Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Selfie... κι όποιος αντέξει
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Selfie... κι όποιος αντέξει

  • A-
  • A+

Ο Μανώλης Μπαμπούσης, με τον αμφίσημο τίτλο «How to repair a tear?», παρουσιάζει την πέμπτη ατομική έκθεσή του με νέα έργα στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης «Ιλεάνα Τούντα». Τα θέματα τα οποία ο εικαστικός, φωτογράφος και αρχιτέκτονας διαπραγματεύεται στην έκθεσή του είναι πολλαπλά.

Διαχειρίζεται νοήματα που σχετίζονται με τη διαλεκτική ανάμεσα στον καλλιτέχνη και το έργο του, το οποίο ελέγχουν η αγορά και οι θεσμοί της τέχνης, την ανθρώπινη συμπεριφορά, την άλωση της φύσης, τη θρησκεία και τη βία. Διερωτάται «πώς θα επισκευάσει ένα δάκρυ» ή μια ρωγμή, καταθέτοντας συνάμα την αγωνία του για την ετοιμόρροπη πραγματικότητα, τη δημιουργία και τον θάνατο.

Ο δημιουργός, που από το 1994 έως το 2016 κατέθεσε μία προσωπική φωτογραφική ματιά για το έργο του Γιάννη Κουνέλλη, σε αυτήν την έκθεση παρουσιάζει μια ενιαία πολυμεσική ασπρόμαυρη εγκατάσταση, η οποία αρθρώνεται με διαφορετικά έργα σε ένα δημιουργικό selfie, όπου καλείται ο θεατής να λύσει ένα σταυρόλεξο. Τοποθετεί ένα τοτέμ ύψους 3,90 μέτρων, δομημένο από φωτογραφικά τρίποδα και δύο στρατιωτικά φορεία, σε μια ασταθή χορογραφία, σχολιάζοντας το εύρος της ευκρίνειας της φωτογραφικής διαδικασίας.

Μία επιτοίχια εγκατάσταση 10 μέτρων ενσωματώνει σχέδια, φωτογραφίες, τυπώματα των γλυπτών του, αρχιτεκτονικά σχέδια και λόγο. Πρόκειται για ένα σύνολο εικόνων, οι οποίες ενώ λειτουργούν αυτόνομα, συνομιλούν παράλληλα με τον ποιητικό λόγο του Μπαμπούση που παρουσιάζεται σε δύο βιντεοπροβολές. Τελικά, εκφράζει τη δυσπιστία του για τις προσεγγίσεις που ευνοούν περισσότερο το «story telling» και λιγότερο την αγωνία του καλλιτέχνη για τη μορφή του έργου του, ενώ διερωτάται αν η δημιουργία γίνεται με ή χωρίς «concept today»...


Info: Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα. Αρματολών και Κλεφτών 48, Αμπελόκηποι, τηλ. 210-6439466. Μέχρι τις 9 Νοεμβρίου.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Περπατώντας στην «έρημη χώρα»
Ο γνωστός φωτογράφος επιστρέφει στο Μάτι, στον καμένο πλέον τόπο της παιδικής του ηλικίας, και διασώζει με τον φακό του σκιές αγαπημένων απόντων και σπαράγματα οικείων αντικειμένων
Περπατώντας στην «έρημη χώρα»
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ζωγραφίζοντας με την αθωότητα ενός αναγνώστη
Ο αέναος κύκλος του Γιάννη Ψυχοπαίδη με την ποίηση και τους ποιητές είναι ένα σύμπαν με χρώματα και κορμιά, στίχους μέσα στα έργα, πρόσωπα, λέξεις, ασπρόμαυρα χαρακτικά, απέραντο γαλάζιο, συρματοπλέγματα,...
Ζωγραφίζοντας με την αθωότητα ενός αναγνώστη
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Hρθε στο Ζάππειο για να μείνει...
Ανανεωμένη, με 36 γκαλερί από την Ελλάδα και το εξωτερικό, φρέσκια τέχνη, πρωτότυπες περφόρμανς, βιντεοπροβολές, συζητήσεις, η φετινή διοργάνωση φαίνεται να βρίσκει στο νεοκλασικό κόσμημα της Αθήνας τον...
Hρθε στο Ζάππειο για να μείνει...
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Αντίο στον κορυφαίο πορτρετίστα
Μύθος της φωτογραφίας μόδας, καλλιτέχνης από τους λίγους κι ένας από τους πλέον επιδραστικούς φωτογράφους της τελευταίας 30ετίας. Ο σπουδαίος Πίτερ Λίντμπεργκ πέθανε στις 3 Σεπτεμβρίου σε ηλικία 74 ετών.
Αντίο στον κορυφαίο πορτρετίστα
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Τα ζωγραφικά έργα πάντα με παίδευαν»
Ο χειροτέχνης καλλιτέχνης Νίκος Σταφάνου, με το σπουδαίο έργο στη ζωγραφική και τη σκηνογραφία, εγκαινίασε το περασμένο Σάββατο στην Υδρα μια έκθεση με πίνακες, σχέδια, μακέτες για το θέατρο, μικρά γλυπτά,...
«Τα ζωγραφικά έργα πάντα με παίδευαν»
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Οταν ο Τσαρούχης έλεγε «τυπωθήτω»
Τα πρωτότυπα έργα συνομιλούν με τα «πολλαπλά» στην έκθεση που αποκαλύπτει τη σοφία και το απαράμιλλο χιούμορ του κορυφαίου ζωγράφου μας, ο οποίος 30 χρόνια μετά τον θάνατό του παραμένει «Επίκαιρος και...
Οταν ο Τσαρούχης έλεγε «τυπωθήτω»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας