Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Στην ακτή...
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Στην ακτή...

  • A-
  • A+

Οκτώ ασπρόμαυρα έργα μεγάλων διαστάσεων, με το νερό να λειτουργεί ως «Border Line», παρουσιάζονται στην ομότιτλη ατομική έκθεση του Μίλτου Σκούρα στον «Εικαστικό Κύκλο ΔΛ». Η γυναικεία μορφή πανταχού παρούσα, σε σκηνές διαφορετικής έντασης και συναισθηματικής φόρτισης, δρα με φόντο τις αχανείς παραλίες που ενώνονται με τον ανοιχτό ορίζοντα, στο τοπίο που θυμίζει την αμερικανική Δυτική Ακτή.

Στιγμές συναισθηματικής έντασης και απελευθερωτικής λύτρωσης προκαλούν τις αισθήσεις και τη ματιά του θεατή να διερευνήσει την ιδιαίτερη ζωγραφική τεχνοτροπία του καλλιτέχνη. Στα δύο επίπεδα της αίθουσας τέχνης, ανάμεσα στις μεγάλες συνθέσεις παρεμβάλλονται μικρών διαστάσεων έγχρωμα τρίπτυχα που αποδίδουν ένα σημείο από το γυναικείο κορμί, τις σταγόνες της βροχής στο τζάμι του αυτοκινήτου ή δύο ζευγάρια χέρια μπλεγμένα αρμονικά.

«Ο τρόπος με τον οποίο ο Μίλτος Σκούρας επεξεργάζεται πλαστικά και προσεγγίζει νοηματικά τα θέματά του καταδεικνύει μια συνειδητή προσπάθεια να απομακρυνθεί από τη σχεδόν φωτογραφική απόδοσή τους προς μια διαφορετική αντίληψη θέασης και ερμηνείας τους· και ταυτόχρονα, μέσα από την ισχυρή εντύπωση του συγκεκριμένου, αναδύεται η αίσθηση της μελαγχολίας, η ονειρική μεταγραφή, η σταδιακή καταβύθιση στην επικράτεια του υποσυνείδητου, η δήλωση της απουσίας· διαφαίνεται η εμμονή της αποκάλυψης αυτού που βρίσκεται κρυμμένο πίσω από την επιφάνεια, η μυστηριώδης δύναμη, η αμφισημία και οι συμβολισμοί της εικόνας, η εσωτερική ένταση κάτω από τη φαινομενική ηρεμία, η προσπάθεια μετάπλασης της πραγματικότητας σε ευθεία αντιστοιχία με μνημονικές ανακλήσεις, συναισθηματικές και ψυχικές λειτουργίες και βιωματικές καταστάσεις» γράφει στον κατάλογο της έκθεσης ο ιστορικός τέχνης Γιάννης Μπόλης.

Και καταλήγει: «Η ζωγραφική του διερευνά και επεκτείνει τις δυνατότητες και τα όρια της αναπαράστασης, επικαλείται μια βαθύτερη επικοινωνία, συστήνει μια διαφορετική, εξόχως ενδιαφέρουσα εναλλακτική και “κινηματογραφική” πρόσληψη της ζωής και του κόσμου. Και στο σημείο αυτό εντοπίζονται η πρωτοτυπία και η ιδιαιτερότητα, η γοητεία και η έλξη της».

Σπεύσατε. Η έκθεση ολοκληρώνεται αύριο (26/10 - Ακαδημίας 6, τηλ. 2103646818).

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ζωγραφίζοντας με την αθωότητα ενός αναγνώστη
Ο αέναος κύκλος του Γιάννη Ψυχοπαίδη με την ποίηση και τους ποιητές είναι ένα σύμπαν με χρώματα και κορμιά, στίχους μέσα στα έργα, πρόσωπα, λέξεις, ασπρόμαυρα χαρακτικά, απέραντο γαλάζιο, συρματοπλέγματα,...
Ζωγραφίζοντας με την αθωότητα ενός αναγνώστη
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Τα ζωγραφικά έργα πάντα με παίδευαν»
Ο χειροτέχνης καλλιτέχνης Νίκος Σταφάνου, με το σπουδαίο έργο στη ζωγραφική και τη σκηνογραφία, εγκαινίασε το περασμένο Σάββατο στην Υδρα μια έκθεση με πίνακες, σχέδια, μακέτες για το θέατρο, μικρά γλυπτά,...
«Τα ζωγραφικά έργα πάντα με παίδευαν»
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Οταν ο Τσαρούχης έλεγε «τυπωθήτω»
Τα πρωτότυπα έργα συνομιλούν με τα «πολλαπλά» στην έκθεση που αποκαλύπτει τη σοφία και το απαράμιλλο χιούμορ του κορυφαίου ζωγράφου μας, ο οποίος 30 χρόνια μετά τον θάνατό του παραμένει «Επίκαιρος και...
Οταν ο Τσαρούχης έλεγε «τυπωθήτω»
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Παιδικές συγκινήσεις που έγιναν έργα τέχνης
Η Υδρα τιμά τον σημαντικό ζωγράφο και σκηνογράφο με μια έκθεση που έχει τίτλο «Τα παιχνίδια της ζωής μας», όπου θα εκτεθούν ζωγραφικά έργα, μακέτες, κατασκευές, μικρά γλυπτά από τη δεκαετία του 1950 έως τις...
Παιδικές συγκινήσεις που έγιναν έργα τέχνης
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Τα δυνατά χέρια του Μαντέλα
Τον Ιούλιο του 2001 ο Νοτιοαφρικανός ηγέτης Νέλσον Μαντέλα ζωγράφισε πέντε δυνατές εικόνες χεριών, απεικονίζοντας, όπως είπε, πώς ο κόσμος «ένωσε τα χέρια του πάνω από κοινωνικούς διχασμούς και εθνικά όρια...
Τα δυνατά χέρια του Μαντέλα
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ερχονται μυθικά πλάσματα του Πικάσο
Περισσότερα από 60 κεραμικά και σχέδια του Πάμπλο Πικάσο (25 Οκτωβρίου 1881 - 8 Απριλίου 1973) θα συνομιλήσουν με ισάριθμα πρωτότυπα αρχαία έργα τέχνης στην έκθεση «Πικάσο και Αρχαιότητα.
Ερχονται μυθικά πλάσματα του Πικάσο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας