• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 17.8°C / 21.7°C
    1 BF
    72%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 16.7°C / 19.4°C
    1 BF
    88%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    15°C 12.2°C / 18.0°C
    1 BF
    82%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 9.4°C / 13.0°C
    1 BF
    94%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.9°C / 18.9°C
    0 BF
    73%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 18.3°C / 18.9°C
    2 BF
    69%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 12.0°C / 12.0°C
    1 BF
    100%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.0°C / 20.0°C
    1 BF
    82%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.0°C / 19.4°C
    1 BF
    82%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 23.0°C / 23.0°C
    2 BF
    60%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    21°C 21.0°C / 21.0°C
    1 BF
    68%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 18.3°C / 18.3°C
    1 BF
    70%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.6°C / 20.6°C
    3 BF
    74%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 16.0°C / 18.9°C
    1 BF
    82%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.7°C / 17.8°C
    1 BF
    83%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 22.0°C / 22.8°C
    3 BF
    78%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 15.6°C / 17.2°C
    2 BF
    82%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 19.0°C / 19.4°C
    1 BF
    88%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 18.3°C / 18.3°C
    2 BF
    91%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 12.0°C / 12.0°C
    1 BF
    100%
Χρώμα και πάθος για τη γυναικεία μορφή
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Χρώμα και πάθος για τη γυναικεία μορφή

  • A-
  • A+
Με το έργο του αποτύπωσε τη δύναμη και την ηρεμία της φύσης αλλά και την εκφραστικότητα και το πάθος της ανθρώπινης μορφής.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Ζωγράφισε ερωτικές γυναίκες και σύμβολα θηλυκότητας, κόκκινες γόβες, γάντια, καπέλα. Ζευγάρια που φιλιούνται, συνομιλούν, ονειρεύονται. Γοητεύτηκε από τη θάλασσα και στιγμές ανεμελιάς στην παραλία. Αποτύπωσε το καλοκαίρι με νεκρές φύσεις με ζουμερά φρούτα.

Ανίχνευσε με το βλέμμα εσωτερικά σπιτιών αλλά και παραδοσιακά καφενεία. Εισέβαλε στα ατελιέ μεγάλων ζωγράφων και συναντήθηκε με έργα των Θεοτοκόπουλου, Τιντορέτο, Πικάσο, Μανέ.

Εσκυψε στα αγάλματα της αρχαιότητας. Οπως το 2019, στην έκθεσή του στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, με τίτλο «Broken History-Σπασμένη Ιστορία», πήρε μεγάλα αρχαιολογικά γλυπτά που βρίσκονται σε μουσεία της Ελλάδας και του εξωτερικού και αποφάσισε να τα «σπάσει» με αφορμή έναν στίχο του Σεφέρη.

«Η ζωγραφική είναι ένα παιχνίδι της φαντασίας», έλεγε ο Παύλος Σάμιος, που έφυγε χθες από τη ζωή σε ηλικία 73 ετών, χτυπημένος από τον καρκίνο. Μια φαντασία ελεύθερη και ταυτόχρονα τιθασευμένη από τον χρωστήρα του που έβαλε πάνω στον καμβά τη μαγεία, τη δύναμη και την ηρεμία της φύσης αλλά και την εκφραστικότητα και το πάθος της ανθρώπινης μορφής.

Ο Παύλος Σάμιος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1948. Από μικρός ασχολήθηκε με τη ζωγραφική και το σχέδιο βοηθώντας τον πατέρα του στο εργαστήριο παπουτσιών. Aγάπησε τη θρησκευτική ζωγραφική που τον κέρδισε από πολύ νωρίς και εργάστηκε στο εργαστήρι αγιογραφίας του Διονύση Καρούσου μέχρι τα 18 του.

Στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας δάσκαλοί του ήταν ο Νίκος Νικολάου στο Προκαταρκτικό και ο Γιάννης Μόραλης στο Εργαστήριο Ζωγραφικής. Ο πρώτος είχε ως αρχή το σχέδιο και την παράδοση της αρχαίας ελληνικής τέχνης, ενώ ο δεύτερος του έμαθε να βλέπει το φως και τη σκιά με ιμπρεσιονιστικό τρόπο και να εκφράζει τη ζωγραφική όσο βαθύτερα μπορεί.

Σε αυτούς όφειλε πολλά, όπως και στον Γιάννη Τσαρούχη. Είχε την ευκαιρία να τον γνωρίσει στο Παρίσι, όπου έζησε και εργάστηκε από το 1978 έως το 1992, και να μάθει πολλά για την ελληνική παράδοση. Ξεχωριστή ήταν και η εμπειρία του με την παρέα του «Μαγεμένου Αυλού», όπου ο Μάνος Χατζιδάκις, μάγος του λόγου και γνώστης της ανάγκης των νέων, τους έμαθε να σκέφτονται χωρίς όρια.

Ο Παύλος Σάμιος το 2000 έγινε καθηγητής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας (Εργαστήριο παραδοσιακής ζωγραφικής fresco-βυζαντινές εικόνες-χειρόγραφα), ενώ είχε ζωγραφίσει με την τεχνική του fresco πολλές μικρές εκκλησίες. Περισσότερες από 70 ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό είχε στο ενεργητικό του.

Η τελευταία του ήταν το περασμένο φθινόπωρο στην γκαλερί «Σκουφά» με θέμα «Καφέ Παράδεισος», ενώ εξαιρετική ήταν και η αναδρομική του με τίτλο «Ζωγραφική απολογία», το 2014 στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς, την οποία επιμελήθηκε η σύζυγός του Μαρία Ξανθάκου. Από τον πρώτο του γάμο απέκτησε δύο κόρες, την Πανδώρα και την Αφαία, οι οποίες ζουν στο Παρίσι.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Πέθανε η ζωγράφος Τζένη Δρόσου
Πλήρης ημερών άφησε την τελευταία της πνοή η ζωγράφος Τζένη Δρόσου, σε ηλικία 92 ετών. Το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος εκφράζει βαθιά συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους οικείους της. 
Πέθανε η ζωγράφος Τζένη Δρόσου
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Σύγχρονοι καλλιτέχνες δίνουν μορφή και χρώμα στη «Θεία Κωμωδία»
Με αφορμή τα 700 χρόνια από τον θάνατο του Ντάντε Αλιγκέρι μια μοναδική, περιοδεύουσα έκθεση με δημιουργίες πέντε εικαστικών διεθνούς ακτινοβολίας ξαναζωντανεύει το μνημειώδες έργο του Μέγιστου Ιταλού...
Σύγχρονοι καλλιτέχνες δίνουν μορφή και χρώμα στη «Θεία Κωμωδία»
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Θέλω τα έργα μου να είναι ανοιχτά σε κάθε βλέμμα και ανάγνωση»
Η ζωγράφος Ελέσα Αντύπα μιλά για την παρουσίαση της πρώτης ατομικής της έκθεσης και για τη τέχνη εν μέσω πανδημίας και τον ρόλο της στη χώρα.
«Θέλω τα έργα μου να είναι ανοιχτά σε κάθε βλέμμα και ανάγνωση»
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Νέα εκθέματα στην Αθήνα και αναδρομική Ρόρρη στην Ανδρο
Με ανανεωμένη παρουσίαση της συλλογής του θα υποδεχτεί τους επισκέπτες του το Ιδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή με την έναρξη λειτουργίας των μουσείων από τις 14 Μαΐου.
Νέα εκθέματα στην Αθήνα και αναδρομική Ρόρρη στην Ανδρο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας