Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Στο διαμέρισμα του συλλέκτη
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Στο διαμέρισμα του συλλέκτη

  • A-
  • A+

Μία γκαλερίστα και μία αντικέρ, η Ρεβέκκα Καμχή και η Ελένη Μαρτίνου, ενώνουν τις δυνάμεις τους αλλά και τη γοητεία του κλασικού με την αιχμή της πρωτοπορίας. Διαμορφώνουν τον χώρο της γνωστής γκαλερί, στην οδό Λεωνίδου 9, σε ένα διαμέρισμα συλλέκτη, όπου παλαιά και ντιζάιν έπιπλα της συλλογής του παλαιοπωλείου Μαρτίνος «δένουν» με έργα σύγχρονων καλλιτεχνών.

Η κοινή αγάπη τους για την τέχνη οδήγησε στο εγχείρημα με τίτλο «L’ appartement du collectionneur» («Το διαμέρισμα του συλλέκτη») και καλούν τους επισκέπτες να νιώσουν σαν να βρίσκονται στο σπίτι ενός φίλου.

Ελκυστική πρόσκληση που μας βάζει στο γιορτινό κλίμα των Χριστουγέννων (από τις 29 Νοεμβρίου έως τις 30 Ιανουαρίου). «Ελάτε να δείτε, μην αγοράσετε τίποτα», ήταν το μότο της Ρεβέκκας Καμχή, η οποία μας υποδέχτηκε χθες στο «Διαμέρισμα του συλλέκτη». «Δεν είμαστε σούπερ μάρκετ για να ψωνίσει κανείς. Η σκόνη που θα μας φέρουν τα παπούτσια σας από τον δρόμο είναι χαρά μας!».

Πριν από λίγες ημέρες δύο φορτηγά γεμάτα αντικείμενα από το παλαιοπωλείο Μαρτίνος ξεφόρτωσαν στην οδό Λεωνίδου 9. Χειροποίητα έπιπλα του 18ου και 19ου αιώνα, όπως τραπέζια, κονσόλες, σκρίνια, αλλά και καθρέφτες, μανουάλια, κεραμικά δοχεία, πιάτα, κανάτες, ασημένια ποτήρια, μαξιλάρια κ.ά. Τοποθετήθηκαν στον χώρο μαζί με έργα σημαντικών καλλιτεχνών, όπως οι Αλέξης Ακριθάκης, Νίκος Αλεξίου, Ναν Γκόλντιν, Κωνσταντίνος Κακανιάς, Μίλτος Μανέτας, Ρος Μπλέκνερ, Σον Λάντερς, Γκαμπριέλ Ορόσκο, Τάκις κ.ά.

«Η άνθηση του ντιζάιν μετά τη βιομηχανική επανάσταση, η εξέλιξη των υλικών, η τεχνολογία στα χέρια των σχεδιαστών άλλαξαν τις δυναμικές, τόσο της δημιουργίας, όσο και της κατανάλωσης», τονίζουν οι διοργανώτριες. «Βρισκόμαστε σε έναν καινούργιο προσδιορισμό της επιλογής των πραγμάτων που μας περιβάλλουν. Η έκθεση αυτή επιχειρεί να θέσει αυτόν τον προβληματισμό, αλλά και να δημιουργήσει ένα χώρο όπου οι επισκέπτες θα μπορούσαν να ζήσουν».

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Βλέπουμε έναν πίνακα με την ταχύτητα που κάνουμε scroll down
«Συνθήκες προσαρμογής» είναι ο τίτλος της νέας έκθεσης του 40χρονου καλλιτέχνη, που εγκαινιάστηκε στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη. Πρόκειται για ζωγραφικά έργα, κυρίως ακρυλικά σε καμβά και έργα σε χαρτί, των...
Βλέπουμε έναν πίνακα με την ταχύτητα που κάνουμε scroll down
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Η ανθρώπινη μορφή από «μορφές» της ελληνικής ζωγραφικής
Μέσα από 73 σπουδαίους πίνακες της Εθνικής Πινακοθήκης, ο επισκέπτης έχει την ευκαιρία να γνωρίσει την περιπέτεια της ανθρώπινης μορφής στην ιστορία της ελληνικής ζωγραφικής του 20ού αιώνα: από την αποδέσμευση...
Η ανθρώπινη μορφή από «μορφές» της ελληνικής ζωγραφικής
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Η μυστηριώδης Ανατολή ενός Κινέζου σοφού
Ο πιο σημαντικός και παραγωγικός δάσκαλος στην κινεζική ζωγραφική του 20ού αιώνα, μια εμβληματική προσωπικότητα που διακρίθηκε με το Διεθνές Βραβείο Ειρήνης, αποκαλύπτεται μέσα από 126 έργα που υμνούν την...
Η μυστηριώδης Ανατολή ενός Κινέζου σοφού
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Οι πολλαπλές εικόνες του εαυτού
Ζει και εργάζεται μεταξύ Βιέννης και Λος Αντζελες ο Γιάννης Βαρελάς. Tώρα όμως επιστρέφει στην Αθήνα και συγκεκριμένα στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς 138 για τη νέα ατομική έκθεσή του με τίτλο «Anima I».
Οι πολλαπλές εικόνες του εαυτού
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Οταν ο Τσαρούχης έλεγε «τυπωθήτω»
Τα πρωτότυπα έργα συνομιλούν με τα «πολλαπλά» στην έκθεση που αποκαλύπτει τη σοφία και το απαράμιλλο χιούμορ του κορυφαίου ζωγράφου μας, ο οποίος 30 χρόνια μετά τον θάνατό του παραμένει «Επίκαιρος και...
Οταν ο Τσαρούχης έλεγε «τυπωθήτω»
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Τσαρούχης σε θεατρικό σκηνικό
Τριάντα χρόνια από τον θάνατο του Γιάννη Τσαρούχη, 25 χρόνια από την έναρξη του εικαστικού θεσμού «Πλόες», το Ιδρυμα Πέτρου και Μαρίκας Κυδωνιέως της Ανδρου φωτίζει αυτή τη διπλή επέτειο με μια έκθεση...
Τσαρούχης σε θεατρικό σκηνικό

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας