Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κάτω από το ηφαίστειο

 

 

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Κάτω από το ηφαίστειο

  • A-
  • A+

Στις 3 Οκτωβρίου, στο Μουσείο Μπενάκη-Πειραιώς ανοίγει τις πύλες της η έκθεση με έργα της συλλογής Δημήτρη Τσίτουρα και τίτλο «Το τοπίο της Σαντορίνης στην ελληνική ζωγραφική του εικοστού αιώνα», η οποία θα διαρκέσει έως τις 3 Νοεμβρίου.

Σαράντα ολόκληρα χρόνια έχουν περάσει από τη γέννηση της ιδέας του γνωστού συλλέκτη έργων τέχνης να δημιουργήσει μια συλλογή βασισμένη εξ ολοκλήρου στο μαγικό τοπίο της Σαντορίνης, με έμφαση στους Ελληνες ζωγράφους του 20ού αιώνα.

«Το τοπίο της Σαντορίνης στην ελληνική ζωγραφική του εικοστού αιώνα», Μουσείο Μπενάκη-Πειραιώς

Ο ιδρυτής των Αρχείων Θηραϊκών Μελετών, Δημήτρης Τσίτουρας, από το 1984 και έπειτα άρχισε ένα «κυνηγητό», καθώς προσπαθούσε με επιμονή και υπομονή να εμπλουτίσει τη συλλογή του. Μέχρι και σήμερα, η συλλογή αριθμεί 185 έργα τέχνης.

Μια επιλογή από αυτά, 84 πίνακες σπουδαίων Ελλήνων δημιουργών, ταξιδεύει τον επισκέπτη τόσο στο ιδιαίτερο τοπίο της Σαντορίνης όσο και σε μια μοναδική αναδρομή στην ελληνική ζωγραφική. Καλλιτέχνες, προσωπικοί φίλοι του συλλέκτη, έχουν καταφέρει με τη δική τους οπτική να απεικονίσουν το νησί του ηφαιστείου τόσο διαφορετικά αλλά παράλληλα αρμονικά.

Νίκος Εγγονόπουλος, «Καμάρα στα Κάτω Φηρά»

 

Ζωγράφοι όπως ο Δήμος Μπραέσσας, ο Βάσος Γερμενής, ο Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας, ο Γιάννης Μόραλης, ο Σπύρος Βασιλείου, αλλά και νεότεροι όπως η Οπυ Ζούνη, ο Κώστας Τσόκλης και ο Παύλος Σάμιος είναι μερικοί μόνο από τους καλλιτέχνες που εκπροσωπούνται στην έκθεση.

Οπυ Ζούνη, «Σαντορίνη»

Ο σχεδιασμός και η επιμέλεια είναι του Σταμάτη Ζάννου. Ο επισκέπτης θα έχει την ευκαιρία να βρεθεί από το Παλιό Λιμάνι και τα στενά σοκάκια των Φηρών, στην Οία, το Ακρωτήρι και το Αμμούδι, τοπία των οποίων το φως και τα χρώματα μάγεψαν και συνεχίζουν να γοητεύουν περιηγητές και καλλιτέχνες.

Η έκθεση συνοδεύεται από ένα συλλεκτικό λεύκωμα, όπου ο αναγνώστης θα μπορεί να περιηγηθεί σε όλη τη συλλογή των έργων, να διαβάσει την ιστορία της δημιουργίας της, αλλά και να γίνει μάρτυρας προσωπικών ιστοριών, τόσο του Δ. Τσίτουρα όσο και πολλών καλλιτεχνών.


Info: Μουσείο Μπενάκη, Πειραιώς 138 & Ανδρονίκου, τηλ. 210 3453111.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Νύχτα με Πικάσο και μουσική
Αν δεν έχετε επισκεφτεί την περιοδική έκθεση «Πικάσο και Αρχαιότητα. Γραμμή και πηλός», έχετε μια πρώτης τάξης ευκαιρία μεθαύριο Πέμπτη (3/10).
Νύχτα με Πικάσο και μουσική
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Πέντε συν ένα «διαμάντια» της συλλογής Γουλανδρή
Πραγματικά αξίζει να εστιάσετε στον 1ο και στον 2ο όροφο όπου βρίσκονται τα «διαμάντια» από τα 180 εκθέματα με τις υπογραφές των Θεοτοκόπουλου, Σεζάν, Πικάσο, Βαν Γκογκ, Γκογκέν, Μονέ, Ντεγκά, Τουλούζ-Λοτρέκ,...
Πέντε συν ένα «διαμάντια» της συλλογής Γουλανδρή
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Μια μυθική συλλογή αποκαλύπτεται
Το εντυπωσιακό κτίριο στο Παγκράτι, το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, ανοίγει τις πύλες του για το κοινό στις 2 Οκτωβρίου για να θαυμάσουμε 180 έργα των Θεοτοκόπουλου,...
Μια μυθική συλλογή αποκαλύπτεται
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Το «Τσίκι-Τσίκι» του Αλέξη Ακριθάκη και το καμένο Μάτι του Βασίλη Βρεττού
Δεν πρόλαβε να μπει ο Σεπτέμβριος και το Μουσείο Μπενάκη υποδέχεται το φθινόπωρο με ένα πλούσιο εκθεσιακό πρόγραμμα και στα τέσσερα κτίριά του
Το «Τσίκι-Τσίκι» του Αλέξη Ακριθάκη και το καμένο Μάτι του Βασίλη Βρεττού
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Νυχτερινή περίπολος» σε γυάλινο κουτί
Φέτος συμπληρώνονται 350 χρόνια από τον θάνατο του Ρέμπραντ φαν Ράιν (1606-1669) και το Rijksmuseum του Αμστερνταμ μετά τη μεγαλειώδη έκθεση «Ολοι οι Ρέμπραντ», έβαλε μπρος τη συντήρηση του αριστουργηματικού...
«Νυχτερινή περίπολος» σε γυάλινο κουτί
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Η Ντόρα Μάαρ έξω από τη σκιά του Πικάσο
Το παρισινό μουσείο με μια μεγάλη αναδρομική προβάλλει όπως ακριβώς της αξίζει τη σπουδαία σουρεαλίστρια φωτογράφο και ζωγράφο, μούσα του κορυφαίου Ισπανού καλλιτέχνη, η οποία μετά τον χωρισμό τους αποσύρθηκε...
Η Ντόρα Μάαρ έξω από τη σκιά του Πικάσο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας