Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τρεις ζωγράφοι «συνομιλούν» με τον Στάνλεϊ Κιούμπρικ

Βιργινία Αξιώτη, «Singing “La Gazza Ladra-Overture” in the rain»

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τρεις ζωγράφοι «συνομιλούν» με τον Στάνλεϊ Κιούμπρικ

  • A-
  • A+

Το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου επανακάμπτει από τις 21 Νοεμβρίου έως τις 4 Δεκεμβρίου στις αίθουσες «Τριανόν» και «Ανδόρα», με αφηγήσεις που σημάδεψαν και διαμόρφωσαν την καλλιτεχνική, πολιτική, ιδεολογική συνείδηση του σύγχρονου ανθρώπου, από τις αρχές του 20ού αιώνα μέχρι σήμερα. Το φετινό 32ο Πανόραμα θα οργανώσει αφιέρωμα σε έναν μεγάλο αφηγητή του κινηματογράφου, τον Στάνλεϊ Κιούμπρικ, ενώ, σήμερα εγκαινιάζεται στο ΣΤΟart (Κοραή 4) εικαστική έκθεση, όπου τρεις νέες ταλαντούχοι ζωγράφοι, απόφοιτοι της ΑΣΚΤ εκθέτουν πρωτότυπα έργα, εμπνευσμένα από τη φιλμογραφία του, σε επιμέλεια του Γιάννη Ψυχοπαίδη.

Στην «Εικαστική Τριλογία – Μια συνομιλία της Ζωγραφικής με τον Κινηματογράφο», η Κατερίνα Χριστοπούλου, η Βιργινία Αξιώτη και η Ανδριάνα Κώτση, «ένθερμες θιασώτες και του Κιούμπρικ και του κινηματογραφικού σύμπαντος γενικότερα, μέσα από τις διαφορετικές τους ζωγραφικές ιδιοσυγκρασίες, αναμετρώνται με το σινεμά και τους μύθους του, αλλά και με τον εαυτό τους· αναζητώντας μέσα τους τα ίχνη, το αποτύπωμα, τις επιρροές, τις γοητείες, τις σκοτεινές και τις φωτεινές στιγμές, τις φαντασμαγορίες και τις εκλάμψεις από το κινηματογραφικό έπος του Στάνλεϊ Κιούμπρικ», όπως σημειώνει ο Γιάννης Ψυχοπαίδης.

Κατερίνα Χριστοπούλου, «Bartender»

«Ενα ευρύτατο, σημαντικό κινηματογραφικό opus, που απλώνεται από το “Χρήμα της Οργής” και τους “Σταυρούς στο Μέτωπο”, μέχρι τη “Λολίτα, τον “Σπάρτακο”, το “Πεντάγωνο καλεί Μόσχα”, τη “Λάμψη”, το “Κουρδιστό Πορτοκάλι” αλλά και τη βαθιά ανθρώπινη και αινιγματική “Οδύσσεια του Διαστήματος”. Το βέβαιο είναι πως και οι τρεις νέες ζωγράφοι, με φαντασία, τόλμη και ευαισθησία, συνομιλούν με τον κινηματογράφο, κρατώντας τα μάτια της ψυχής τους πάντα ερμητικά ανοιχτά στα δικά τους καλλιτεχνικά ταξίδια, στη δικιά τους Οδύσσεια του γήινου Διαστήματος, που συνδέει δημιουργικά την τέχνη με τη ζωή».

Ανδριάνα Κώτση, «Aλατιέρα ΙΙ, full of stars!»

Τα τελευταία χρόνια, μαζί με τις προβολές του Πανoράματος έχει δημιουργηθεί και ο θεσμός των παράλληλων εκθέσεων όπου η ροή της κινηματογραφικής εικόνας συναντά την εικόνα της εικαστικής ροής. «Ζωγραφική και κινηματογράφος, σε διαρκή αλληλεπίδραση, μαρτυρούν τη βαθιά, εσωτερική ανάγκη επικοινωνίας των τεχνών», επισημαίνει ο Γ. Ψυχοπαίδης.

«Η κίνηση, το χρώμα, τα φώτα και οι σκιές, οι ρευστές εικόνες, ο χώρος και ο χρόνος, η χορογραφία των ρυθμών, η αναζήτηση και η καταγραφή του εφήμερου και του αρχέγονου, το στιγμιαίο και το διαρκές, τα μεγάλα ανθρώπινα αισθήματα, τα όνειρα και οι αναστοχασμοί, οι φαντασιώσεις και οι εμμονές, οι κρυφές και φανερές επιθυμίες και οι ψυχικές υπερβάσεις και πόσα άλλα ακόμη είναι ένα μικρό μόνο μέρος από το υλικό των ονείρων που είναι φτιαγμένες οι σπουδαίες αφηγήσεις της ανθρώπινης περιπέτειας».

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Εικαστικό αφιέρωμα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο
Μία έκθεση αφιερωμένη στον μεγάλο Έλληνα σκηνοθέτη, που με το έργο του σημάδεψε το παγκόσμιο κινηματογραφικό στερέωμα, εγκαινιάζεται στην αίθουσα τέχνης kaplanon5 την Τρίτη 24 Ιανουαρίου, ημέρα συμπλήρωσης...
Εικαστικό αφιέρωμα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Πανόραμα... με ασπρόμαυρη «πολυχρωμία» σε επιμέλεια Γ. Ψυχοπαίδη
Γενέθλιο το φετινό Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου (19/10-1/11) καθώς συμπληρώνονται τριάντα χρόνια από την πρώτη διοργάνωση. Στο πλαίσιο του φεστιβάλ χθες εγκαινιάστηκε, στην γκαλερί STOArt (Στοά Κοραή), η...
Πανόραμα... με ασπρόμαυρη «πολυχρωμία» σε επιμέλεια Γ. Ψυχοπαίδη
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ο Βρετανός Αϊζενστάιν
Στο απόγειο της φήμης του το 1929 ο Σεργκέι Αϊζενστάιν (1898-1948), έκανε ένα ταξίδι έξι εβδομάδων στη Βρετανία. Τρία χρόνια νωρίτερα η ταινία του ορόσημο στην ιστορία του κινηματογράφου, το «Θωρηκτό...
Ο Βρετανός Αϊζενστάιν
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ανταλλάσσοντας εικόνες, ιδέες και... κακίες
Φίλοι, κουμπάροι και συνεργάτες επί 40 χρόνια, οι δύο πρωτοπόροι δημιουργοί τάραξαν το Παρίσι του περασμένου αιώνα. Τους προκλητικούς καρπούς αλλά και τα σκαμπανεβάσματα της σχέσης τους αποκαλύπτει η έκθεση...
Ανταλλάσσοντας εικόνες, ιδέες και... κακίες
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ενας 90χρονος δοξάζει τη φύση
Νέα έργα του Παναγιώτη Τέτση στο Ιδρυμα Θεοχαράκη. Ο μεγάλος ζωγράφος -που επί επτά δεκαετίες παραμένει πιστός στο τελάρο- εκθέτει πίνακες των τελευταίων χρόνων (2010-2014) επιμένοντας στο ελληνικό τοπίο, αυτό...
Ενας 90χρονος δοξάζει τη φύση
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Γέφυρες αλληλεγγύης για τους κατατρεγμένους της Γης
Με τίτλο «Brucken Denken» (Θυμήσου τις Γέφυρες) και με την υποστήριξη της Καλλιτεχνικής Εταιρείας Farbfieber, 70 καλλιτέχνες -ανάμεσά τους και ο δικός μας Μιχάλης Κουντούρης- κάλυψαν με τοιχογραφίες και...
Γέφυρες αλληλεγγύης για τους κατατρεγμένους της Γης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας