Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πίνακες σαν συναυλία των Rolling Stones
Joel Ryan/Invision/AP
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πίνακες σαν συναυλία των Rolling Stones

  • A-
  • A+
Οι Βρετανοί κριτικοί τού συστήνουν να εστιάσει στην ηλεκτρική κιθάρα του, ο ίδιος όμως επιμένει να ζωγραφίζει με εκρηκτικά χρώματα, με πρωταγωνιστές τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος και αναφορές στους αγαπημένους του καλλιτέχνες Θεοτοκόπουλο και Πικάσo.

O Ρόνι Γουντ ζωγράφιζε από παιδί, πριν ακόμα μάθει ντραμς και κιθάρα, με παρότρυνση από τα αδέλφια του που πήγαιναν σε καλλιτεχνικό σχολείο. Ωστόσο, το ταλέντο του αποκαλύπτεται τώρα με μια έκθεση ζωγραφικής που ολοκληρώνεται σήμερα στο Ashbridge House, ένα ιστορικό αρχοντικό στο Χέρτφορντσάιρ της Αγγλίας, και τα έσοδα από τα εισιτήρια θα δοθούν στη National Health Service, το βρετανικό δημόσιο σύστημα υγείας. Πάνω από 100 έργα ζωγραφικής -20 από αυτά έγιναν την περίοδο της καραντίνας- σε μια έκρηξη χρωμάτων και εξπρεσιονιστικής δύναμης, με αναφορές σε μεγάλους ζωγράφους όπως ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος, ο Πικάσο, και πρωταγωνιστές τα μέλη των Rolling Stones. Σαν μια γεμάτη ηλεκτρισμό συναυλία στον καμβά...

Εργο εμπνευσμένο από τον πίνακα του Θεοτοκόπουλου, «Αμωμος σύλληψη της Παναγίας»

Ο κιθαρίστας των Rolling Stones δεν κρύβει πως θαυμάζει τον Θεοτοκόπουλο, γι' αυτό ζωγράφισε μια δική του εκδοχή του αριστουργηματικού πίνακα «Αμωμος σύλληψη της Παναγίας (1608-13), που βρίσκεται στο Τολέδο. Οπως λέει στο County Life: «Πρόσφατα έκανα μια εκ νέου ερμηνεία αυτού του πίνακα για να παρουσιάσω το συγκρότημα και άλλους μουσικούς που μου έδειξαν πολλά κατά τη διάρκεια της καριέρας μου. Γνωρίζω όλο και περισσότερο πόσο τυχερός ήμουν στη ζωή και ήθελα να συλλάβω αυτήν την αίσθηση ότι προστατευόμουν από κάποια ανώτερη δύναμη όλα αυτά τα χρόνια. Ο Ελ Γκρέκο έχει αυτήν την ηλεκτρική θεατρικότητα που μου θυμίζει τη μουσική και την κίνηση μιας συναυλίας - σαν να μπαίνεις σε ένα διαφορετικό επίπεδο εμπειρίας. Υπάρχει ένα αδιαμφισβήτητο πάθος και πνευματικότητα σε αυτόν τον πίνακα. Είναι τόσο σκοτεινός, δραματικός και παθιασμένος και το χρώμα τόσο βαθύ και ζωντανό. Με συναρπάζει που ο Ελ Γκρέκο απορρίπτει τα κλασικά κριτήρια και το χρώμα ήταν το πιο σημαντικό στοιχείο στο έργο του».

Ιδιαίτερα παραγωγικός στην περίοδο του επιβεβλημένου εγκλεισμού ο Ρόνι Γουντ αποφάσισε ότι δεν θα αφήσει την πανδημία να τον πάρει από κάτω... «Μερικές φορές περνάω μια περίοδο μουσικής και μερικές φορές με ενδιαφέρει η τέχνη» όπως λέει. «Ετσι και έγινε. Δεν μπορούσα να παίξω. Αλλά δεν ήταν επιλογή μου. Και ανυπομονώ να έρθει η ώρα που θα παίξω ξανά. Αλλά ήταν τιμητικό να κάνω αυτό το αφιέρωμα στον Ντελακρουά, τον Πικάσο, τον Ελ Γκρέκο».

Πίνακας που παραπέμπει στους «Τρεις Χορευτές» του Πικάσο

Ο ίδιος πιστεύει ότι οι πίνακές του κάνουν «απίστευτο θόρυβο», σαν τους Rolling Stones, και όποιος τους αποκτήσει μπορεί να ακούσει τον ήχο που βγαίνει από το τελάρο... Οι επισκέπτες της sold out έκθεσης φαίνεται πως το εκτιμούν, όχι όμως και οι κριτικοί, σύμφωνα με την Guardian, oι οποίοι τον κατακεραυνώνουν. Σοκαρίστηκαν μάλλον, ιδιαίτερα από μια σύνθεση που μιμείται την «Γκερνίκα» του Πικάσο, με τους ανθρώπους και τα ζώα να έχουν αντικατασταθεί από τις μορφές των μελών του θρυλικού συγκροτήματος.

«Φαίνεται ότι πήρε ένα από τα σημαντικότερα και πιο συγκινητικά έργα τέχνης, μια απαρηγόρητη κραυγή κατά του πολέμου, και τη χρησιμοποίησε σαν βάση για απαίσια τέχνη ενός φανατικού θαυμαστή του εαυτού του» αναφέρει ο Ολιβερ Μπασιάνο. «Ο Ρόνι είναι απείρως καλύτερος στο να παίζει κιθάρα από το να παίζει με ένα πινέλο» δήλωσε, από την πλευρά της, η Λουίζα Μπακ. «Μόνο το εγώ ενός σταρ της ροκ θα σκεφτόταν ότι είναι εντάξει να βάλεις τον εαυτό σου και το συγκρότημά σου να ξεφαντώνουν ανάμεσα στην κατεστραμμένη Γκερνίκα. Και τον Μικ σαν χορευτή του Πικάσο...».

Ευτυχώς, ο Τζόναθαν Τζόουνς βάζει τα πράγματα στη θέση τους: «Είναι αδύνατον να διαχωρίσεις την τέχνη ενός σταρ της ροκ από τη μουσική του. Οι Rolling Stones είναι η πιο σέξι και δαιμονική ροκ μπάντα στην ιστορία και ο Ρόνι Γουντ μοιάζει να είναι τόσο μαγεμένος και σοκαρισμένος από τις διαβολικές πράξεις τους όσο είναι ο οποιοσδήποτε παριστάμενος».

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Ακόμα και στις γκαλερί δεν υπακούω σε κανόνες καλής συμπεριφοράς»
Ο γνωστός street artist, που δεν αποκαλύπτει το πρόσωπό του, χωρίς να εγκαταλείπει τον δρόμο, εκθέτει στην G.E. Kapopoulos τα καρουζέλ του, με ρομαντισμό και αδρεναλίνη.
«Ακόμα και στις γκαλερί δεν υπακούω σε κανόνες καλής συμπεριφοράς»
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Επιστρέφουν» οι Ελληνες καλλιτέχνες της Διασποράς
«Αφαιρετικές προσεγγίσεις» 19 πρωτοποριακών εικαστικών μας οι οποίοι έδρασαν και αναγνωρίστηκαν στις μητροπόλεις της τέχνης, τη Νέα Υόρκη, το Παρίσι, το Λονδίνο, μέσα από έργα της συλλογής του Ιδρύματος Β. &...
«Επιστρέφουν» οι Ελληνες καλλιτέχνες της Διασποράς
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ο εικαστικός σημειολόγος της εποχής μας
Ο Κωνσταντίνος Ξενάκης δημιούργησε προσωπικούς κώδικες με το έργο του που βρίσκεται σε διάλογο με το πολιτιστικό παρελθόν και στέκεται κριτικά στη σύγχρονη κοινωνική και πολιτική πραγματικότητα.
Ο εικαστικός σημειολόγος της εποχής μας
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Βλέποντας τέχνη... στο 1,5 μέτρο
Μερικές γκαλερί επέστρεψαν για λίγες ημέρες, κυρίως με εκθέσεις που είχαν διακόψει τα μέτρα κατά της πανδημίας αλλά και με νέες, και περιμένουν τους φιλότεχνους, με τις απαραίτητες αποστάσεις.
Βλέποντας τέχνη... στο 1,5 μέτρο
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Βλέπουμε έναν πίνακα με την ταχύτητα που κάνουμε scroll down
«Συνθήκες προσαρμογής» είναι ο τίτλος της νέας έκθεσης του 40χρονου καλλιτέχνη, που εγκαινιάστηκε στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη. Πρόκειται για ζωγραφικά έργα, κυρίως ακρυλικά σε καμβά και έργα σε χαρτί, των...
Βλέπουμε έναν πίνακα με την ταχύτητα που κάνουμε scroll down

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας