshafen, Reiss-Engelhorn Museum). Έχει επίσης επιμεληθεί τρία εθνικά περίπτερα στη Μπιενάλε της Βενετίας για λογαριασμό της Κροατίας το 2019, του Βελγίου το 2015 και της Δανίας το 2012. Επιπλέον, ήταν ιδρυτική καλλιτεχνική διευθύντρια της 1ης Μπιενάλε της Ρίγας, 2016-2018, η οποία χαρακτηρίστηκε ως μία από τις καλύτερες εκθέσεις της χρονιάς, διεθνώς.

Πρόσφατα εγκαινίασε την έκθεση «Modern Love» (Η Αγάπη στα Χρόνια των Ψυχρών Οικειοτήτων) στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Φράιμπουργκ, η οποία θα παρουσιαστεί την άνοιξη στην Kunsthalle του Τάλλιν και το φθινόπωρο στο IMPAKT Media Arts Organisation, στην Ουτρέχτη. Παράλληλα, είναι συνεπιμελήτρια του Φεστιβάλ Κινηματογράφου, Βίντεο, Περφόρμανς IMPAKT Festival που θα πραγματοποιηθεί τον Νοέμβριο στην Ουτρέχτη, ενώ τον Σεπτέμβριο επιμελείται την αναδρομική έκθεση του Βέλγου καλλιτέχνη Maarten Vanden Eynde στο Mu.Zee, το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Οστάνδης.

Η Κατερίνα Γρέγου είναι επισκέπτης λέκτορας και διδάσκει στα μεταπτυχιακά προγράμματα του HISK, του Ανώτατου Ινστιτούτου Τεχνών στη Γάνδη και στην Ακαδημία Jan Van Eyck στο Μάαστριχτ και στο Curatorial Training Programme Full Spectrum Curatorship που διοργανώνει το IMPAKT στην Ουτρέχτη. Έχει διατελέσει επίσης, επισκέπτης λέκτορας στα πανεπιστήμια της Ζυρίχης, του Νιουκάστλ, της Ούμεα, μεταξύ άλλων αλλά και στο ISCP (Νέα Υόρκη), στο Kunstlerhaus Bethanien (Βερολίνο) και στο WIELS (Βρυξέλλες). Η ίδια έχει σπουδάσει Ιστορία της Τέχνης στο Courtauld Institute of Art του Πανεπιστημίου του Λονδίνου (BA Ηonours), Λογοτεχνία και Ιστορία με Ιστορία της Τέχνης στο King's College του Πανεπιστημίου του Λονδίνου (ΜΑ) και Μουσειολογία και Διοίκηση Μουσείων στο City University London (ΜΑ).

Τέλος, είναι μέλος του CAAS, της καλλιτεχνικής και επιστημονικής επιτροπής του KANAL Pompidou, το νέο μουσείο του Centre Pompidou, που θα ανοίξει στις Βρυξέλλες το 2023, μέλος του ΔΣ της Μπιενάλε της Ρίγας και του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης & Νέων Μέσων Argos. Το πλήρες ιστορικό των διεθνών εκθέσεών της καθώς και η πλούσια συγγραφική δραστηριότητά της, βρίσκονται αναρτημένα στην ιστοσελίδα www.katerinagregos.org

 

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Το βασίλειο των αισθήσεων της Λίντα Μπένγκλις
Η πρωτοποριακή Αμερικανίδα εικαστικός με την ελληνική καταγωγή κάνει την πρώτη της ατομική έκθεση σε ελληνικό μουσείο, με τίτλο «Ιn the Realm of the Senses», έπειτα από πρόσκληση του Οργανισμού ΝΕΟΝ, και στα...
Το βασίλειο των αισθήσεων της Λίντα Μπένγκλις
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Πάμε μια βόλτα στο φεγγάρι...
Παρίσι Για την επέτειο των 50 χρόνων από τα πρώτα βήματα του ανθρώπου στη Σελήνη, το γαλλικό Μουσείο Grand Palais παρουσιάζει έως τις 22 Ιουλίου...
Πάμε μια βόλτα στο φεγγάρι...
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Θρίλερ με πλαστή Ποπόβα
Mια πολύ παράξενη υπόθεση με πλαστά έργα της Ρωσικής Πρωτοπορίας, που θυμίζει αστυνομική ταινία, ήρθε στη δημοσιότητα. Αφορά δύο πίνακες του Μαλέβιτς και της Ποπόβα, εμπλέκει το Μουσείο Ροστόβσκι Κρεμλ της...
Θρίλερ με πλαστή Ποπόβα
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Οι ζωγράφοι που λάτρεψαν τη γυναίκα
«Αρωμα γυναίκας στην ελληνική ζωγραφική» είναι ο τίτλος της έκθεσης στο Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη σε συνεργασία με την Εθνική Πινακοθήκη. Ογδόντα πέντε εξαίρετοι πίνακες της νεοελληνικής ζωγραφικής...
Οι ζωγράφοι που λάτρεψαν τη γυναίκα
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Τέχνη πίσω από άδειες βιτρίνες
Το ισόγειο του κτιρίου που ανήκει στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο τους τελευταίους μήνες φιλοξενεί πρωτότυπες εικαστικές παρεμβάσεις αποφοίτων της ΑΣΚΤ. Τώρα εκθέτει τη δουλειά του ο Δ.Παππάς,...
Τέχνη πίσω από άδειες βιτρίνες
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ο πολύτροπος Πολ Τσαν στο Κυκλαδικής
Ενας πολύτροπος καλλιτέχνης, ο Πολ Τσαν, παρουσιάζει, με πρόσκληση του Οργανισμού Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ, την έκθεση «Ο Οδυσσέας και οι λουόμενοι» στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, σε επιμέλεια του Σαμ...
Ο πολύτροπος Πολ Τσαν στο Κυκλαδικής

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας