Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Selfie... κι όποιος αντέξει
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Selfie... κι όποιος αντέξει

  • A-
  • A+

Ο Μανώλης Μπαμπούσης, με τον αμφίσημο τίτλο «How to repair a tear?», παρουσιάζει την πέμπτη ατομική έκθεσή του με νέα έργα στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης «Ιλεάνα Τούντα». Τα θέματα τα οποία ο εικαστικός, φωτογράφος και αρχιτέκτονας διαπραγματεύεται στην έκθεσή του είναι πολλαπλά.

Διαχειρίζεται νοήματα που σχετίζονται με τη διαλεκτική ανάμεσα στον καλλιτέχνη και το έργο του, το οποίο ελέγχουν η αγορά και οι θεσμοί της τέχνης, την ανθρώπινη συμπεριφορά, την άλωση της φύσης, τη θρησκεία και τη βία. Διερωτάται «πώς θα επισκευάσει ένα δάκρυ» ή μια ρωγμή, καταθέτοντας συνάμα την αγωνία του για την ετοιμόρροπη πραγματικότητα, τη δημιουργία και τον θάνατο.

Ο δημιουργός, που από το 1994 έως το 2016 κατέθεσε μία προσωπική φωτογραφική ματιά για το έργο του Γιάννη Κουνέλλη, σε αυτήν την έκθεση παρουσιάζει μια ενιαία πολυμεσική ασπρόμαυρη εγκατάσταση, η οποία αρθρώνεται με διαφορετικά έργα σε ένα δημιουργικό selfie, όπου καλείται ο θεατής να λύσει ένα σταυρόλεξο. Τοποθετεί ένα τοτέμ ύψους 3,90 μέτρων, δομημένο από φωτογραφικά τρίποδα και δύο στρατιωτικά φορεία, σε μια ασταθή χορογραφία, σχολιάζοντας το εύρος της ευκρίνειας της φωτογραφικής διαδικασίας.

Μία επιτοίχια εγκατάσταση 10 μέτρων ενσωματώνει σχέδια, φωτογραφίες, τυπώματα των γλυπτών του, αρχιτεκτονικά σχέδια και λόγο. Πρόκειται για ένα σύνολο εικόνων, οι οποίες ενώ λειτουργούν αυτόνομα, συνομιλούν παράλληλα με τον ποιητικό λόγο του Μπαμπούση που παρουσιάζεται σε δύο βιντεοπροβολές. Τελικά, εκφράζει τη δυσπιστία του για τις προσεγγίσεις που ευνοούν περισσότερο το «story telling» και λιγότερο την αγωνία του καλλιτέχνη για τη μορφή του έργου του, ενώ διερωτάται αν η δημιουργία γίνεται με ή χωρίς «concept today»...


Info: Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα. Αρματολών και Κλεφτών 48, Αμπελόκηποι, τηλ. 210-6439466. Μέχρι τις 9 Νοεμβρίου.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ο «Κρυφός κήπος» της Ενης Κούκουλα
Τρεις ενότητες, τοπία, εσωτερικοί χώροι και άνθρωποι, μικρά αντικείμενα και λουλούδια, μια συλλογή από εικόνες προσωπικά βιωμένες που κάθε στιγμή είναι παρούσες εκεί έξω, παρουσιάζει η Ενη Κούκουλα στην έκθεση...
Ο «Κρυφός κήπος» της Ενης Κούκουλα
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Τα φώτα νέον του Στήβεν Αντωνάκου και η λάμψη της ρωσικής πρωτοπορίας
Οι απρόσμενες, παράλληλες αναζητήσεις του Ελληνα εικαστικού, ο οποίος εμπνεύστηκε από τη Νέα Υόρκη, και των Ρώσων δημιουργών που ακολούθησαν το πνεύμα της Οκτωβριανής Επανάστασης.
Τα φώτα νέον του Στήβεν Αντωνάκου και η λάμψη της ρωσικής πρωτοπορίας
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Βλέπουμε έναν πίνακα με την ταχύτητα που κάνουμε scroll down
«Συνθήκες προσαρμογής» είναι ο τίτλος της νέας έκθεσης του 40χρονου καλλιτέχνη, που εγκαινιάστηκε στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη. Πρόκειται για ζωγραφικά έργα, κυρίως ακρυλικά σε καμβά και έργα σε χαρτί, των...
Βλέπουμε έναν πίνακα με την ταχύτητα που κάνουμε scroll down
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Διαδραστικός Πικάσο
O Πάμπλο Πικάσο όπως δεν τον έχετε ξαναδεί... Την οπτικοακουστική εγκατάσταση «Πικάσο: γαλάζια και ροζ περίοδος» παρουσιάζει το Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) από τις 3 Φεβρουαρίου έως τις 31...
Διαδραστικός Πικάσο
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Τα σημερινά παιδιά κινούνται χωρίς τα δικά μας βαρίδια»
Χειμαρρώδης, εφευρετικός στον λόγο και την καλλιτεχνική έκφραση, ο Μάριος Σπηλιόπουλος υψώνει τα δικά του Dazibao στα διαφορετικά επίπεδα της αίθουσας «Εικαστικός Κύκλος ΔΛ», όπου χθες εγκαινιάστηκε η ατομική...
«Τα σημερινά παιδιά κινούνται χωρίς τα δικά μας βαρίδια»
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ο ΑΔΜΗΕ στηρίζει νέους εικαστικούς
Είκοσι εννέα τελειόφοιτοι της Σχολής Καλών Τεχνών συμμετείχαν στον διαγωνισμό γλυπτικής με τον γενικό τίτλο «Διασυνδέοντας την Ελλάδα», που προκηρύχθηκε από την πρυτανεία σε συνεργασία με τον Ανεξάρτητο...
Ο ΑΔΜΗΕ στηρίζει νέους εικαστικούς

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας