Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ο Λεονάρντο ντα Βίντσι ήταν αμφιδέξιος
© Jacqueline Cooper | Dreamstime.com

Ο Λεονάρντο ντα Βίντσι ήταν αμφιδέξιος

  • A-
  • A+

Οι ερευνητές του μουσείου Ουφίτσι της Φλωρεντίας βεβαιώνουν πως ο Λεονάρντο ντα Βίντσι μπορούσε να γράφει, να σχεδιάζει και να ζωγραφίζει και με το δεξί και με το αριστερό χέρι.

Τα συμπεράσματα της έρευνας του Ινστιτούτου Ερευνών και Αποκατάστασης του μουσείου προήλθαν από τη μελέτη του έργου «Il Paesaggio» (Το Τοπίο), που φέρει ημερομηνία 5 Αυγούστου 1473, όταν ο Λεονάρντο ντα Βίντσι ήταν 21 ετών.

Στο έργο που παρουσιάζει την κοιλάδα του Άρνου και το κάστρο του Μοντελούπο στην Τοσκάνη, οι ειδικοί εστίασαν στις δύο επιγραφές, δια χειρός Ντα Βίντσι, που υπάρχουν στην εμπρόσθια και οπίσθια όψη του έργου. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των αναλύσεων, η μία επιγραφή γράφτηκε με το δεξί και η άλλη με το αριστερό χέρι. 

«Αυτό που οι αναλύσεις έφεραν στο φως είναι πράγματι θεαματικό. Τώρα ξέρουμε ότι ο Λεονάρντο εργαζόταν και με τα δύο του χέρια, όχι μόνο με το αριστερό, για το οποίο ήταν γνωστός», σχολίασε ο Γερμανός Άικε Σμιτ, διευθυντής του μουσείου Ουφίτσι της Φλωρεντίας.

Οι άνθρωποι που μπορούν να χρησιμοποιήσουν εξίσου καλά και τα δύο τους χέρια είναι ελάχιστοι, ενώ παλαιότερα επρόκειτο κυρίως για αριστερόχειρες που είχαν καταπιεστεί να μάθουν να γράφουν με το δεξί. 

Σύμφωνα με την Ιταλίδα ιστορικό Τσετσίλια Φροτζινίνι, ο αναγεννησιακός καλλιτέχνης «γεννήθηκε αριστερόχειρας αλλά έμαθε να γράφει με το δεξί από πολύ μικρή ηλικία». Φέτος, συμπληρώνονται 500 χρόνια από το θάνατο του ντα Βίντσι -στις 2 Μαΐου 1519.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Ακόμα και στις γκαλερί δεν υπακούω σε κανόνες καλής συμπεριφοράς»
Ο γνωστός street artist, που δεν αποκαλύπτει το πρόσωπό του, χωρίς να εγκαταλείπει τον δρόμο, εκθέτει στην G.E. Kapopoulos τα καρουζέλ του, με ρομαντισμό και αδρεναλίνη.
«Ακόμα και στις γκαλερί δεν υπακούω σε κανόνες καλής συμπεριφοράς»
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Εμφανίστηκε θεός έρωτας στο «Κορίτσι» του Βερμέερ
Ένας κρυμμένος Ερωτιδέας στον πίνακα του Γιοχάνες Φερμέερ «Κορίτσι που διαβάζει γράμμα μπροστά στο ανοιχτό παράθυρο»  αναδεικνύεται στον καμβά ενός από τα πιο διάσημα έργα της Δυτικής ζωγραφικής
Εμφανίστηκε θεός έρωτας στο «Κορίτσι» του Βερμέερ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Δυο ξένοι στην ίδια πόλη
Εικαστικός διάλογος ανάμεσα σε δύο πρωτοποριακούς καλλιτέχνες, ο ένας από τη Βιέννη, ο άλλος από τη Νέα Υόρκη, οι οποίοι πέθαναν σε ηλικία 28 ετών, με διαφορά μισού αιώνα, πρόλαβαν όμως με το έργο τους να...
Δυο ξένοι στην ίδια πόλη
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Οι χρωματικές εκρήξεις του Μιρό
Μια εκπληκτική έκθεση-αφιέρωμα στον μεγάλο ζωγράφο της Καταλονίας, Xουάν Μιρό, παρουσιάζει αυτήν την εποχή το παρισινό Μουσείο Γκραν Παλέ. Η έκθεση έχει τίτλο «Μιρό, αυτό είναι το χρώμα των ονείρων μου»....
Οι χρωματικές εκρήξεις του Μιρό
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Προσκύνηση των Μάγων» με πολλά μυστικά
Ο αναπληρωτής καθηγητής της Ιστορίας της Τέχνης Παναγιώτης Ιωάννου μιλά στην «Εφ.Συν.» για τον ανυπόγραφο πίνακα που βρέθηκε στην Ιταλία και αποδίδεται στον Δομήνικο Θεοτοκόπουλο.
«Προσκύνηση των Μάγων» με πολλά μυστικά
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ο Μιχαήλ Αγγελος του Καπιτωλίου
Ο ελληνικής καταγωγής ζωγράφος, Κωνσταντίνος Μπρουμίδης, που ανέλαβε να ζωγραφίσει τον εκθαμβωτικό θόλο της Ροτόντας του Καπιτωλίου.
Ο Μιχαήλ Αγγελος του Καπιτωλίου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας