Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ετοιμη να μετακομίσει στην Αθήνα

Σπύρος Κουρσάρης στο Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ετοιμη να μετακομίσει στην Αθήνα

  • A-
  • A+

Υστερα από 20 χρόνια λειτουργίας στην πόλη του Μεσολογγίου, η Πινακοθήκη Χ. & Σ. Μοσχανδρέου με τις πλούσιες συλλογές και τις εξωστρεφείς δράσεις βάζει πλώρη για τη μετεγκατάστασή της στην Αθήνα.

Ο συλλέκτης Χρήστος Μοσχανδρέου βρίσκεται στην τελική ευθεία, στις «υπογραφές» για ένα κτίριο στην περιοχή του Κεραμεικού, κοντά στη Δημοτική Πινακοθήκη, με την οποία ασφαλώς δεν θα λειτουργεί ανταγωνιστικά, όπως μας δηλώνει ο ίδιος, καθώς, εκτός από τα έργα τέχνης, θα δώσει έμφαση και στα βιβλία τέχνης που απαρτίζουν τη συλλογή του. Και δεν είναι λίγα, πάνω από 850 καλλιτεχνικές εκδόσεις.

Ετσι, λοιπόν, με το νέο όνομα Μουσείο - Βιβλιοθήκη Μοσχανδρέου και με νέο λογότυπο η Πινακοθήκη Μοσχανδρέου ετοιμάζει την εξόρμησή της στην πρωτεύουσα το 2020, ενώ εν τω μεταξύ προλειαίνει το έδαφος, προβάλλοντας μέρος των συλλογών σε δύο αθηναϊκές εκθέσεις.

● Η πρώτη με τίτλο «Τρεις γενιές ελληνικής ζωγραφικής - γλυπτικής - χαρακτικής» φιλοξενείται στο Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης μέχρι τις 13 Ιανουαρίου και περιλαμβάνει 131 έργα της συλλογής. Οπως αναφέρει η ιστορικός Τέχνης, Λουίζα Καραπιδάκη, για τα νέα αποκτήματα, «σκιαγραφούν τις νέες τάσεις, την ποιότητα και γενικότερα την εικόνα του εικαστικού γίγνεσθαι στην Ελλάδα τού σήμερα. Αναγνωρισμένοι εικαστικοί, αλλά και νεαροί καλλιτέχνες συνυπάρχουν και προβάλλουν ο καθένας την προσωπική του γραφή μέσα από τις επιλεγμένες θεματικές και τις εννοιολογικές προσεγγίσεις τους, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα συναρπαστικό σύνολο έργων τέχνης. Εργα αφηγηματικά, ρεαλιστικά ή αφαιρετικά, εξπρεσιονιστικά ή σουρεαλιστικά αναδεικνύουν τις διάφορες εκφάνσεις της εικαστικής δημιουργίας στη χώρα μας, προκαλούν το ενδιαφέρον του θεατή και τον οδηγούν σε ένα ενδιαφέρον ψυχαγωγικό και εκπαιδευτικό εικαστικό ταξίδι».

Μεταξύ άλλων, συμμετέχουν οι ζωγράφοι: Αντωναρόπουλος Χρήστος, Γιαγιάννος Απόστολος, Δρογώση Τάνια, Ζιάκα Μαρία, Ζουρούδης Δημήτρης, Θεοφίλης Χρήστος, Καμπάνης Ιάσονας, Κασκούρας Νίκος, Κελαϊδή Μαρία, Κοντοσφύρης Χάρης, Μαρούδα Καλλιρρόη, Μαρτίνου Ελεάννα, Ματαράγκας Διονύσης, Μπλιάτκας Νικόλαος, Παπαδάκη Γεύσω, Παπαδημητρίου Ελενα, Πριοβόλου Βούλα, Σκούρτης Χρήστος, Σπυρόπουλος Μπαχ Γιάννης, Τσιάρα Μάρθα, Χάρος Μανώλης κ.ά. Οι χαράκτες: Βλασσόπουλος Γιώργος, Γουρζής Γιάννης, Δεβετζής Ανδρέας, Καζάκου Ευανθία, Καμπάνης Μάρκος, Καπελιάρη Ουρανία, Κεφαλληνός Γιώργος, Παπαδοπετράκης Ευριπίδης, Ποδηματά Ειρήνη, Σαρελάκου Ρουμπίνα, Σαχίνης Ξενής, Σταθόπουλος Γεώργιος, Στεφανάκις Γιάννης, Φασιανός Αλέκος κ.ά.

●Η δεύτερη έκθεση που φιλοξενείται στο Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών - Ιδρυμα Βούρου - Ευταξία μέχρι τις 7 Ιανουαρίου, μας προσκαλεί για μια βόλτα στην Αθήνα με τον χρωστήρα καλλιτεχνών του 19ου και 20ού αιώνα. Πάνω από 40 πίνακες και 11 χαρακτικά νεότερων και σύγχρονων καλλιτεχνών αναβιώνουν στιγμιότυπα από την πρωτεύουσα και τους ανθρώπους της, από μια σύγχρονη μητρόπολη, που προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στο χθες και το σήμερα. Με τη ματιά των: Ουμβέρτου Αργυρού, Ανδρέα Βουρλούμη, Περικλή Βυζάντιου, Πέτρου Ζουμπουλάκη, Λυκούργου Κογεβίνα, Χάρη Κοντοσφύρη, Σπύρου Κουρσάρη, Στέφανου Λάντσα, Γιώργου Μανουσάκη, Νίκου Οθωναίου, Πίνο Παντολφίνι, Παναγιώτη Τέτση, Πάνου Φειδάκη κ.ά.

Info: Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206, Ταύρος, τηλ. 210 3418550. Μουσείο της Πόλεων των Αθηνών, Ιω. Παπαρρηγοπούλου 7, Πλατεία Κλαυθμώνος, τηλ. 210 323 0168

  

 

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
H βιτρίνα του Βanksy
Κατάστημα στο Λονδίνο, το Gross Domestic Product, άνοιξε κυριολεκτικά εν μιά νυκτί, ο Βanksy. Ενα κατάστημα που δεν λειτουργεί, αλλά αποτελείται από βιτρίνες που φιλοξενούν ορισμένες από τις πιο γνωστές...
H βιτρίνα του Βanksy
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Μια μυθική συλλογή αποκαλύπτεται
Το εντυπωσιακό κτίριο στο Παγκράτι, το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, ανοίγει τις πύλες του για το κοινό στις 2 Οκτωβρίου για να θαυμάσουμε 180 έργα των Θεοτοκόπουλου,...
Μια μυθική συλλογή αποκαλύπτεται
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ζωγράφοι της θάλασσας, του τοπίου, της φαντασίας
Τρεις σπουδαίοι, επιδραστικοί καλλιτέχνες, τρεις μετρ της ζωγραφικής που έβαλαν τη σφραγίδα τους στην ελληνική τέχνη. Μπορεί να μη συναντήθηκαν ποτέ, το κοινό όμως έχει την ευκαιρία να συναντήσει το έργο τους...
Ζωγράφοι της θάλασσας, του τοπίου, της φαντασίας
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Οταν ο Τσαρούχης έλεγε «τυπωθήτω»
Τα πρωτότυπα έργα συνομιλούν με τα «πολλαπλά» στην έκθεση που αποκαλύπτει τη σοφία και το απαράμιλλο χιούμορ του κορυφαίου ζωγράφου μας, ο οποίος 30 χρόνια μετά τον θάνατό του παραμένει «Επίκαιρος και...
Οταν ο Τσαρούχης έλεγε «τυπωθήτω»
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Τα δυνατά χέρια του Μαντέλα
Τον Ιούλιο του 2001 ο Νοτιοαφρικανός ηγέτης Νέλσον Μαντέλα ζωγράφισε πέντε δυνατές εικόνες χεριών, απεικονίζοντας, όπως είπε, πώς ο κόσμος «ένωσε τα χέρια του πάνω από κοινωνικούς διχασμούς και εθνικά όρια...
Τα δυνατά χέρια του Μαντέλα
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Παράδοση και πρωτοπορία εις σάρκα μίαν
Το Μουσείο Μπενάκη και το Ιδρυμα ΔΕΣΤΕ ένωσαν δυνάμεις και συλλογές, ξεπέρασαν αναστολές και στερεότυπα και προσφέρουν στους επισκέπτες της Πειραιώς μια πρωτόγνωρη εμπειρία μετα­μόρφωσης του παλιού κόσμου σε...
Παράδοση και πρωτοπορία εις σάρκα μίαν

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας