Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Ελεγείες σε πέτρα και μέταλλο»

Εργα της Βάσως Κατράκη (αριστερά) και του Χρήστου Καπράλου (δεξιά)

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Ελεγείες σε πέτρα και μέταλλο»

  • A-
  • A+

Για πρώτη φορά μαζί παρουσιάζονται σε ένα μοναδικό διάλογο ο μεγάλος μεταπολεμικός γλύπτης Χρήστος Καπράλος και η σπουδαία χαράκτρια Βάσω Κατράκη.

Στην έκθεση με τίτλο «Χρήστος Καπράλος (1909-1993) και Βάσω Κατράκη (1914-1988): Ελεγείες σε πέτρα και μέταλλο», που εγκαινιάζεται αύριο Πέμπτη (8 μ.μ.) στη Roma Gallery (Ρώμα 5, Κολωνάκι, τηλ. 213-0358344), ο επισκέπτης θα έχει την ευκαιρία να έρθει σε επαφή με τη «γλυπτική πράξη» της Κατράκη, που προϋπάρχει του τελικού έργου της, μέσα από πέντε πρωτόλειες μήτρες σε «συνομιλία» με τις γλυπτικές φόρμες του Καπράλου.

«Κοινό τους θέμα τα σύμβολα του μύθου, ο άνθρωπος, ο αρματηλάτης, ο έφιππος ήρωας, ο πληγωμένος πολεμιστής, η μάνα που υπομένει, γυναίκες και άντρες της Πίνδου και της αντίστασης», όπως επισημαίνει ο ιστορικός τέχνης Γιάννης Μπόλης.

«Σύμβολα που μέσα από τη διαπάλη των συναισθημάτων, των υλικών και της φόρμας αποδίδονται σε έργα που το υψηλό τους περιεχόμενο συμβαδίζει με την έρευνα για την ποιότητα της μορφής.

Ο Καπράλος παίρνει στην πλάτη του τη μοίρα του ελληνισμού, όπως ακριβώς έκανε και ο Γιώργος Σεφέρης, ενώ η Κατράκη υπερασπίζεται το πνεύμα της αντίστασης σε κάθε εποχή, με τρόπους ανάλογους με εκείνους του Γιάννη Ρίτσου. Ο ελεγειακός χαρακτήρας των έργων που παρουσιάζεται στην έκθεση συνιστά και τη βαθύτερη πλαστική τους συνείδηση».

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 31 Ιουλίου.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Τέχνη νεανική και ανεξάρτητη
Οκτακόσιοι ανεξάρτητοι καλλιτέχνες που δρουν ομαδικά συμμετέχουν στις 60 πλατφόρμες από 17 χώρες που φιλοξενούνται στους χώρους της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, στο πλαίσιο της διεθνούς εικαστικής έκθεσης...
Τέχνη νεανική και ανεξάρτητη
Takis, «Telelumiere 4», 1963–64
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Η Tate Modern τιμά τον Τάκι
Τη μεγαλύτερη και πιο αντιπροσωπευτική έκθεση, που έχει γίνει ποτέ στο Λονδίνο για τον Ελληνα γλύπτη Τάκι, με τη μεγάλη και αμείωτη με τα χρόνια αναγνώριση και φήμη, ετοιμάζεται να υποδεχτεί αρχές Ιουλίου η...
Η Tate Modern τιμά τον Τάκι
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Βόλτα στα γιγάντια γλυπτά του Ζογγολόπουλου
Οραματίστηκε και έκανε πράξη την τέχνη σε δημόσιο χώρο, δεν μπορούσε να φανταστεί τη γλυπτική αποξενωμένη από την αρχιτεκτονική, κατάφερε να απογειώσει βαριά υλικά, όπως ο ανοξείδωτος χάλυβας, το μάρμαρο, ο...
Βόλτα στα γιγάντια γλυπτά του Ζογγολόπουλου
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ο κόσμος του Γιώργου Λάππα σε ένα αστικό διαμέρισμα
Η γκαλερί Citronne, ταυτισμένη με τον Πόρο και τις εκθέσεις με εξαιρετικούς καλλιτέχνες της σύγχρονης τέχνης, ξεκινάει από σήμερα τη δράση της στην Αθήνα. «Η επιδίωξη είναι να επιτύχει τη σύνθεση ανάμεσα στο...
Ο κόσμος του Γιώργου Λάππα σε ένα αστικό διαμέρισμα
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ακούραστος «δρομέας» της γλυπτικής
Αγαπημένος του κοινού, των θεωρητικών της τέχνης και των συλλεκτών, ο Κώστας Βαρώτσος είναι σύγχρονος Ελληνας καλλιτέχνης με διεθνή αναγνώριση. Καινούργιες συνθέσεις μνημειακών διαστάσεων κυρίως από γυαλί και...
Ακούραστος «δρομέας» της γλυπτικής
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
1932, χρονιά ορόσημο για τον Πάμπλο Πικάσο
Μια μεγάλη έκθεση με έργα του σπουδαίου Ισπανού ζωγράφου ανοίγει αυτή την εβδομάδα στην γκαλερί Tate Modern του Λονδίνου. Όλα, πίνακες και γλυπτά, είναι δημιουργίες του 1932, χρονιά ορόσημο για τον ζωγράφο,...
1932, χρονιά ορόσημο για τον Πάμπλο Πικάσο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας