Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Οι άνθρωποι του Δεσποτικού»

Εκθεση της Μαίρης Χατζάκη

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Οι άνθρωποι του Δεσποτικού»

  • A-
  • A+

Το Δεσποτικό, το νησάκι που βρίσκεται δυτικά της Αντιπάρου, είναι πλούσιος σε ευρήματα τόπος. Ο Μανώλης Κορρές το έχει χαρακτηρίσει «μικρή Δήλο» λόγω του αρχαϊκού ιερού που ήταν αφιερωμένο στον Απόλλωνα, είχε πανελλήνια ακτινοβολία και λειτουργούσε από τον 7ο αι. π.Χ. έως τα ρωμαϊκά χρόνια.

Από το 1997 που ξεκίνησε η συστηματική ανασκαφή υπό τη διεύθυνση του αρχαιολόγου της ΕΦΑ Κυκλάδων Γιάννου Κουράγιου -εξακολουθεί να τη διευθύνει- έχουν έρθει στο φως πλήθος σπουδαίων ευρημάτων, ενώ με μεγάλη επιτυχία προχωρούν και οι εργασίες αναστήλωσης, μετά την τοποθέτηση και του τρίτου κίονα του Ναού του Απόλλωνα δίνοντας στο μνημείο ξανά την τρίτη του διάσταση. Είναι εντυπωσιακό ότι ο επισκέπτης μπορεί να αντιληφθεί το μέγεθος και το μεγαλείο του ακόμα και από την απέναντι ακτή της Αντιπάρου.

Σε αυτόν τον τόπο βρέθηκε, όχι τυχαία, η Μαίρη Χατζάκη και με τη φωτογραφική της μηχανή κατέγραψε την πορεία των ανασκαφών και τον μόχθο των ανθρώπων που εργάζονται -με αγάπη, πάθος και γνώση- κάθε χρόνο για να ανακαλύψουν και να αναδείξουν τα αρχαία κατάλοιπα. Μια σειρά από εξαιρετικές ασπρόμαυρες φωτογραφίες της παρουσιάζονται στην έκθεση «Οι άνθρωποι του Δεσποτικού», η οποία παρουσιάζεται στην Ελληνοαμερικανική Ενωση. Η Μαίρη Χατζάκη φωτογραφίζει από το 2015 το Δεσποτικό καθώς ζει στην Αντίπαρο, όπου έχει ιδρύσει την αίθουσα τέχνης «Αντι», και από το 2013 συνίδρυσε το μη κερδοσκοπικό Διεθνές Σωματείο Φωτογραφίας & Τέχνης Αντιπάρου.

«Οι φωτογραφικές αποτυπώσεις της εξυμνούν την υλική και την άυλη πλευρά του έργου των ανθρώπων... Ως δείγματα καταγραφικής φωτογραφίας επιδιώκουν να φωτίσουν για τον θεατή αθέατες και άγνωστες πλευρές ενός επίμοχθου και σχεδόν ασύλληπτου έργου, αυτού της αποκατάστασης ενός αρχαίου μνημείου. Με κεντρικό σημείο αναφοράς τον άνθρωπο και την ανθρώπινη δραστηριότητα, η φωτογράφος έχει καταφέρει να αποδώσει όλη την ουσία, χωρίς υπέρβαση της πραγματικότητας, χωρίς να υστερεί το έργο της σε διαύγεια και αισθητική και κυρίως χωρίς να ξεφύγει από τη θεματική στοχοθέτησή της, να κάνει γνωστό απ' άκρη σ' άκρη στον κόσμο το Δεσποτικό» σημειώνει η Λουίζα Καραπιδάκη, επιμελήτρια της έκθεσης.

Η διοργάνωση έγινε από το Hellenic American College (HAEC) και την Ελληνοαμερικανική Ενωση σε συνεργασία με το Διεθνές Σωματείο Φωτογραφίας και Τέχνης Αντιπάρου. Η έκθεση στην Αθήνα (Μασσαλίας 22) θα διαρκέσει μέχρι και τις 2 Μαρτίου και στη συνέχεια θα ταξιδέψει στις ΗΠΑ, για να παρουσιαστεί στο ελληνικό προξενείο της Νέας Υόρκης (10/10/2019).

 

 

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Τον λόγο έχει η τέχνη
Ο Τάκης Μαυρωτάς έχει συνδέσει τη ζωή του με τη σύγχρονη τέχνη. Eχει βάλει τη σφραγίδα του, με την επιμέλειά του, σε δεκάδες ομαδικές και ατομικές εκθέσεις καλλιτεχνών από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Τα...
Τον λόγο έχει η τέχνη
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Αφίσες σαν πυροτέχνημα
Από το 1966 μέχρι σήμερα η ιστορική γκαλερί έχει οργανώσει 426 εκθέσεις και διατηρεί αρχείο με 321 αφίσες, με την υπογραφή διάσημων καλλιτεχνών, τις οποίες παρουσιάζει στον ανακαινισμένο χώρο της στο Κολωνάκι
Αφίσες σαν πυροτέχνημα
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Φωτογραφικό ταξίδι στις «Ελληνικές θάλασσες»
Μάλλον δεν υπάρχει καλύτερη εισαγωγή στις ομορφιές και την ουσία της Ελλάδας από την έκθεση «Ελληνικές θάλασσες. Ενα φωτογραφικό ταξίδι στον χρόνο», που υπάρχει με την ευθύνη και τη διοργάνωση του Μουσείου...
Φωτογραφικό ταξίδι στις «Ελληνικές θάλασσες»
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Μικρή αποτίμηση ζωής...
Από τους σημαντικότερους σύγχρονους ζωγράφους ο Χρόνης Μπότσογλου, χαράκτης, γλύπτης, καθηγητής (εξελέγη το 1989) και πρύτανης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών (2001–2006) «αποκαλύπτεται» στη σειρά έργων που...
Μικρή αποτίμηση ζωής...
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ακούραστος «δρομέας» της γλυπτικής
Αγαπημένος του κοινού, των θεωρητικών της τέχνης και των συλλεκτών, ο Κώστας Βαρώτσος είναι σύγχρονος Ελληνας καλλιτέχνης με διεθνή αναγνώριση. Καινούργιες συνθέσεις μνημειακών διαστάσεων κυρίως από γυαλί και...
Ακούραστος «δρομέας» της γλυπτικής
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Η τέχνη διαβάζει τη μόδα
«Το ημερολόγιο μιας μοδίστρας» - a.antοnopoulou.art: Με αφορμή το εύρημα που έφερε στο φως ο εγγονός της, ο αρχιτέκτονας Γιώργος Καλύβης, στήνεται στην γκαλερί «a.antonopoulou.art» η πρωτότυπη έκθεση «Το...
Η τέχνη διαβάζει τη μόδα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας