Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τέχνη παντού, από Επίδαυρο μέχρι Κύπρο

Με παράσταση αρχαίου δράματος του Ιβο Βαν Χόβε έρχεται η Κομεντί Φρανσέζ στην Επίδαυρο

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τέχνη παντού, από Επίδαυρο μέχρι Κύπρο

  • A-
  • A+

Το Γαλλικό Ινστιτούτο γιόρτασε πέρυσι τα 111 χρόνια από την ίδρυσή του και συνεχίζει και αυτή τη χρονιά με ένα πρόγραμμα πλούσιο σε εκδηλώσεις, αλλά και συνεργασίες με ελληνικούς φορείς τέχνης, επιστήμης και έρευνας.

Στόχος του, φυσικά, δεν είναι άλλος από το φέρει πιο κοντά ακόμα τις δύο χώρες, που δεν έχουν μόνο ιδιαίτερη και παλιά παράδοση φιλίας, αλλά και ανήκουν στην ίδια μεγάλη οικογένεια της Ευρωπαϊκής Ενωσης, όπως τόνισε χθες ο διευθυντής του, Μικαέλ Οσάν, σε μια συνολική παρουσίαση των πτυχών της πολιτικής του. Που πάνε πέρα από τη γνωστή και δημοφιλή στο ευρύτερο και μη γαλλομαθές κοινό πολιτιστική του ατζέντα. Που με τον τίτλο «Γέφυρες Γνώσης και Πολιτισμού» επεκτείνονται και στην εκπαίδευση, την έρευνα, τον αθλητισμό.

Οσον αφορά τον πολιτισμό, που ενδιαφέρει ιδιαίτερα αυτές τις σελίδες, ο κ. Οσάν στάθηκε στις «αθέατες» συνήθως «επαγγελματικές συναντήσεις, που επιτρέπουν στους Ελληνες καλλιτέχνες να επωφεληθούν από τις γνώσεις και τις εμπειρίες των Γάλλων ομολόγων τους με συμπόσια, σεμινάρια και προγράμματα residences».

Διαμονές Ελλήνων καλλιτεχνών στη Γαλλία, αλλά και Γάλλων στην Ελλάδα, όπως για παράδειγμα στη Ρόδο, όπου πρόσφατα εγκαινιάστηκε ένα πρόγραμμα φιλοξενίας για καλλιτέχνες που ενδιαφέρονται να ερευνήσουν την τέχνη της κεραμικής δίπλα σε ντόπιους, με πρώτη τη Λιζ Σεβαλιέ.

Φυσικά, αιχμή της φετινής καλλιτεχνικής προσφοράς του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος παραμένει η έλευση, το καλοκαίρι, στην Επίδαυρο, της Κομεντί Φρανσέζ, η οποία σπάνια ταξιδεύει στο εξωτερικό, αλλά θα λαμπρύνει το δικό μας Φεστιβάλ Επιδαύρου με μια παράσταση του Ιβο Βαν Χόβε με δύο -μαζί- έργα του Ευριπίδη («Ηλέκτρα/Ορέστης»), που θα κάνει πρεμιέρα στο Παρίσι, τον Απρίλιο.

Η απαραίτητη γαλλική συμμετοχή στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας θα ανακοινωθεί σύντομα από την καλλιτεχνική του διευθύντρια Λίντα Καπετανέα -πέρυσι, πάντως, ήταν ο σταρ του χορού Γιόζεφ Νατζ. Ενώ πλησιάζει ο Απρίλιος, το πάντα ελκυστικό Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου, που γιορτάζει άλλωστε τα 20 χρόνια του, ανοίγει με την ευκαιρία κι άλλο τα φτερά του -οι ταινίες του, εκτός από τη Θεσσαλονίκη, θα ταξιδεύουν από φέτος και στην Κύπρο.

Η παρουσία του Γαλλικού Ινστιτούτου στην ελληνική επαρχία, τώρα που τα δεκάδες παραρτήματά του -φάροι, κάποτε, πολιτισμού- δεν υπάρχουν, γίνεται προσπάθεια να τονωθεί με εκδηλώσεις και πέραν των πόλεων που ακόμα διαθέτουν (Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα). Ετσι, ο διάσημος συγγραφέας παιδικής λογοτεχνίας Φιλίπ Λεσερμεγιέ (με μόνιμη συνεργάτιδά του την περίφημη εικονογράφο Ρεμπέκα Ντοτρεμέρ) θα έρθει για ένα ταξίδι παρουσιάσεων ανά την Ελλάδα.

Τέλος, η φετινή «Νύχτα Φιλοσοφίας και Ιδεών», θεσμός πια επιτυχημένος της πνευματικής και ανήσυχης Αθήνας, θα έχει θέμα την ευτυχία και την τέχνη του ζην στον 21ο αιώνα (Μάιος), ενώ, πάντα πειραματιζόμενη με τη μορφή των εισηγήσεων, θα λανσάρει μια ραδιοφωνική δημιουργία, που θα αναμεταδοθεί τόσο στις ελληνικές όσο και στις γαλλικές ραδιοσυχνότητες.

 

ΘΕΑΤΡΟ
Ο Ευριπίδης και οι τρεις ριζοσπάστες νέοι του
Η Κομεντί Φρανσέζ κατεβαίνει για πρώτη φορά στην Επίδαυρο με την παράσταση «Ηλέκτρα/Ορέστης» και σκηνοθέτη τον ρηξικέλευθο σταρ του θεάτρου, Ιβο βαν Χόβε. Εχει ήδη κάνει πρεμιέρα στο Παρίσι και μεγάλο θόρυβο.
Ο Ευριπίδης και οι τρεις ριζοσπάστες νέοι του
ΘΕΑΤΡΟ
Η μοίρα, ο Οιδίποδας και οι υπέρτιτλοι
Να που καμιά φορά μια τυχαία τεχνική βλάβη μπορεί να βγάλει μέσα από την Επίδαυρο τον κακό εαυτό, με τις κραυγές και τα γιούχα από το κοίλον, που θα θέλαμε να μην ξαναζήσουμε πια ποτέ.
Η μοίρα, ο Οιδίποδας και οι υπέρτιτλοι
ΘΕΑΤΡΟ
Ο Ευριπίδης ξεπερνά το Game of Thrones
Ο Βέλγος Ιβο Βαν Χόβε, γνωστός στους Ελληνες θεατρόφιλους από παλιότερες δουλειές του σε Στέγη και Μέγαρο, ανέβασε ήδη (στις 29 Απριλίου) στην παρισινή αίθουσα Ρισελιέ σε μια κοινή παράσταση τις τραγωδίες...
Ο Ευριπίδης ξεπερνά το Game of Thrones
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Φανταστικά τοπία από πηλό
Πανέμορφα, ιδιαίτερα, με πολλές δυνατότητες και, κυρίως, με τη σφραγίδα μιας ζωγράφου, που κάποτε αποφάσισε να ασχοληθεί με την κεραμική τέχνη, στην αρχή ζωγραφίζοντας απλώς καλούπια του εμπορίου, αλλά στη...
Φανταστικά τοπία από πηλό
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Φωτογραφικό ταξίδι στις «Ελληνικές θάλασσες»
Μάλλον δεν υπάρχει καλύτερη εισαγωγή στις ομορφιές και την ουσία της Ελλάδας από την έκθεση «Ελληνικές θάλασσες. Ενα φωτογραφικό ταξίδι στον χρόνο», που υπάρχει με την ευθύνη και τη διοργάνωση του Μουσείου...
Φωτογραφικό ταξίδι στις «Ελληνικές θάλασσες»
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Οι 100 όψεις ενός μύθου
Πριν από 100 χρόνια, τον Δεκέμβριο του 1917, η γαλλική αστυνομία μπούκαρε στην γκαλερί Berthe Weill και σφράγισε (προσωρινά) μια έκθεση για να προστατεύσει τα χρηστά ήθη από το τρίχωμα των εφηβαίων στα...
Οι 100 όψεις ενός μύθου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας