Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εμφανίστηκε θεός έρωτας στο «Κορίτσι» του Βερμέερ

Εμφανίστηκε θεός έρωτας στο «Κορίτσι» του Βερμέερ

  • A-
  • A+

Ένας κρυμμένος Ερωτιδέας στον πίνακα του Γιοχάνες Φερμέερ (Βερμέερ είναι γνωστός στην Ελλάδα) «Κορίτσι που διαβάζει γράμμα μπροστά στο ανοιχτό παράθυρο»  αναδεικνύεται στον καμβά ενός από τα πιο διάσημα, παγκοσμίως, έργα της δυτικής ζωγραφικής αφότου παρέμεινε επί δυόμιση αιώνες κάτω από μια στρώση χρώματος.

Κατά τη διάρκεια εργασιών συντήρησης του πίνακα στη Gemaldegalerie της Δρέσδης, οι συντηρητές ανακάλυψαν, προς μεγάλη τους έκπληξη, ότι ο γυμνός θεός Έρωτας, στο πάνω δεξιά τμήμα του έργου, είχε καλυφθεί με χρώμα πολλά χρόνια μετά τον θάνατο του ζωγράφου.

Στο πρωτότυπο έργο, ο «πίνακας μέσα στον πίνακα» στον οποίο αναπαρίστατο ο Ερωτιδέας ήταν κρεμασμένος στον τοίχο πίσω από το κορίτσι που διάβαζε το γράμμα. Αυτό είχε διαπιστωθεί, πριν 40 χρόνια, μετά από εξέταση του έργου με ακτίνες Χ.

Οι ειδικοί όμως, είχαν καταλήξει ότι ο ίδιος ο μεγάλος Φλαμανδός ζωγράφος τον είχε καλύψει με χρώμα. Αποφασίστηκε να αποκαταστήσουν τον Ερωτιδέα στον πίνακα όταν εργαστηριακά τεστ αποσαφήνισαν ότι είχε καλυφθεί δεκαετίες αργότερα μετά την ολοκλήρωση του έργου από τον Φερμέερ.

«Αυτό είναι η πιο εντυπωσιακή εμπειρία της καριέρας μου» δήλωσε η επικεφαλής συντηρήτρια στην Πινακοθήκη της Δρέσδης, Ούτα Νάιντχαρντ. «Το κάνει διαφορετικό έργο ζωγραφικής».

Ο πίνακας ολοκληρώθηκε γύρω στο 1657, ανήκει στις συλλογές της Δρέσδης από το 1742 και είναι ένας από τους μόνον 35 πίνακες ζωγραφικής που οριστικά αποδίδονται στον μαέστρο. «Είναι η μοναδική ένδειξη που υπαινίσσεται ιστορία έρωτα» δηλώνει η Νάιτχαρντ.

Παρακάτω, ο πίνακας, όπως ήταν γνωστός έως σήμερα:
 

 

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Μια άλλη «Θέαση» στη Δήλο
Ευγενής και σεμνός, ο διεθνής Βρετανός γλύπτης, που λατρεύει τις Κυκλάδες και μισεί το Brexit, μας ξενάγησε στην εικαστική εγκατάστασή του με τις 29 σιδερένιες ανθρώπινες μορφές, που βρίσκονται διάσπαρτες από...
Μια άλλη «Θέαση» στη Δήλο
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ελληνική «απόβαση» στη Βενετία
«May you live in interesting times»... Μακάρι να ζήσεις σε ενδιαφέρουσα εποχή. Mε έμπνευση από μια έκφραση που χρησιμοποιούν οι Κινέζοι, ευχή και κατάρα μαζί, για να περιγράψουν καιρούς αβεβαιότητας, κρίσης,...
Ελληνική «απόβαση» στη Βενετία
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ζωγραφική με ποιητική αύρα
Την πρώτη της ατομική έκθεση ζωγραφικής την έκανε ενώ πήγαινε στη Β’ Λυκείου, αλλά η 27χρονη σήμερα Ευρυδίκη Βασιλικού-Παπαντωνίου (Euridiki V.P.) ασχολείται με τη ζωγραφική, δηλαδή τη σπουδάζει σε εργαστήρια...
Ζωγραφική με ποιητική αύρα
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Τα ονειρικά χρώματα του Μάη
Mια γοητευτική έκθεση με τίτλο «Ναμπί και διακοσμητικές τέχνες» παρουσιάζει για πρώτη φορά στη Γαλλία το παρισινό Μουσείο του Λουξεμβούργου, προβάλλοντας έργα ενός σημαντικού εικαστικού ρεύματος που...
Τα ονειρικά χρώματα του Μάη
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Οι άγγελοι της Λαλιμπέλα
Τη Λαλιμπέλα της Αιθιοπίας, την ιερή πόλη και τα πρόσωπά της, όπως αποτυπώθηκαν από τον φωτογραφικό φακό του Βασίλη Αρτίκου, θα έχουμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε στην έκθεση «Lalibela. Γη των αγγέλων», που...
Οι άγγελοι της Λαλιμπέλα
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Οδός Βάκχων» γεμάτη μύθους
Με τίτλο «Οδός Βάκχων» και θέμα τη μυθολογία εγκαινιάζεται στις 3 Μαΐου η νέα έκθεση της Αφροδίτης Παπαδουλή στην γκαλερί Artevisione.
«Οδός Βάκχων» γεμάτη μύθους

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας