Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ζωγραφική σε σημείο βρασμού

«Jonah where is the fish», 2018

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ζωγραφική σε σημείο βρασμού

  • A-
  • A+

Δεν έχει κλείσει καλά καλά τα 40 ο Νίκος Μόσχος, ζωγράφος με δυναμική «γραφή», αναγνωρίσιμο ιδίωμα, έντονη δραστηριότητα στην Ελλάδα και το εξωτερικό, και να που μια έκθεση με αναδρομικό χαρακτήρα ήρθε να επισφραγίσει την πορεία του.

Στη γενέτειρά του, το Ηράκλειο, στη Δημοτική Πινακοθήκη/Βασιλική Αγίου Μάρκου εγκαινιάστηκε η έκθεσή του με τίτλο «Οριακά ανθρώπινος/Marginally human», από την Περιφέρεια Κρήτης και τον Δήμο Ηρακλείου, που θα διαρκέσει μέχρι τις 29 Αυγούστου.

Στην έκθεση περιλαμβάνονται έργα που δημιουργήθηκαν από το 2012 μέχρι και το 2019 και βρίσκονται σε ελληνικές και ξένες συλλογές, ενώ παράλληλα θα υπάρχουν και έργα που εκτίθενται πρώτη φορά.

Με τα έργα του ο Νίκος Μόσχος εστιάζει στη σχέση του ανθρώπου με την τεχνολογία και την εποχή του διαδικτύου. Οπως επισημαίνει, η ζωγραφική του δεν λειτουργεί σαν ντοκουμέντο, ούτε ο ίδιος σαν δημοσιογράφος, ωστόσο «μεταβολίζει τα στοιχεία και τα ερεθίσματα της εποχής μας».

Οπως σχολιάζει ο ιστορικός τέχνης Χριστόφορος Μαρίνος: «Η ζωγραφική είναι, πέρα από τρόπος ζωής, μια ηθική δραστηριότητα, και τα έργα του Νίκου Μόσχου αποδεικνύουν τη σχέση μας με τον κόσμο. Αν έπρεπε να συντάξουμε ένα λεξιλόγιο που αποδίδει την αισθητική και την αίσθηση που αποπνέουν τα έργα του, θα επιλέγαμε ως πιο αντιπροσωπευτικές τις λέξεις “αμάλγαμα”, “κράμα”, “κυκεώνας”, “συμφυρμός”, “χοάνη”. Η ζωγραφική του Μόσχου –μια ζωγραφική “σε σημείο βρασμού”– θίγει ερωτήματα φιλοσοφικά: για τη βία, τον ανθρωπισμό, τη συνύπαρξη. Η σύγκρουση των μορφών στους πίνακές του σχετίζεται άμεσα με την έννοια του μετανθρωπισμού (posthumanism), μεταφράζεται δηλαδή ως φιλοσοφική σύγκρουση για το μέλλον του ανθρώπου».

Ο Νίκος Μόσχος γεννήθηκε το 1979 στο Ηράκλειο Κρήτης. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, όπου ζει και εργάζεται. Εχει πραγματοποιήσει ατομικές εκθέσεις: το 2016 στην «SWAB Art Fair» (Bαρκελώνη) με την «ΕNA Contemporary Gallery», το 2013 στην «Art Athina» με την «Gallery Penindaplinena», το 2012 στην «Xippas Gallery»-Αθήνα, το 2010 στην «Galerie Theorema» (Βρυξέλλες) κ.ά. Εχει συμμετάσχει σε αρκετές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα, όπως στο Μουσείο Μπενάκη, στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, και στο εξωτερικό (Γένοβα, Κωνσταντινούπολη, Βιέννη, Βρυξέλλες, Πεκίνο κ.ά.).


?Ιnfo: Δημοτική Πινακοθήκη Ηρακλείου Κρήτης. Μέχρι 29 Αυγούστου. Ωρες λειτουργίας: Δευτέρα-Παρασκευή 09.00-14.00 και 17.00-21.00. Το Σάββατο 09.00-14.00 και την Κυριακή κλειστά. Στο πλαίσιο της έκθεσης θα κυκλοφορήσει κατάλογος των έργων με κείμενα του ιστορικού τέχνης Χριστόφορου Μαρίνου και του ομότιμου καθηγητή Κλασικής Αρχαιολογίας James Wright.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ο αναρχικός μαικήνας των νεο-ιμπρεσιονιστών
Μέχρι και για συμμετοχή σε τρομοκρατική επίθεση είχε κατηγορηθεί ο ριζοσπαστικός κριτικός τέχνης, εκδότης και συλλέκτης, ο οποίος στα τέλη του 19ου αιώνα ανέδειξε και υποστήριξε καλλιτέχνες όπως οι Σερά και...
Ο αναρχικός μαικήνας των νεο-ιμπρεσιονιστών
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Η μυστηριώδης Ανατολή ενός Κινέζου σοφού
Ο πιο σημαντικός και παραγωγικός δάσκαλος στην κινεζική ζωγραφική του 20ού αιώνα, μια εμβληματική προσωπικότητα που διακρίθηκε με το Διεθνές Βραβείο Ειρήνης, αποκαλύπτεται μέσα από 126 έργα που υμνούν την...
Η μυστηριώδης Ανατολή ενός Κινέζου σοφού
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Η πρώτη ατομική εικαστική έκθεση της Λένας Κιτσοπούλου
Η πολυτάλαντη καλλιτέχνις, που έχει το μοναδικό χάρισμα να μας εκπλήσσει ευχάριστα σε όποιο πεδίο της τέχνης δοκιμάζεται, τώρα κατέρχεται στον εικαστικό στίβο
Η πρώτη ατομική εικαστική έκθεση της Λένας Κιτσοπούλου
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Στο διαμέρισμα του συλλέκτη
Μία γκαλερίστα και μία αντικέρ, η Ρεβέκκα Καμχή και η Ελένη Μαρτίνου, ενώνουν τις δυνάμεις τους αλλά και τη γοητεία του κλασικού με την αιχμή της πρωτοπορίας. Διαμορφώνουν τον χώρο της γνωστής γκαλερί, στην...
Στο διαμέρισμα του συλλέκτη
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ερωτες, αλκοόλ, καμπαρέ και... ζωγραφική
Εντυπωσιακό αφιέρωμα σε έναν μεγάλο καλλιτέχνη που σημάδεψε με την εικαστική δημιουργία του το τέλος του 19ου αιώνα είναι η έκθεση «Τουλούζ -Λοτρέκ. Αποφασιστικά μοντέρνος» που παρουσιάζεται στο Μουσείο Γκραν...
Ερωτες, αλκοόλ, καμπαρέ και... ζωγραφική
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Στη χώρα των θαυμάτων και του χρήματος
Αξίζει να πάτε λίγο πιο έξω από την Αθήνα, σε έναν σύγχρονο και φιλόξενο χώρο τέχνης, το «ΠΕΣ Πολύτροπον», στα Καλύβια Θορικού. Και αξίζει να δείτε δύο πολύ ενδιαφέρουσες ατομικές εκθέσεις: της Μαρίας...
Στη χώρα των θαυμάτων και του χρήματος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας