Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μετακομίζει στη Γαλλία για να καπνίζει ελεύθερα

Ντέιβιντ Χόκνεϊ

AP photo/Francois Mori
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μετακομίζει στη Γαλλία για να καπνίζει ελεύθερα

  • A-
  • A+

Μπορεί ο Ντέιβιντ Χόκνεϊ να ζήσει χωρίς το Λος Αντζελες που έβαλε χρώμα στους πίνακές του και ταυτίστηκε με την ατμόσφαιρά του; Κι επίσης, γίνεται να αποσυνδέσουμε την ερεθιστική αμερικανούπολη από τον τεράστιο αυτό ζωγράφο; Κι όμως, ο κορυφαίος Βρετανός ανακοίνωσε -σύμφωνα με την The Wall Street Journal- πως εγκαταλείπει την πόλη όπου φιλοτέχνησε μερικά από τα διασημότερα έργα του και μετακομίζει στη Γαλλία γιατί θέλει να καπνίζει ελεύθερα όσα χρόνια τού απομένουν για να ζήσει!

Ο 82χρονος ζωγράφος, που εγκαταστάθηκε στη λαμπερή πόλη της Δυτικής Οχθης το 1964, επέλεξε τη Νορμανδία γιατί πια η Αμερική τού φαίνεται αποστειρωμένη. «Θέλω απλώς να δουλεύω και να ζωγραφίζω», είπε ο Χόκνεϊ τονίζοντας πως είναι σημαντικό για εκείνον να μπορεί να καπνίσει εκεί που τρώει.

«Οι Γάλλοι ξέρουν να ζουν, ξέρουν τι θα πει ευχαρίστηση. Καπνίζω περισσότερα από 60 χρόνια, αλλά νομίζω ότι είμαι αρκετά υγιής. Είμαι 82 ετών. Πόσο ακόμα θα ζήσω; Κάποια στιγμή θα πεθάνω είτε από ασθένεια που σχετίζεται με το κάπνισμα, είτε από κάτι που δεν θα έχει καμία σχέση με αυτό».

Οσο για τη νέα του έδρα, μάλλον μιλάμε για το σπίτι των ονείρων του καθώς πρόκειται για οικία του 1650 περιτριγυρισμένη από κερασιές, αχλαδιές, μηλιές, την οποία -όπως λέει- ερωτεύτηκε από την πρώτη στιγμή που την είδε, κατά τη διάρκεια των περσινών του διακοπών στην περιοχή. Ετσι είναι. Οι Γάλλοι ξέρουν τι θα πει coup de foudre καλύτερα από όλους!

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Τα νούφαρα που άνθισαν στη Νέα Υόρκη
Για την εκατοστή επέτειο από τη δημιουργία του αριστουργηματικού έργου του Κλοντ Mονέ, «Νoύφαρα», το παρισινό Μουσείο Ορανζερί παρουσιάζει την έκθεση «Νυμφαία-Αμερικανική αφαίρεση και το τελευταίο έργο του...
Τα νούφαρα που άνθισαν στη Νέα Υόρκη
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Κλεμμένος Ντεγκά σε παρισινό λεωφορείο
Κρυμμένος στον χώρο αποσκευών ενός λεωφορείου στην περιοχή του Παρισιού βρέθηκε ο πίνακας του 19ου αιώνα του Εντγκάρ Ντεγκά «Les Choristes», ο οποίος είχε κλαπεί στα τέλη του 2009 από το Μουσείο Καντινί στη...
Κλεμμένος Ντεγκά σε παρισινό λεωφορείο
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ο ζωγράφος των ισχυρών του 17ου αιώνα
Μια εντυπωσιακή έκθεση παρουσιάζει το παρισινό Μουσείο του Λουξεμβούργου που βρίσκεται στον κήπο του Λουξεμβούργου και στεγάζεται σε ένα ωραίο παλάτι, που δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία της Μαρίας των Μεδίκων. Η...
Ο ζωγράφος των ισχυρών του 17ου αιώνα
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Οι όχθες του Σηκουάνα και μια τολμηρή γυναίκα
Το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Παρισιού φιλοξενεί δύο ενδιαφέρουσες εκθέσεις που προβάλλουν διαφορετικές καλλιτεχνικές αναζητήσεις. Ο Γάλλος ζωγράφος Αλμπέρ Μαρκέ εκφράστηκε με έργα που εντάσσονται στον...
Οι όχθες του Σηκουάνα και μια τολμηρή γυναίκα
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ο ζωγράφος του Μάη του ’68
Μυθική φιγούρα της τέχνης, πήρε μέρος στις διαδηλώσεις του γαλλικού Μάη και συνελήφθη από την αστυνομία ως ταραχοποιός. Το πνεύμα της επανάστασης κυριαρχεί στα έργα του, όπου αποτυπώνει κινητοποιήσεις και...
Ο ζωγράφος του Μάη του ’68
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ο πρώτος «Μικρός Πρίγκιπας» στο σφυρί
Η πρωτότυπη, υπογραμμένη από τον Αντουάν ντε Σεντ Εξιπερί, υδατογραφία του «Μικρού Πρίγκιπα», μία από τις πολλές που ο ίδιος είχε ζωγραφίσει για το περίφημο βιβλίο του, θα εκτεθεί για πρώτη φορά στη Νέα Υόρκη...
Ο πρώτος «Μικρός Πρίγκιπας» στο σφυρί

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας