Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τα δυνατά χέρια του Μαντέλα
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τα δυνατά χέρια του Μαντέλα

  • A-
  • A+

Τον Ιούλιο του 2001 ο Νοτιοαφρικανός ηγέτης Νέλσον Μαντέλα ζωγράφισε πέντε δυνατές εικόνες χεριών, απεικονίζοντας, όπως είπε, πώς ο κόσμος «ένωσε τα χέρια του πάνω από κοινωνικούς διχασμούς και εθνικά όρια μεταξύ ηπείρων και ωκεανών» για να λυθούν οι συγκρούσεις.

Σχεδόν δύο δεκαετίες αργότερα, οι λιθογραφίες του Μαντέλα «Struggle series» παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε μια ενδιαφέρουσα ομαδική έκθεση, που εγκαινιάζεται την Τετάρτη 17 Ιουλίου (7.30 μ.μ.) στο Σεράφειο του Δήμου Αθηναίων.

Ομαδική έκθεση στο Σεράφειο

Στην έκθεση που έχει τίτλο «Τέχνη: Απάντηση στη Σύγκρουση» συμμετέχουν συνολικά 23 καλλιτέχνες. Αφετηρία και πηγή εμπνευσής τους ειναι ο συλλογικός τόμος «Can Art Aid in Resolving Conflicts?» (Frame Publishers, 2018), που θα παρουσιαστεί νωρίτερα την ημέρα των εγκαινίων (6 μ.μ.) στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς.

Κρίσιμο και επίκαιρο το θέμα του αφιερώματος, έχει στόχο να αναδείξει τον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν οι τέχνες και οι δημιουργοί στον προβληματισμό, στην αφύπνιση ακόμα και στην επίλυση των καίριων παγκόσμιων προβλημάτων της εποχής μας.

Ανάμεσα στις προσωπικοτητες που συμμετέχουν είναι η Esther Mahlangu, 84 χρονών σήμερα και σύμβολο της Νότιας Αφρικής, με λιθογραφίες της σε συνεργασία με τον Μαντέλα, ο ακτιβιστής και πολυμεσικός καλλιτέχνης Wu Yuren από την Κίνα, η δημοσιογράφος, συγγραφέας και ακτιβίστρια Asra G. Nomani από τις ΗΠΑ, οι media artists Daniel landau και Ron Amir από το Ισραήλ, ο αρχιτέκτονας Θεόδωρος Σπυρόπουλος από το Ηνωμένο Βασίλειο κ.ά. Επίσης συμμετέχουν πολλοί καλλιτέχνες από την Ελλάδα και την Κύπρο, όπως η visual artist και κινηματογραφίστρια Εύα Στεφανή η οποία συμμετείχε στη φετινή Μπιενάλε της Βενετίας.

«Οι τέχνες, με τον συγκρητισμό, τη διαρκή ποικιλία, τις διαφορές και τη συνεχή εξέλιξη, μας δείχνουν τον δρόμο για την ανοχή στη διαφορετικότητα, για την αποδοχή του άλλου» επισημαίνει η Εριφύλη Μαρωνίτη, συντονίστρια του Δικτύου Πολιτισμού του Δήμου Αθηναίων.

«Η τέχνη πάντα υπήρξε η κοινή γλώσσα μεταξύ λαών και εθνών, ο ειρηνικός τρόπος έκφρασης ανησυχιών και προβλημάτων κι έτσι ναι, μπορεί να επιλύσει συγκρούσεις. Εύχομαι να αποτελέσει μια δίοδο για κατανόηση και ειρήνη, τόσο εξωτερικά, γύρω μας, όσο και εσωτερικά, μέσα μας» σχολιάζει η Βάσια Δεληγιάννη, επιμελήτρια της έκθεσης και καλλιτέχνις με έδρα την Ουάσινγκτον.

«Είναι μεγάλη τιμή να συμμετέχω στη σημαντική αυτή έκθεση» δηλώνει η δημοσιογράφος Asra G. Nomani. «Μας ενδυναμώνει όλους με το απλό μήνυμα ότι η τέχνη είναι το μέσον επίλυσης συγκρούσεων στις ζωές –και στις καρδιές μας. Είναι επίσης σπουδαίο το ότι η έκθεση πραγματοποιείται στην Αθήνα, τη γενέτειρα της δημοκρατίας, γιατί υπογραμμίζει ότι η τέχνη είναι μια δημοκρατία όπου όλοι εκφράζονται στην παγκόσμια επιδίωξη για πνευματική ειρήνη».


Info: Σεράφειο, (Πειραιώς & Π. Ράλλη), μέχρι τις 31 Ιουλίου.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Βλέπουμε έναν πίνακα με την ταχύτητα που κάνουμε scroll down
«Συνθήκες προσαρμογής» είναι ο τίτλος της νέας έκθεσης του 40χρονου καλλιτέχνη, που εγκαινιάστηκε στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη. Πρόκειται για ζωγραφικά έργα, κυρίως ακρυλικά σε καμβά και έργα σε χαρτί, των...
Βλέπουμε έναν πίνακα με την ταχύτητα που κάνουμε scroll down
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Η μυστηριώδης Ανατολή ενός Κινέζου σοφού
Ο πιο σημαντικός και παραγωγικός δάσκαλος στην κινεζική ζωγραφική του 20ού αιώνα, μια εμβληματική προσωπικότητα που διακρίθηκε με το Διεθνές Βραβείο Ειρήνης, αποκαλύπτεται μέσα από 126 έργα που υμνούν την...
Η μυστηριώδης Ανατολή ενός Κινέζου σοφού
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Οταν ο Τσαρούχης έλεγε «τυπωθήτω»
Τα πρωτότυπα έργα συνομιλούν με τα «πολλαπλά» στην έκθεση που αποκαλύπτει τη σοφία και το απαράμιλλο χιούμορ του κορυφαίου ζωγράφου μας, ο οποίος 30 χρόνια μετά τον θάνατό του παραμένει «Επίκαιρος και...
Οταν ο Τσαρούχης έλεγε «τυπωθήτω»
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Τα φώτα νέον του Στήβεν Αντωνάκου και η λάμψη της ρωσικής πρωτοπορίας
Οι απρόσμενες, παράλληλες αναζητήσεις του Ελληνα εικαστικού, ο οποίος εμπνεύστηκε από τη Νέα Υόρκη, και των Ρώσων δημιουργών που ακολούθησαν το πνεύμα της Οκτωβριανής Επανάστασης.
Τα φώτα νέον του Στήβεν Αντωνάκου και η λάμψη της ρωσικής πρωτοπορίας
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Διαδραστικός Πικάσο
O Πάμπλο Πικάσο όπως δεν τον έχετε ξαναδεί... Την οπτικοακουστική εγκατάσταση «Πικάσο: γαλάζια και ροζ περίοδος» παρουσιάζει το Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) από τις 3 Φεβρουαρίου έως τις 31...
Διαδραστικός Πικάσο
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Η ανθρώπινη μορφή από «μορφές» της ελληνικής ζωγραφικής
Μέσα από 73 σπουδαίους πίνακες της Εθνικής Πινακοθήκης, ο επισκέπτης έχει την ευκαιρία να γνωρίσει την περιπέτεια της ανθρώπινης μορφής στην ιστορία της ελληνικής ζωγραφικής του 20ού αιώνα: από την αποδέσμευση...
Η ανθρώπινη μορφή από «μορφές» της ελληνικής ζωγραφικής

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας