Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οι drag queens του Αντι Γουόρχολ

«Ladies and Gentlemen», 1975 - «Αυτοπροσωπογραφία», 1986

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οι drag queens του Αντι Γουόρχολ

  • A-
  • A+

Υπάρχουν αθέατες πλευρές του Αντι Γουόρχολ που δεν έχουμε εξερευνήσει; Υπάρχουν έργα του που δεν ξέρουμε; Κι όμως, η Tate Modern ανακοίνωσε πως σε μερικούς μήνες θα παρουσιάσει σε έκθεση μία από τις μεγαλύτερες αλλά ίσως λιγότερο γνωστές σειρές έργων του καλλιτέχνη: τα πορτρέτα των τρανς και drag queens.

«Ο Γουόρχολ ήταν ένας καλλιτέχνης που σήμερα μοιάζει περισσότερο επίκαιρος και επιδραστικός από ποτέ. Με τις σημερινές συγκυρίες είναι σημαντικότερο να παρουσιάσουμε μια πιο ανθρώπινη και πιο προσωπική ματιά ενός τόσο γνωστού καλλιτέχνης», δήλωσε η διευθύντρια της Tate Modern, Φράνσις Μόρις.

Ο κορυφαίος οργανισμός έδωσε τη Δευτέρα λεπτομέρειες για την πρώτη «εμφάνιση» στις αίθουσές του, εδώ και σχεδόν 20 χρόνια, του Αμερικανού ζωγράφου. Η έκθεση που θα εγκαινιαστεί στις 12 Μαρτίου (και θα διαρκέσει έως 6 Σεπτεμβρίου 2020) θα διερευνά τον καλλιτέχνη και το αποτύπωμά του μέσα από το πρίσμα της σεξουαλικότητας, της μετανάστευσης, του θανάτου και της θρησκείας.

Συνολικά στο Λονδίνο θα φτάσουν από γκαλερί και ιδιωτικές συλλογές πάνω από 100 έργα, συμπεριλαμβανομένων των εμβληματικών του έργων από την ποπ περίοδο, όπως τα «Marilyn Diptych» (1962), «Elvis» Ι και II (1963-64) και «Race Riot» (1964). Επίσης μεταξύ των σπάνιων έργων που θα εκτεθούν είναι ένα πορτρέτο της Ντέμπι Χάρι από το 1980 και ένα από τα τελευταία του έργα –ένας πίνακας μήκους 10 μέτρων– με τίτλο «Sixty Last Suppers» που για πρώτη φορά θα εκτεθεί στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Οσο για τις τρανς και drag queens, τα έργα είναι 25 (οι περισσότερες ήταν Αφροαμερικανές και Λατίνες) και είναι εξαιρετικά εντυπωσιακός ο τρόπος που τις έχει αποτυπώσει. Σύμφωνα με τους επιμελητές, το 1974 ο Ιταλός έμπορος τέχνης Luciano Anselmino τού ανέθεσε να τις ζωγραφίσει και εκείνος τις παρουσίασε για πρώτη φορά στη Φεράρα της Ιταλίας το επόμενο έτος.

«Είναι μία από τις μεγαλύτερες και λιγότερο γνωστές σειρές έργων του Γουόρχολ», δήλωσε ο Fiontán Moran, συνεπιμελητής της έκθεσης. Ενώ, ο έτερος επιμελητής Gregor Muir πρόσθεσε: «Είχα ακούσει ότι υπήρχαν τέτοια έργα, έτσι αναζήτησα και συναντήθηκα με τους ανθρώπους στους οποίους ανήκουν. Οταν τους επισκέφτηκα και τα είδα από κοντά ήταν σπουδαία».

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ανθρώπινες καταστάσεις στον καμβά
Πώς μπορεί, όμως, κανείς να προσεγγίσει εικαστικά το ζήτημα της ανθρώπινης κατάστασης; Η Βάσια Α. Βανέζη το επιχείρησε και τα αποτελέσματα εκτίθενται στο Σπίτι της Κύπρου, σε μια έκθεση με τίτλο «Αγνωστη χώρα...
Ανθρώπινες καταστάσεις στον καμβά
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
1932, χρονιά ορόσημο για τον Πάμπλο Πικάσο
Μια μεγάλη έκθεση με έργα του σπουδαίου Ισπανού ζωγράφου ανοίγει αυτή την εβδομάδα στην γκαλερί Tate Modern του Λονδίνου. Όλα, πίνακες και γλυπτά, είναι δημιουργίες του 1932, χρονιά ορόσημο για τον ζωγράφο,...
1932, χρονιά ορόσημο για τον Πάμπλο Πικάσο
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Εκρηξη» Μπασκιά στο Λονδίνο
Το μεγαλύτερο μέχρι σήμερα αφιέρωμα επί βρετανικού εδάφους στον θρυλικό επαναστάτη δημιουργό, που χάθηκε στα 27 του χρόνια από ηρωίνη, πρόλαβε όμως να ανατρέψει τα πάντα στην καλλιτεχνική σκηνή της Νέας...
«Εκρηξη» Μπασκιά στο Λονδίνο
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Η γαλλική κουλτούρα στην επίθεση
Εκδηλώσεις που κεντρίζουν το ενδιαφέρον του κοινού, θεματικοί κύκλοι που έγιναν θεσμός, βραδιές που επιστρατεύουν την επικαιρότητα και ιντριγκάρουν την πολιτική μας σκέψη, διαλέξεις που βάζουν στο τραπέζι...
Η γαλλική κουλτούρα στην επίθεση
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Η πρώτη έκθεση του Αϊ Ουέι Ουέι στην Αθήνα
Το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης ανακοίνωσε πως ο διάσημος Κινέζος καλλιτέχνης αφενός θα παρουσιάσει εκεί την πρώτη του έκθεση στην Ελλάδα, αφετέρου έχει στα σκαριά ένα νέο έργο εμπνευσμένο από τη συλλογή του...
Η πρώτη έκθεση του Αϊ Ουέι Ουέι στην Αθήνα
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Πλωτή Εδέμ αρμενίζει στην Τέιτ
Με τίτλο «Empty Lot» η επική εγκατάσταση του Μεξικανού καλλιτέχνη Αβραάμ Κρουσβιγέγας, ο οποίος είναι γνωστός για τη δημιουργία εννοιολογικών έργων με υλικά και αντικείμενα που συλλέγει από εξωτερικούς χώρους,...
Πλωτή Εδέμ αρμενίζει στην Τέιτ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας