Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ζωγραφική με ποιητική αύρα
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ζωγραφική με ποιητική αύρα

  • A-
  • A+

Την πρώτη της ατομική έκθεση ζωγραφικής την έκανε ενώ πήγαινε στη Β’ Λυκείου, αλλά η 27χρονη σήμερα Ευρυδίκη Βασιλικού-Παπαντωνίου (Euridiki V.P.) ασχολείται με τη ζωγραφική, δηλαδή τη σπουδάζει σε εργαστήρια γνωστών καλλιτεχνών, εδώ και στο εξωτερικό, από πολύ μικρή, από τα εφτά της χρόνια, τότε που ζούσε ακόμα στο Παρίσι. Και ποτέ δεν την εγκατέλειψε. Η κόρη δύο μεγάλων ονομάτων της τέχνης, του συγγραφέα Βασίλη Βασιλικού και της υψιφώνου Βάσως Παπαντωνίου, παρουσιάζει τα νέα της έργα σε ατομική έκθεση στην Kuzina (Αδριανού 9, Θησείο) από τη Δευτέρα 6 Μαΐου έως την Κυριακή 12 του μήνα.

Εκθεση της Ευρυδίκης Βασιλικού-Παπαντωνίου

Οπως έγραφε το 2018 γι’ αυτήν η Μαρία Καραβία, παρ’ όλο που «γοήτευσε αμέσως με το νεανικό κοίταγμα του κόσμου και την ποιητική αύρα των έργων της», δεν επαναπαύτηκε, προχώρησε σε διάφορες αναζητήσεις και κατόρθωσε να δώσει «στο χρώμα και μάλιστα στο ακριλικό την αίσθηση του πολύτιμου και τη λάμψη του σμάλτου». Και κατέληγε: «Οι τελευταίοι πίνακές της, αν κι έχουν κάποιον απόηχο παραμυθιού, υπογραμμίζουν με σοβαρότητα πως στο έργο ζωγραφικής η σημασία δεν βρίσκεται στην απεικόνιση του θέματος, αλλά στον τρόπο που αποδίδεται το θέμα αυτό».

Αξίζει να σημειωθεί πως η Ευρυδίκη Βασιλικού-Παπαντωνίου έχει σπουδάσει αργυροχρυσοχοΐα και σχέδιο κοσμήματος εδώ και στο Λονδίνο και έχει δίπλωμα Jewellery Manufacturing.


Info: Εγκαίνια στις 8.30 μ.μ.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Ο καλλιτέχνης πρέπει να βλέπει πίσω από το φαίνεσθαι»
Τα τελευταία πέντε χρόνια ο Κυριάκος Κατζουράκης δούλεψε με όλα τα ταλέντα του –ζωγραφική, σινεμά, γράψιμο– τη φόρμα ενός συνολικού έργου που εκφράζει την αντίληψή του για το τοπίο της ψυχής μας. Αποτέλεσμα...
«Ο καλλιτέχνης πρέπει να βλέπει πίσω από το φαίνεσθαι»
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Εμφανίστηκε θεός έρωτας στο «Κορίτσι» του Βερμέερ
Ένας κρυμμένος Ερωτιδέας στον πίνακα του Γιοχάνες Φερμέερ «Κορίτσι που διαβάζει γράμμα μπροστά στο ανοιχτό παράθυρο»  αναδεικνύεται στον καμβά ενός από τα πιο διάσημα έργα της Δυτικής ζωγραφικής
Εμφανίστηκε θεός έρωτας στο «Κορίτσι» του Βερμέερ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ο Λεονάρντο ντα Βίντσι ήταν αμφιδέξιος
Οι ερευνητές του μουσείου Ουφίτσι της Φλωρεντίας βεβαιώνουν πως ο Λεονάρντο ντα Βίντσι μπορούσε να γράφει, να σχεδιάζει και να ζωγραφίζει και με το δεξί και με το αριστερό χέρι.
Ο Λεονάρντο ντα Βίντσι ήταν αμφιδέξιος
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ο Στέφανος Ρόκος συναντάει τον Νικ Κέιβ
Ο ζωγράφος Στέφανος Ρόκος συνομιλεί με τον Νικ Κέιβ από τα χρόνια της εφηβείας ακόμη. Τώρα μετουσιώνει έναν υπαρκτό διάλογο σε τέχνη. Μια σχέση ζωής γίνεται φιλία, έργο, σύζευξη.
Ο Στέφανος Ρόκος συναντάει τον Νικ Κέιβ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ζωγράφοι που αγάπησαν τη γεωμετρία
Η πρώτη μεγάλη έκθεση για τον κυβισμό στη Γαλλία μετά το 1953 προβάλλει τον πλούτο, την εφευρετικότητα και την αφθονία του πρωτοποριακού κινήματος, με εμπνευστές τον Ζορζ Μπρακ και τον Πάμπλο Πικάσο.
Ζωγράφοι που αγάπησαν τη γεωμετρία
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Δύο «γκροτέσκ» Ελληνες στην Αγία Πετρούπολη
Ο χαράκτης Χριστόφορος Κατσαδιώτης και ο Φίλιππος Τσιτσόπουλος, γνωστός για τις περφόρμανς του, συμμετέχουν στη μεγάλη διεθνή εκθεση «Ριζική ρευστότητα. Γκροτέσκο στην τέχνη» στο ρωσικό μουσείο, με 300 έργα...
Δύο «γκροτέσκ» Ελληνες στην Αγία Πετρούπολη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας