Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ερχεται η πρώτη Μπιενάλε του MOMus

Stelarc, «Handswriting: Writing One Word Simultaneously With Three Hands»

Photographer- Keisuke Oki
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ερχεται η πρώτη Μπιενάλε του MOMus

  • A-
  • A+

Από τις 12 Οκτωβρίου η 7η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης θα απλωθεί σε έξι χώρους στη Θεσσαλονίκη και για πρώτη φορά σε έναν της Αθήνας. Με την κεντρική έκθεση που περιλαμβάνει και έργα των Κουνέλλη, Κlutsis, Farocki, η επιμελητική ομάδα προτείνει εικαστικό «αναστοχασμό» του εαυτού, του κόσμου και της ζωής

Ο χρόνος μετρά αντίστροφα. Για τέσσερις μήνες περισσότεροι από 50 καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό και 11 επιμελητές θα κάνουν «Στάση» σε έξι χώρους στη Θεσσαλονίκη και σε έναν στην Αθήνα στο πλαίσιο της 7ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης, από τις 12 Οκτωβρίου έως τις 16 Φεβρουαρίου.

«Στάση» σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα

Τρεις βασικές καινοτομίες χαρακτηρίζουν τον θεσμό που συμπληρώνει 12 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας στα εικαστικά δρώμενα και έχει καταφέρει να κερδίσει τόσο το κοινό εντός συνόρων, όσο και να καθιερωθεί στη διεθνή κοινότητα. Πρωτίστως η φετινή διοργάνωση αποτελεί την πρώτη Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης που πραγματοποιείται από τον νεοσυσταθέντα Μητροπολιτικό Οργανισμό Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης - ΜΟΜus.

Δεύτερον η 7η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης δεν προτείνει ένα συγκεκριμένο θέμα, αλλά έναν καινούργιο τρόπο θέασης και εξέτασης της σύγχρονης τέχνης, με μια κριτική απόσταση, υπό τον γενικό τίτλο «Στάση/Taking a Stance». Και τρίτον δεν περιορίζεται πλέον μόνο στη Θεσσαλονίκη, αλλά επεκτείνεται και στην Αθήνα, όπου μέρος της θα φιλοξενηθεί στο MOMus-Μουσείο Αλεξ Μυλωνά.

Βασίλης Σαλπιστής, «Ο Malraux, οι γιοι του και οι κούκλες Kachina»

Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της Kappatos Gallery

«Η 7η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης επιχειρεί να γίνει ένα πεδίο επαναπροσδιορισμού αξιών και προτεραιοτήτων που είναι πιθανότερο να προκύψει όταν δει κανείς τα πράγματα από μια κριτική απόσταση [...] Προτείνει λοιπόν μια ιστορική επισκόπηση του εαυτού, του κόσμου και της ζωής μέσα από καλλιτεχνικές θέσεις και έργα. Με ερωτηματικά ή ενθουσιασμό, με αντιστάσεις ή ανατροπές, με ποιητικότητα ή ρεαλισμό, με φαντασία ή κριτική θεώρηση της πραγματικότητας, με ερευνητικότητα ή επινοητικότητα, οι καλλιτέχνες αναζητούν εναλλακτικά σημεία θέασης του παρελθόντος, του παρόντος και μελλοντικού κόσμου, και με κάποιον τρόπο τον ανασυνθέτουν» δίνει το στίγμα της διοργάνωσης η επιμελητική ομάδα, η οποία φέτος αποτελείται τόσο από στελέχη του MOMus -όπως και στην προηγούμενη Μπιενάλε- όσο και από εξωτερικούς συνεργάτες.

Jonathas De Andrade, «Το ψάρι»

Ευγενική παραχώρηση της γκαλερί Vermelho

Τη φετινή Μπιενάλε διευθύνει η Συραγώ Τσιάρα, η οποία συμμετέχει στην επιμελητική ομάδα μαζί με τους: Λουίζα Αυγήτα, Δόμνα Γούναρη, Παναγή Κουτσοκώστα, Αρετή Λεοπούλου, Θοδωρής Μάρκογλου, Θούλη Μισιρλόγλου, Ηρακλής Παπαϊωάννου, Ειρήνη Παπακωνσταντίνου, Κατερίνα Σύρογλου, Μαρία Τσαντσάνογλου.

Η κεντρική έκθεση θα απλωθεί στη Θεσσαλονίκη στους χώρους του MOMus: Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης-Συλλογή Κωστάκη -Μονή Λαζαριστών, Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης-Συλλογές Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (εντός ΔΕΘ-HELEXPO), Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης (Αποθήκη Α΄, λιμάνι), Πειραματικό Κέντρο Τεχνών (Αποθήκη Β1, λιμάνι), αλλά και στο Αλατζά Ιμαρέτ και στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Στην Αθήνα, στο MOMus-Μουσείο Αλεξ Μυλωνά (πλ. Ασωμάτων, Θησείο).

Στην κεντρική έκθεση θα δούμε ιστορικά έργα των Gustav Klutsis, Γιάννη Κουνέλλη, Harun Farocki, Α. Τάσσου, αλλά και έργα καλλιτεχνών από πολλές γωνίες της γης, ανάμεσά τους οι: Jonathas de Andrade, Art Workers’ Coalition, Helene Black, Βαγγέλης Βλάχος, Tacita Dean, Thomas Demand, Γιώργος Δεπόλλας, Διοχάντη, Jakob Gautel & Ιάσων Καραΐνδρος, Julian Germain, Johan Grimonprez, Kalos&Klio, Gustav Klutsis, Νικόλας Κοζάκης & Raoul Vaneigem, Μαρία Λοϊζίδου, Christien Meindertsma, Πέτρος Μώρης, Claudio Pérez, Βαγγέλης Πλοιαρίδης, Βασίλης Σαλπιστής, Κύριλλος Σαρρής, Jonas Staal, Stelarc, Γιάννης Φαϊτάκης, Παντελής Χανδρής κ.ά.

Στο πρόγραμμα κατά τους τέσσερις μήνες που θα διαρκέσει η 7η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης θα ενισχυθεί με εκδηλώσεις λόγου, ημερίδες, φεστιβάλ περφόρμανς (17-24/10) και πρότζεκτς. Η διοργάνωση συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ενωση (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης).

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Επόμενη στάση: Θεσσαλονίκη
Μια εικαστική «Στάση» όχι για εντυπωσιασμό, αλλά με αναστοχασμό για το παρόν που μας οδηγεί στο μέλλον. Από τα ιστορικά έργα του Γιάννη Κουνέλλη, τα πολιτικά του Χαρούν Φαρόκι μέχρι τις ρομποτικές εφευρέσεις...
Επόμενη στάση: Θεσσαλονίκη
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ο εικαστικός σημειολόγος της εποχής μας
Ο Κωνσταντίνος Ξενάκης δημιούργησε προσωπικούς κώδικες με το έργο του που βρίσκεται σε διάλογο με το πολιτιστικό παρελθόν και στέκεται κριτικά στη σύγχρονη κοινωνική και πολιτική πραγματικότητα.
Ο εικαστικός σημειολόγος της εποχής μας
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Τα φώτα νέον του Στήβεν Αντωνάκου και η λάμψη της ρωσικής πρωτοπορίας
Οι απρόσμενες, παράλληλες αναζητήσεις του Ελληνα εικαστικού, ο οποίος εμπνεύστηκε από τη Νέα Υόρκη, και των Ρώσων δημιουργών που ακολούθησαν το πνεύμα της Οκτωβριανής Επανάστασης.
Τα φώτα νέον του Στήβεν Αντωνάκου και η λάμψη της ρωσικής πρωτοπορίας
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Εκλειψη» με το βλέμμα στην Αφρική
Πάντα ανατρεπτική και αιρετική, πάντα πρωτοποριακή σε ιδέες και έργα, πάντα έτοιμη να ενεργοποιήσει απρόσμενους χώρους της πόλης, αλλά και πάντα μυστηριώδης, στοχεύοντας στην έκπληξη.
«Εκλειψη» με το βλέμμα στην Αφρική
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Βλέπουμε έναν πίνακα με την ταχύτητα που κάνουμε scroll down
«Συνθήκες προσαρμογής» είναι ο τίτλος της νέας έκθεσης του 40χρονου καλλιτέχνη, που εγκαινιάστηκε στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη. Πρόκειται για ζωγραφικά έργα, κυρίως ακρυλικά σε καμβά και έργα σε χαρτί, των...
Βλέπουμε έναν πίνακα με την ταχύτητα που κάνουμε scroll down
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Η ανθρώπινη μορφή από «μορφές» της ελληνικής ζωγραφικής
Μέσα από 73 σπουδαίους πίνακες της Εθνικής Πινακοθήκης, ο επισκέπτης έχει την ευκαιρία να γνωρίσει την περιπέτεια της ανθρώπινης μορφής στην ιστορία της ελληνικής ζωγραφικής του 20ού αιώνα: από την αποδέσμευση...
Η ανθρώπινη μορφή από «μορφές» της ελληνικής ζωγραφικής

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας