Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ο «Κρυφός κήπος» της Ενης Κούκουλα
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο «Κρυφός κήπος» της Ενης Κούκουλα

  • A-
  • A+

Τρεις ενότητες, τοπία, εσωτερικοί χώροι και άνθρωποι, μικρά αντικείμενα και λουλούδια, μια συλλογή από εικόνες προσωπικά βιωμένες που κάθε στιγμή είναι παρούσες εκεί έξω, παρουσιάζει η Ενη Κούκουλα στην έκθεση «Κρυφός κήπος», που φιλοξενείται στο βιβλιοπωλείο-αίθουσα τέχνης «Φωταγωγός» μέχρι τις 10 Ιανουαρίου.

Η φωτογράφος συνεχίζει στη «γραμμή» της τελευταίας της ατομικής εκθεσης «Η φωνή των πραγμάτων» (2015, Ιανός), όπου τα πράγματα και τα αντικείμενα είχαν μια αυθυπαρξία. Τώρα μας ξεναγεί σε έναν κήπο ιδιωτικότητας, σε τόπους πραγματικούς και φανταστικούς, δίνει ένα αφήγημα καμωμένο από μικρά αντικείμενα και λεπτομέρειες, βλέμματα ή κινήσεις, πολλαπλές χρωματικές παλέτες. Εικόνες μιας παράξενης ευδαιμονίας του ελάχιστου, αντίδοτο στο σύγχρονο, στο σκληρό ή στο άσχημο.

Θα μπορούσε κανείς να πει ότι φλερτάρει με τον ρομαντισμό αν δεν ήταν φανερό ότι στις εικόνες της ελλοχεύει ως υπόνοια ή αμυδρά ως απειλή το άγνωστο. Υπάρχει διάχυτος ένας δισταγμός πλάι στην κατάφαση, πολυχρωμία πλάι στη μονοχρωμία, μια εν δυνάμει ευτυχία κοντά στην αδήριτη αίσθηση της νοσταλγίας του παρόντος. Ο φόβος του τέλους.

«Βλέποντας το έξω αναγνωρίζουμε το μέσα. Στο έξω αναγνωρίζουμε αυτό που είμαστε και μέσα μας» σημειώνει η ίδια. «Στον κρυφό μας κήπο κρύβουμε όλους μας τους θησαυρούς. Αυτούς που ανακαλύπτουμε σιγά σιγά. Σε αυτούς που κατασταλάζουμε και εκεί που είμαστε ολόκληροι. Κάτι που λάμπει σε έναν χώρο με επιλέγει καθοδηγώντας τον φακό μου, με οδηγό το φως, τη μνήμη, την αίσθηση. Σαν να νοσταλγείς κάτι πριν το ζήσεις ή αλλιώς ζώντας το να το αναπολείς ήδη. Με μάτια μισόκλειστα».

Η Ενη Κούκουλα ασχολείται με την καλλιτεχνική φωτογραφία από το 1985. Από τις εκδόσεις Καστανιώτη κυκλοφορεί το 2006 η δίγλωσση έκδοση «Απιαστος Χρόνος» με φωτογραφίες και κείμενά της. Συνεργάστηκε σταθερά με τη «Βιβλιοθήκη» της «Ελευθεροτυπίας». Aτομικές εκθέσεις και προβολές του έργου της έχουν πραγματοποιηθεί στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και την Πάτρα. Το 2010 πραγματοποίησε ατομική έκθεση στο Βερολίνο, στον Ευρωπαϊκό Μήνα Φωτογραφίας, και το 2013 στο Athens Photo Festival με θέμα το Βιετνάμ.


Info: Βιβλιοπωλείο-αίθουσα τέχνης «Φωταγωγός», Κολοκοτρώνη 59Β (Εντός της Στοάς Κουρτάκη), τηλ. 210-3839355. Μέχρι 10 Ιανουαρίου.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Selfie... κι όποιος αντέξει
Ο Μανώλης Μπαμπούσης, με τον αμφίσημο τίτλο «How to repair a tear?», παρουσιάζει την πέμπτη ατομική έκθεσή του με νέα έργα στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης «Ιλεάνα Τούντα». Τα θέματα τα οποία ο εικαστικός,...
Selfie... κι όποιος αντέξει
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Τα φώτα νέον του Στήβεν Αντωνάκου και η λάμψη της ρωσικής πρωτοπορίας
Οι απρόσμενες, παράλληλες αναζητήσεις του Ελληνα εικαστικού, ο οποίος εμπνεύστηκε από τη Νέα Υόρκη, και των Ρώσων δημιουργών που ακολούθησαν το πνεύμα της Οκτωβριανής Επανάστασης.
Τα φώτα νέον του Στήβεν Αντωνάκου και η λάμψη της ρωσικής πρωτοπορίας
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Βλέπουμε έναν πίνακα με την ταχύτητα που κάνουμε scroll down
«Συνθήκες προσαρμογής» είναι ο τίτλος της νέας έκθεσης του 40χρονου καλλιτέχνη, που εγκαινιάστηκε στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη. Πρόκειται για ζωγραφικά έργα, κυρίως ακρυλικά σε καμβά και έργα σε χαρτί, των...
Βλέπουμε έναν πίνακα με την ταχύτητα που κάνουμε scroll down
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Διαδραστικός Πικάσο
O Πάμπλο Πικάσο όπως δεν τον έχετε ξαναδεί... Την οπτικοακουστική εγκατάσταση «Πικάσο: γαλάζια και ροζ περίοδος» παρουσιάζει το Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) από τις 3 Φεβρουαρίου έως τις 31...
Διαδραστικός Πικάσο
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Τα σημερινά παιδιά κινούνται χωρίς τα δικά μας βαρίδια»
Χειμαρρώδης, εφευρετικός στον λόγο και την καλλιτεχνική έκφραση, ο Μάριος Σπηλιόπουλος υψώνει τα δικά του Dazibao στα διαφορετικά επίπεδα της αίθουσας «Εικαστικός Κύκλος ΔΛ», όπου χθες εγκαινιάστηκε η ατομική...
«Τα σημερινά παιδιά κινούνται χωρίς τα δικά μας βαρίδια»
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ο ΑΔΜΗΕ στηρίζει νέους εικαστικούς
Είκοσι εννέα τελειόφοιτοι της Σχολής Καλών Τεχνών συμμετείχαν στον διαγωνισμό γλυπτικής με τον γενικό τίτλο «Διασυνδέοντας την Ελλάδα», που προκηρύχθηκε από την πρυτανεία σε συνεργασία με τον Ανεξάρτητο...
Ο ΑΔΜΗΕ στηρίζει νέους εικαστικούς

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας