Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πέρα από τα δίπολα...

Βέρα Χοτζόγλου «Rausch», 2018,video

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πέρα από τα δίπολα...

  • A-
  • A+
«EΜFYLO-ΠΟΙΕΙΝ» - ΓΚΑΛΕΡΙ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ.

Τι είναι η θηλυκότητα και τι το θηλυκό; Τι είναι η αρρενωπότητα και τι το αρσενικό; Σε μια κοινωνία που όλα αλλάζουν και ρέουν με φρενήρεις ρυθμούς, τα ερωτήματα που αφορούν την αντίληψη της έννοιας του ανθρώπινου σώματος προβάλλουν πιο σύγχρονα από ποτέ. Τι «πρέπει», «δεν πρέπει», «αν πρέπει» για το ανθρώπινο σώμα;

Ποια είναι η δύναμη των οπτικών μιντιακών μέσων στη δημιουργία του έμφυλου αισθήματος στις (μετα)νεωτερικές κοινωνίες και πώς μετασχηματίζονται τα υπάρχοντα πρότυπα; Πώς κατασκευάζεται το «προφανές», το «φυσικό», το «κανονικό» όταν μιλάμε για το ανθρώπινο σώμα; Τελικά, δύναται να ξεφύγει ο δυτικός τρόπος σκέψης από τις διπολικές βάσεις του τύπου αρσενικό/θηλυκό, καλό/κακό, όμορφο/άσχημο, λευκό/μαύρο, κ.ο.κ. και, αν ναι, πού θα οδηγούσε αυτό;

Αυτά είναι μόνο μερικά από τα ερωτήματα που θέτει η έκθεση «Emfylo-ποιείν / to construct the Gender», στην οποία συμμετέχουν σημαντικοί Ελληνες και ξένοι καλλιτέχνες με πρωτότυπα έργα που καλύπτουν ένα φάσμα εκφραστικών μέσων όπως βίντεο, φωτογραφία, γλυπτική, εγκαταστάσεις, ζωγραφική κ.ά. Μια εικαστική ανάπτυξη ιδεών πάνω σε επίκαιρα ζητήματα της κοινωνίας, δίχως στερεότυπα, λόγος και αντίλογος σε σχέση με τα σώματα των ανθρώπων, τη φυσικότητα, το είδος και τη μοναδικότητα της ύπαρξής τους.

«Η έκθεση σχολιάζει καυστικά αυτά που η κοινωνία θεωρεί “προφανή”. Τα πρότυπα “άνδρας/γυναίκα” ξεδιπλώνουν ένα πολιτικό αφήγημα για ζητήματα που αφορούν στον περιορισμό της έκφρασης, της σκέψης και της διαφορετικότητας, και εν τέλει της ελευθερίας να διαχειρίζεσαι το ίδιο σου το σώμα», σημειώνει ο επιμελητής της έκθεσης Γιώργος Καλύβης.

«Κάθε καλλιτέχνιδα, καλλιτέχνης και καλλιτεχνικό ον στοχάζεται, ερμηνεύει και δημιουργεί στη βάση του κατά πόσο το φύλο είναι εν τέλει, μερικώς ή ολικώς, μια κατασκευή της ανθρώπινης διανόησης», σημειώνει ο επιμελητής της έκθεσης Γιώργος Καλύβης. «Τα καλλιτεχνικά έργα της έκθεσης αποτελούν διάφορες τομές δημιουργικής έκφρασης και οδηγούν σε μία παραγωγή λόγων και εικόνων για μια ευρεία γκάμα θεμάτων που αφορούν τη διαφορετικότητα, τους ρόλους και τις ταυτότητες όλων των φύλων και ενίοτε τη μελέτη της σεξουαλικότητας».

Αντώνης Βολανάκης, «Remove Before Sex», 2010

Στην έκθεση συμμετέχουν: Δημήτριος Αντωνίτσης, Αντώνης Βολανάκης, Daglara, Georgia Fambris, Georges Jacotey, Ντέμη Κάια, Navine Khan-Dossos, Sia Kyriakakos, Σεβαστιάνα Κωνστάκη, Κωνσταντίνος Λαδιανός, Αννα Λάσκαρη, Rick Lowe & Ντόρα Παπαδημητρίου, Θάνος Μούρραης Βελλούδιος, Ιωάννα Πανταζοπούλου, Μαρία Παπαδημητρίου, Αλέξιος Παπαζαχαρίας, Εύα Παπαμαργαρίτη, Νάνα Σαχίνη, Γιάννης Σαχπάζης, Anne Marie Slater, Αντιγόνη Τσαγκαροπούλου, Παύλος Τσάκωνας, Stef Van Looveren, Βέρα Χοτζόγλου, Αλέξανδρος Ψυχούλης.


Info: Γκαλερί a.antonopoulou.art, Αριστοφάνους 20, Ψυρρή, τηλ. 2103214994. Μέχρι 26 Ιουλίου.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Σακούλες, στρώματα, φυτά από μάρμαρο
Με την πρωτότυπη εικαστική εγκατάστασή του «Prosaic Origins» -ανάθεση του ΝΕΟΝ- μας κεντρίζει να ανακαλύψουμε τα καθημερινά αντικείμενα, όλα μαρμάρινα, που κρύβονται στον κήπο του ιστορικού ιδρύματος
Σακούλες, στρώματα, φυτά από μάρμαρο
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Θεϊκός διάλογος με τον Πικάσο
«Πικάσο και Αρχαιότητα. Γραμμή και πηλός»: μια σπουδαία έκθεση, όπου 68 έργα του κορυφαίου Ισπανού αντιπαρατίθενται με δημιουργίες αιώνων, αποδεικνύει πως η αρχαία Ελλάδα υπήρξε μια από τις σημαντικότερες...
Θεϊκός διάλογος με τον Πικάσο
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Η Αrt Athina μετατίθεται λόγω εκλογών
Αλλο ένα «θύμα» των εκλογών, αλλά και των απατηλών υποσχέσεων του υπουργείου Πολιτισμού, η 24η Αrt Athina που επρόκειτο να γίνει από 21 έως 24 Ιουνίου στο κτίριο - κόσμημα Ακροπόλ Παλάς, μετατίθεται για 13 έως...
Η Αrt Athina μετατίθεται λόγω εκλογών
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Εμφανίστηκε θεός έρωτας στο «Κορίτσι» του Βερμέερ
Ένας κρυμμένος Ερωτιδέας στον πίνακα του Γιοχάνες Φερμέερ «Κορίτσι που διαβάζει γράμμα μπροστά στο ανοιχτό παράθυρο»  αναδεικνύεται στον καμβά ενός από τα πιο διάσημα έργα της Δυτικής ζωγραφικής
Εμφανίστηκε θεός έρωτας στο «Κορίτσι» του Βερμέερ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ο Λεονάρντο ντα Βίντσι ήταν αμφιδέξιος
Οι ερευνητές του μουσείου Ουφίτσι της Φλωρεντίας βεβαιώνουν πως ο Λεονάρντο ντα Βίντσι μπορούσε να γράφει, να σχεδιάζει και να ζωγραφίζει και με το δεξί και με το αριστερό χέρι.
Ο Λεονάρντο ντα Βίντσι ήταν αμφιδέξιος
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Μαγική γλυπτική με κομφετί
Μια νέα γκαλερί ξεκινάει τη δραστηριότητά της στην Αθήνα με έκθεση του 89χρονου Παύλου. Ο ακαταπόνητος ζωγράφος και γλύπτης ξεκίνησε από τα Φιλιατρά, εγκαταστάθηκε στο Παρίσι και κατέκτησε όλο τον κόσμο με τα...
Μαγική γλυπτική με κομφετί

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας