Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τα δικά τους «ιερά αντικείμενα»
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τα δικά τους «ιερά αντικείμενα»

  • A-
  • A+

«Quest for the holy Grail - Το ιερό αντικείμενο» είναι ο τίτλος της ομαδικής έκθεσης που εγκαινιάστηκε στην The Project Gallery σε επιμέλεια του Νίκου Γιαβρόπουλου και καλλιτεχνική διεύθυνση Αλέξανδρου Μαγκανιώτη.

Ο επιμελητής θέτει το ερώτημα: Τι είναι αυτό που συνδέει τον Γιόζεφ Μπόις με το έργο του «Πώς να εξηγήσεις τη ζωγραφική σε έναν νεκρό λαγό», τον Μιχαήλ Αγγελο με τη γέννηση του κόσμου στην Cappella Sistina και τον προϊστορικό άνθρωπο που άφησε το αποτύπωμά του στο σπήλαιο Lascaux; Η απάντηση που δίνει είναι: η τελετουργική, μυστικιστική πράξη με την οποία οι άνθρωποι προσπαθούν να δημιουργήσουν ένα αφήγημα για την εξήγηση του κόσμου.

Με αυτό τον τρόπο ο καλλιτέχνης επιστρέφει στην αφετηρία του, αυτή δηλαδή του μάγου-ιερέα, ενδιάμεσου μεταξύ θνητών και θείου και κατασκευάζει λατρευτικά αντικείμενα άλλοτε για να εξευμενίσει και άλλοτε για να μεσολαβήσει με τον κόσμο των θεών. Ετσι και οι καλλιτέχνες της έκθεσης κατασκεύασαν τα δικά τους «ιερά αντικείμενα» που αποτελούν τη δική τους ερμηνεία του κόσμου.

Συμμετέχουν 36 καλλιτέχνες και ομάδες: Ιάσων Αθανασιάδης - Zohreh Eslamifard, Λεωνίδας Βασιλόπουλος, Ανδρέας Βούσουρας, Ελλη Γρίβα, Βάλια Δημοπούλου, Μάριον Ιγγλέση, Αντιγόνη Καββαθά, Γιώργος Λυντζέρης, Ντιάννα Μαγκανιά, Αννα Μανέτα, Δημήτρης Μεράντζας, Νατάσσα Πουλαντζά, Αγγελος Σκούρτης, Μάρθα Τσιάρα (φωτ.), η συνεργατική πλατφόρμα viewCAD από το ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας κ.ά.


Info: Μέχρι 5 Μαΐου, πλ. Θεάτρου 14, τηλ. 213-0436954.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Οταν ο Τσαρούχης έλεγε «τυπωθήτω»
Τα πρωτότυπα έργα συνομιλούν με τα «πολλαπλά» στην έκθεση που αποκαλύπτει τη σοφία και το απαράμιλλο χιούμορ του κορυφαίου ζωγράφου μας, ο οποίος 30 χρόνια μετά τον θάνατό του παραμένει «Επίκαιρος και...
Οταν ο Τσαρούχης έλεγε «τυπωθήτω»
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Παιδικές συγκινήσεις που έγιναν έργα τέχνης
Η Υδρα τιμά τον σημαντικό ζωγράφο και σκηνογράφο με μια έκθεση που έχει τίτλο «Τα παιχνίδια της ζωής μας», όπου θα εκτεθούν ζωγραφικά έργα, μακέτες, κατασκευές, μικρά γλυπτά από τη δεκαετία του 1950 έως τις...
Παιδικές συγκινήσεις που έγιναν έργα τέχνης
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Τσαρούχης σε θεατρικό σκηνικό
Τριάντα χρόνια από τον θάνατο του Γιάννη Τσαρούχη, 25 χρόνια από την έναρξη του εικαστικού θεσμού «Πλόες», το Ιδρυμα Πέτρου και Μαρίκας Κυδωνιέως της Ανδρου φωτίζει αυτή τη διπλή επέτειο με μια έκθεση...
Τσαρούχης σε θεατρικό σκηνικό
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ζωγραφική σε σημείο βρασμού
Δεν έχει κλείσει καλά καλά τα 40 ο Νίκος Μόσχος, ζωγράφος με δυναμική «γραφή», αναγνωρίσιμο ιδίωμα, έντονη δραστηριότητα στην Ελλάδα και το εξωτερικό, και να που μια έκθεση με αναδρομικό χαρακτήρα ήρθε να...
Ζωγραφική σε σημείο βρασμού
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Τα δυνατά χέρια του Μαντέλα
Τον Ιούλιο του 2001 ο Νοτιοαφρικανός ηγέτης Νέλσον Μαντέλα ζωγράφισε πέντε δυνατές εικόνες χεριών, απεικονίζοντας, όπως είπε, πώς ο κόσμος «ένωσε τα χέρια του πάνω από κοινωνικούς διχασμούς και εθνικά όρια...
Τα δυνατά χέρια του Μαντέλα
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Στα ίχνη του Γαλάζιου Καβαλάρη
Ενα εικαστικό αφιέρωμα στους δύο πρωτοπόρους ζωγράφους του γνωστού καλλιτεχνικού κινήματος της Γερμανίας, λάτρεις της αρμονίας των χρωμάτων, οι οποίοι έχασαν τη ζωή τους στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο
Στα ίχνη του Γαλάζιου Καβαλάρη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας