Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Γλυπτά του εργαστηρίου και του σπιτιού

Ο Γιώργος Ζογγολόπουλος με το έργο του «Φακός με καμινάδες» σε ατομική του έκθεση στην Γκαλερί Bernier το 1990

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Γλυπτά του εργαστηρίου και του σπιτιού

  • A-
  • A+

Για πρώτη φορά παρουσιάζονται «εν πολλοίς άγνωστα» γλυπτά του Γιώργου Ζογγολόπουλου, μεσαίων και μικρών διαστάσεων, στην έκθεση με τίτλο «Γιώργος Ζογγολόπουλος: Εργα οικεία, του εργαστηρίου και του σπιτιού» που εγκαινιάστηκε στην γκαλερί Roma.

Πρόκειται για έργα τα οποία συντρόφευαν πάντοτε τον καλλιτέχνη στο σπίτι του στο Ψυχικό. Ορείχαλκος, ανοξείδωτος χάλυβας, πλεξιγκλάς είναι οι πρώτες ύλες των γλυπτών που φιλοτεχνήθηκαν σε διάρκεια περίπου 50 χρόνων και καλύπτουν διαφορετικές περιόδους δημιουργίας του σημαντικού Έλληνα γλύπτη. Είναι έργα ολοκληρωμένα, στα οποία «επέστρεφε», άλλοτε για να τα συμπληρώσει με νέα στοιχεία και άλλοτε για να τα μεγεθύνει ή να δανειστεί στοιχεία τους για νέα.

«Χωρίς τίτλο», 1982

Η έκθεση θα μπορούσε να ιδωθεί και σαν μια προβολή της εξέλιξης της δημιουργικής σκέψης του καλλιτέχνη, που διέσχισε τον αιώνα (πέθανε το 2004 σε ηλικία 101 ετών) παραμένοντας ταυτόχρονα κλασικός ως προς την τεχνική και την παιδεία και σύγχρονος ως προς την ένταξη στο έργο του των νέων προκλήσεων και μεθόδων.

Στα εκθέματα περιλαμβάνονται και οι δύο ζωγραφικοί πίνακες που ο ίδιος ο Ζογγολόπουλος επέλεξε και παρήγαγε σε μεταξοτυπίες, θέλοντας να υπογραμμίσει τη μακρόχρονη θητεία του στο κίνημα του μοντερνισμού αλλά και την πορεία του στον χώρο της αφαίρεσης και της τεχνολογίας.

Η επιμέλεια της έκθεσης και του καταλόγου της έκθεσης ανήκει στην ιστορικό τέχνης Κατερίνα Κοσκινά, συνεργάτιδα και προσωπική φίλη του Γιώργου Ζογγολόπουλου.


Info: Roma Gallery, Ρώμα 5 Κολωνάκι, τηλ. 2130358344. Διάρκεια μέχρι 29 Φεβρουαρίου 2020. Είσοδος ελεύθερη.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ο ΑΔΜΗΕ στηρίζει νέους εικαστικούς
Είκοσι εννέα τελειόφοιτοι της Σχολής Καλών Τεχνών συμμετείχαν στον διαγωνισμό γλυπτικής με τον γενικό τίτλο «Διασυνδέοντας την Ελλάδα», που προκηρύχθηκε από την πρυτανεία σε συνεργασία με τον Ανεξάρτητο...
Ο ΑΔΜΗΕ στηρίζει νέους εικαστικούς
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Το βασίλειο των αισθήσεων της Λίντα Μπένγκλις
Η πρωτοποριακή Αμερικανίδα εικαστικός με την ελληνική καταγωγή κάνει την πρώτη της ατομική έκθεση σε ελληνικό μουσείο, με τίτλο «Ιn the Realm of the Senses», έπειτα από πρόσκληση του Οργανισμού ΝΕΟΝ, και στα...
Το βασίλειο των αισθήσεων της Λίντα Μπένγκλις
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Η βαθιά οδύνη του Μπέικον στο Παρίσι
«Η κραυγή είναι το πιο άμεσο σύμβολο της ανθρώπινης ύπαρξης» έλεγε ο σπουδαίος ζωγράφος του 20ού αιώνα, που εκφράστηκε με το πινέλο σαν να κάθεται στο ψυχαναλυτικό ντιβάνι αγωνιώντας να αποτυπώσει την...
Η βαθιά οδύνη του Μπέικον στο Παρίσι
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Μαγική γλυπτική με κομφετί
Μια νέα γκαλερί ξεκινάει τη δραστηριότητά της στην Αθήνα με έκθεση του 89χρονου Παύλου. Ο ακαταπόνητος ζωγράφος και γλύπτης ξεκίνησε από τα Φιλιατρά, εγκαταστάθηκε στο Παρίσι και κατέκτησε όλο τον κόσμο με τα...
Μαγική γλυπτική με κομφετί
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Μοντέρνα γλυπτά σε μια αρχαία πόλη
«Τα σύγχρονα έργα τέχνης είναι αυτό που λείπει στη χρήση των μνημείων. Οφείλουμε να μάθουμε να συμβιώνουμε με τη μοντέρνα γλυπτική», λέει ο αρχαιολόγος Πέτρος Θέμελης και πρώτος το κάνει πράξη φιλοξενώντας...
Μοντέρνα γλυπτά σε μια αρχαία πόλη
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ακούραστος «δρομέας» της γλυπτικής
Αγαπημένος του κοινού, των θεωρητικών της τέχνης και των συλλεκτών, ο Κώστας Βαρώτσος είναι σύγχρονος Ελληνας καλλιτέχνης με διεθνή αναγνώριση. Καινούργιες συνθέσεις μνημειακών διαστάσεων κυρίως από γυαλί και...
Ακούραστος «δρομέας» της γλυπτικής

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας