Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Στη χώρα των θαυμάτων και του χρήματος

Μαρία Αντωνάτου, «Money Babbles»

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Στη χώρα των θαυμάτων και του χρήματος

  • A-
  • A+

Αξίζει να πάτε λίγο πιο έξω από την Αθήνα, σε έναν σύγχρονο και φιλόξενο χώρο τέχνης, το «ΠΕΣ Πολύτροπον», στα Καλύβια Θορικού. Και αξίζει να δείτε δύο πολύ ενδιαφέρουσες ατομικές εκθέσεις: της Μαρίας Αντωνάτου με τίτλο «Money Bubbles» και της Μάρθας Τσιάρα με τίτλο «On the road».

«Με περιπαικτική και σαρκαστική διάθεση, ο τίτλος “Money Bubbles” της νέας σειράς έργων της Μαρίας Αντωνάτου αναφέρεται στη δύναμη του χρήματος να σε ταξιδεύει αλλά και να σε εγκλωβίζει ταυτόχρονα σ’ έναν φαύλο κύκλο χωρίς διαφυγή», σημειώνει η ιστορικός, κριτικός τέχνης Μαρία Ξυπολοπούλου.

Μάρθα Τσιάρα , «On the road»

«Η εικαστικός σχολιάζει με διακριτικό και ευφυές χιούμορ την επίδραση του χρήματος στις ανθρώπινες σχέσεις και συναλλαγές καθώς και τη θεοποίησή του ακόμη περισσότερο σε καιρούς κρίσης. Ο τίτλος “Φούσκες χρήματος” –τίτλος αντιθετικός ως προς τη βαρύτητα του ίδιου του μεταλλικού υλικού και την ελαφριά αίσθηση μιας φούσκας– λειτουργεί συμβολικά και κυριολεκτικά. Από τη μια η εικαστικός επιλέγει να αναφερθεί στη γεωμετρικότητα των έργων και τη σφαιρικότητα της φόρμας, από την άλλη κλείνει το μάτι στον θεατή, για την επίπλαστη πραγματικότητα που δημιουργεί το χρήμα».

Με τη νέα ενότητα έργων της, η Μάρθα Τσιάρα προσκαλεί τον θεατή σε μια περιπλάνηση στο ασυνείδητο της αθωότητας. Δημιουργεί παραμυθένιους και ανοίκειους χώρους σε αναζήτηση διεξόδου από την πραγματικότητα. «Οι ιστορίες που προτείνει λειτουργούν αυτόνομα και παραμένουν ανοιχτές σε όλες τις ερμηνείες, επιτρέποντας την ταύτιση του θεατή με τους ήρωες του καμβά. Η γλώσσα της εικαστικού αρθρώνεται μέσα από σύμβολα και επαναλαμβανόμενα μοτίβα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα στη νέα αυτή σειρά, o γλάρος που εμφανίζεται ως κεντρικό στοιχείο των συνθέσεών της», συνεχίζει η Μ. Ξυπολοπούλου.

«Ως μια άλλη Αλίκη στη χώρα των δικών της θαυμάτων, η Μάρθα Τσιάρα πρωταγωνιστεί στο video animation που αποτελεί μέρος της έκθεσης, μέσα από το οποίο τονίζεται η αφηγηματικότητα της δουλειάς της. Παρακολουθώντας με ενδιαφέρον τους πειραματισμούς της Μάρθας Τσιάρα με τα νέα μέσα, θα μπορούσαμε να πούμε ότι η εικαστικός έχει καταφέρει να τα χρησιμοποιήσει με τέτοιο τρόπο, ώστε να ενισχύει με την κίνηση και τον ήχο τη χαρακτηριστική αφηγηματικότητα που είχε ανέκαθεν η ζωγραφική της δουλειά».


Info: Προκοπίου Γκίνη 5, Καλύβια Θορικού. Ως τις 19 Νοεμβρίου. Πέμπτη-Σάββατο 18.00-21.00 και Κυριακή 12.00-17.00.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ο αναρχικός μαικήνας των νεο-ιμπρεσιονιστών
Μέχρι και για συμμετοχή σε τρομοκρατική επίθεση είχε κατηγορηθεί ο ριζοσπαστικός κριτικός τέχνης, εκδότης και συλλέκτης, ο οποίος στα τέλη του 19ου αιώνα ανέδειξε και υποστήριξε καλλιτέχνες όπως οι Σερά και...
Ο αναρχικός μαικήνας των νεο-ιμπρεσιονιστών
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Η μυστηριώδης Ανατολή ενός Κινέζου σοφού
Ο πιο σημαντικός και παραγωγικός δάσκαλος στην κινεζική ζωγραφική του 20ού αιώνα, μια εμβληματική προσωπικότητα που διακρίθηκε με το Διεθνές Βραβείο Ειρήνης, αποκαλύπτεται μέσα από 126 έργα που υμνούν την...
Η μυστηριώδης Ανατολή ενός Κινέζου σοφού
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Η πρώτη ατομική εικαστική έκθεση της Λένας Κιτσοπούλου
Η πολυτάλαντη καλλιτέχνις, που έχει το μοναδικό χάρισμα να μας εκπλήσσει ευχάριστα σε όποιο πεδίο της τέχνης δοκιμάζεται, τώρα κατέρχεται στον εικαστικό στίβο
Η πρώτη ατομική εικαστική έκθεση της Λένας Κιτσοπούλου
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Στο διαμέρισμα του συλλέκτη
Μία γκαλερίστα και μία αντικέρ, η Ρεβέκκα Καμχή και η Ελένη Μαρτίνου, ενώνουν τις δυνάμεις τους αλλά και τη γοητεία του κλασικού με την αιχμή της πρωτοπορίας. Διαμορφώνουν τον χώρο της γνωστής γκαλερί, στην...
Στο διαμέρισμα του συλλέκτη
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ερωτες, αλκοόλ, καμπαρέ και... ζωγραφική
Εντυπωσιακό αφιέρωμα σε έναν μεγάλο καλλιτέχνη που σημάδεψε με την εικαστική δημιουργία του το τέλος του 19ου αιώνα είναι η έκθεση «Τουλούζ -Λοτρέκ. Αποφασιστικά μοντέρνος» που παρουσιάζεται στο Μουσείο Γκραν...
Ερωτες, αλκοόλ, καμπαρέ και... ζωγραφική
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ο Ελ Γκρέκο εντυπωσιάζει το Παρίσι
Η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα αναδρομική έκθεση για τον Θεοτοκόπουλο στη γαλλική πρωτεύουσα περιλαμβάνει 70 έργα, γνωστά αριστουργήματα αλλά και άγνωστες δημιουργίες από τα πρώτα βήματά του στην Κρήτη.
Ο Ελ Γκρέκο εντυπωσιάζει το Παρίσι

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας