Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τέχνη νεανική και ανεξάρτητη

Kunsthalle Grazstudio Asynchrome, «Autopropaganda - or Capital is a bad Mediator», 2018

Peter Brandstätter
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τέχνη νεανική και ανεξάρτητη

  • A-
  • A+
800 καλλιτέχνες, 60 εικαστικές πλατφόρμες από 17 χώρες, κάνουν από σήμερα «κατάληψη» στον εκθεσιακό χώρο «Νίκος Κεσσανλής».

Οκτακόσιοι ανεξάρτητοι καλλιτέχνες που δρουν ομαδικά συμμετέχουν στις 60 πλατφόρμες από 17 χώρες που φιλοξενούνται στους χώρους της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, στο πλαίσιο της διεθνούς εικαστικής έκθεσης «Platforms Project 2019».

Η διοργάνωση, σε καλλιτεχνική επιμέλεια της Αρτέμιδος Ποταμιάνου που ανέλαβε και τη διεύθυνση του εγχειρήματος μαζί με τον Μιχάλη Αργυρού, φέρνει κοντά ανεξάρτητες εικαστικές πλατφόρμες από όλο τον κόσμο σε μια προσπάθεια χαρτογράφησης της εικαστικής δράσης αλλά και διατύπωσης θεωρητικών ερωτημάτων, που τίθενται διεθνώς, για τη σύγχρονη τέχνη. Θα καταλάβει από σήμερα τον εξαιρετικό χώρο «Νίκος Κεσσανλής» στην Πειραιώς, στη μεγαλύτερη έως τώρα διοργάνωση –με ελεύθερη είσοδο– της επτάχρονης πορείας της.

Μια πρώτης τάξης ευκαιρία για μυημένους και μη, παρέα με τα παιδιά –έχει ειδικό πρόγραμμα– και τους φίλους για μια βόλτα στους ανοιχτούς κοινόχρηστους χώρους της ΑΣΚΤ, εκεί όπου οι νέοι καλλιτέχνες αφήνουν το αποτύπωμά τους με έργα εφήμερα που πάντα μας εντυπωσιάζουν και μας προκαλούν ψυχική ευφορία.

«Platforms Project 2019»- Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών

Η έκθεση στην Αθήνα, με τις 60 πλατφόρμες από 17 χώρες, είναι το αποκορύφωμα του παγκόσμιου δικτύου που έχει οικοδομηθεί, συνεργάζεται και επικοινωνεί όλη τη χρονιά.

Η φετινή διοργάνωση συνεχίζει την περσινή παράδοση, όπου 56 πλατφόρμες, επίσης από 17 χώρες, παρουσίασαν το έργο τους ενώπιον 16.000 επισκεπτών. Οι διοργανωτές ευελπιστούν να βρεθούν ακόμη περισσότεροι στην έκθεση που συνεπικουρείται από 116 εθελοντές. «Πώς θα σας φαινόταν εάν βλέπατε ένα έργο και την άλλη μέρα στη θέση του υπήρχε ένα άλλο, αφού το πρώτο θα είχε καταστραφεί; Τι έργα να περιμένει κάποιος από μία ομάδα που ονομάζεται “Μουσείο της Λήθης”; Ποια είναι τα καΐκια που πληγώναμε και γιατί το κάνουμε αυτό; Τι είναι η τέχνη της καθημερινής ζωής, της περιπλάνησης και της μεταμόρφωσης; Πώς συνδέονται οι επενδύσεις και οι συναλλαγές με την τέχνη; Πώς σε έναν χώρο συνευρίσκονται η τέχνη, το κοινό της, οι ημερίδες και οι ομιλίες, τα εργαστήρια και τα εκπαιδευτικά προγράμματα;» σημειώνουν οι διοργανωτές του «Platforms Project».

Rajatila Galleria, Timo Bredenberg, «Without Friction»

Το παράλληλο πρόγραμμα είναι διευρυμένο, με παράλληλες εκθέσεις Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών, ομιλίες από ιστορικούς, θεωρητικούς και κριτικούς τέχνης, ακαδημαϊκούς, διευθυντές μουσείων, καλλιτέχνες, επιμελητές, την ημερίδα της AICA Hellas «Ο ρόλος των δημόσιων και ιδιωτικών φορέων στην τέχνη σήμερα». Τα εργαστήρια Ζωγραφικής Α, Β, ΣΤ, ΙΑ, ΙΒ και τα εργαστήρια Γλυπτικής Α και Β της ΑΣΚΤ θα παρουσιάσουν έργα φοιτητών.

Παράλληλα, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, σχεδιασμένο για παιδιά ηλικίας 7 έως 16 χρονών από την ολλανδική πλατφόρμα EX-MÊKH και την εικαστικό και καθηγήτρια Καλλιτεχνικών Ellen Rodenberg, θα εισαγάγει τα παιδιά στη σύγχρονη τέχνη, τα οποία θα δημιουργήσουν έναν δικό τους μίνι χώρο (περίπτερο-κύβο) με χαρτί, μολύβια, χρώματα, συρραπτικά ή κόλλα. Οι performances έχουν, και φέτος, τον δικό τους, ενώ δεν θα λείψει το πάρτι, το οποίο θα γίνει την Παρασκευή 17 Μαΐου στις 22.00 στο «PIRÉE» (Κάστορος 78).

Οι ομάδες που συμμετέχουν είναι από: Ελβετία, Γερμανία, ΗΠΑ, Ελλάδα, Ολλανδία, Γαλλία, Μεξικό Κύπρος, Σουηδία, Ισπανία, Καναδάς, Αυστρία, Βρετανία, Γεωργία, Φινλανδία κ.α. Είσοδος ελεύθερη. Εγκαίνια, σήμερα στις 19.00. Διάρκεια έως 19 Μαΐου. Ωρες λειτουργίας: 12.00-21.00.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ο κόσμος του Γιώργου Λάππα σε ένα αστικό διαμέρισμα
Η γκαλερί Citronne, ταυτισμένη με τον Πόρο και τις εκθέσεις με εξαιρετικούς καλλιτέχνες της σύγχρονης τέχνης, ξεκινάει από σήμερα τη δράση της στην Αθήνα. «Η επιδίωξη είναι να επιτύχει τη σύνθεση ανάμεσα στο...
Ο κόσμος του Γιώργου Λάππα σε ένα αστικό διαμέρισμα
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Σύγχρονα γλυπτά ανάμεσα στα αρχαία
Τη Δήλο θα «επαναποικίσουν» για λίγο οι 29 ανθρώπινες φιγούρες σε φυσικό μέγεθος του διεθνώς αναγνωρισμένου Βρετανού γλύπτη Αντονι Γκόρμλεϊ, στο πλαίσιο της έκθεσης «Sight». Κλασικός και ταυτόχρονα σύγχρονος,...
Σύγχρονα γλυπτά ανάμεσα στα αρχαία
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Μαγική γλυπτική με κομφετί
Μια νέα γκαλερί ξεκινάει τη δραστηριότητά της στην Αθήνα με έκθεση του 89χρονου Παύλου. Ο ακαταπόνητος ζωγράφος και γλύπτης ξεκίνησε από τα Φιλιατρά, εγκαταστάθηκε στο Παρίσι και κατέκτησε όλο τον κόσμο με τα...
Μαγική γλυπτική με κομφετί
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Στο θέατρο της πολιτικής σκηνής
Η Φρύνη Μουζακίτου, ζωγράφος που έδειξε από νωρίς το ενδιαφέρον της για τις γλυπτικές φόρμες, παρουσιάζει την καινούργια της εγκατάσταση «Non est potestas super terram quae comparateur ei - Δεν υπάρχει εξουσία...
Στο θέατρο της πολιτικής σκηνής
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ακούραστος «δρομέας» της γλυπτικής
Αγαπημένος του κοινού, των θεωρητικών της τέχνης και των συλλεκτών, ο Κώστας Βαρώτσος είναι σύγχρονος Ελληνας καλλιτέχνης με διεθνή αναγνώριση. Καινούργιες συνθέσεις μνημειακών διαστάσεων κυρίως από γυαλί και...
Ακούραστος «δρομέας» της γλυπτικής
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Και το πλοίο φεύγει...
«Οι γυναίκες του Ματαρόα», έκθεση που εγκαινιάζεται στο «Poems n' Crimes». Η Κλειώ Μακρή, κόρη του γλύπτη Μέμου Μακρή, στήνει τα γλυπτά της δίπλα στα έργα πέντε σπουδαίων καλλιτεχνών (Ν. Ανδρικοπούλου, Α....
Και το πλοίο φεύγει...

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας