Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σε τριπλό εκθεσιακό ταμπλό

Πάολο Μεόνι, «Proiezioni», 2013

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σε τριπλό εκθεσιακό ταμπλό

  • A-
  • A+

Η θητεία της καλλιτεχνικής διευθύντριας του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, Κατερίνας Κοσκινά, λήγει και τυπικά σήμερα, ο διαγωνισμός για την πλήρωση της θέσης βρίσκεται σε εξέλιξη, ωστόσο το πρόγραμμα που η ίδια έχει σχεδιάσει «τρέχει» κανονικά, επιδεικνύοντας την εξωστρέφεια του μουσείου και τις συνεργασίες του με διεθνείς φορείς.

Αυτόν τον καιρό, το ΕΜΣΤ παίζει σε τριπλό εκθεσιακό ταμπλό. Σήμερα εγκαινιάζεται στον ισόγειο Χώρο Περιοδικών Εκθέσεων η έκθεση «Νέα Αποκτήματα. 2017-18» και στον υπόγειο Χώρο Περιοδικών Εκθέσεων έκθεση με βίντεο από τη Συλλογή της Galleria Nazionale d'Arte Moderna e Contemporanea της Ρώμης μαζί με εγκατάσταση των Ιταλών καλλιτεχνών Botto&Bruno σε συνεργασία με το Ιδρυμα Merz.

■ Eν τω μεταξύ, πολύ πιο μακριά, στο Πεκίνο, στο Εθνικό Μουσείο Τέχνης της Κίνας (NAMOC) φιλοξενεί μέχρι τις 17 Ιανουαρίου μέρος της συλλογής του ΕΜΣΤ στην έκθεση «Εν αρχή ην ο Λόγος-Εννοιες-Εικόνες-Γραφή» με περίπου 80 έργα 40 Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών. Πραγματοποιείται στο πλαίσιο των πολιτιστικών ανταλλαγών Ελλάδας-Κίνας και περιλαμβάνει έργα των Αλέξη Ακριθάκη, Νίκου Αλεξίου, Στήβεν Αντωνάκου, Χρύσας, Παύλου, Βαντίμ Ζαχάροφ, Ιλία Καμπάκοφ, Γιώργου Λαζόγκα, Μαρίας Λοϊζίδου, Τζον Μπαλντεσάρι, Μπίας Ντάβου, Παντελή Ξαγοράρη, Θόδωρου, Ρένας Παπασπύρου, Αγγελου Σκούρτη, Παντελή Χανδρή, Γκάρι Χιλ, Γιάννη Ψυχοπαίδη, Αλέξανδρου Ψυχούλη κ.ά.

■ Ιστορικά και σύγχρονα έργα 22 καλλιτεχνών, δωρεές καλλιτεχνών και σημαντικών Ελλήνων συλλεκτών συγκροτούν τα «Νέα Αποκτήματα. 2017-18», που ενισχύουν υπάρχουσες ενότητες της συλλογής του μουσείου και προσθέτουν νέες κατευθύνσεις στο πεδίο της έρευνας και του στοχασμού γύρω από ζητήματα της σύγχρονης τέχνης. Βασικός πυρήνας των αποκτημάτων αυτής της περιόδου αποτελεί η προσφορά 68 έργων -κυρίως Ελλήνων καλλιτεχνών από διαφορετικές γενιές- από τον συλλέκτη Δάκη Ιωάννου, καθώς και μια άλλη σημαντική δωρεά ενός συλλέκτη, φίλου του μουσείου, που προτιμάει να κρατήσει την ανωνυμία του. Οι επισκέπτες μπορούν να δουν έργα των: Δημήτρη Αντωνίτση, Δήμητρας Βάμιαλη, Αλέξανδρου Γεωργίου, Γιώργου Λάππα, Μίλτου Μανέτα, Μιχάλη Μιχαηλίδη, Βανέσας Μπίκροφτ, Γιον Μποκ, Τζέρεμι Ντέλερ, Μαρίας Παπαδημητρίου, Τζούλιαν Οπι, Θανάση Τότσικα κ.ά.

■ Η ιταλική έκθεση στο επίπεδο -1 του μουσείου εντάσσεται στη σειρά «Το ΕΜΣΤ στον Κόσμο», που ξεκίνησε το 2016 και ενισχύει τον διάλογο με μουσεία του εξωτερικού. Τα οκτώ βίντεο που παρουσιάζονται τώρα, έχουν δημιουργηθεί από Ιταλούς καλλιτέχνες διαφόρων γενεών (Εμανουέλε Μπεκέρι, Ντανιέλα ντε Λορέντζο, Πάολο Μεόνι, Λούκα Μαρία Πατέλα, Γκράτσια Τόντερι, Tzιμερφρέι) και διαφορετικών προσεγγίσεων. Οσο για την εγκατάσταση των Botto&Bruno, που βραβεύτηκε φέτος στον διαγωνισμό του Italian Council, έχει τίτλο «Η μπαλάντα των λησμονημένων περιοχών» και εντάσσεται στο πρόγραμμα Tempo Forte Ιταλία-Ελλάδα 2018.

Το έργο έχει «μεταναστευτικό χαρακτήρα», είναι μια κατασκευή «που θυμίζει την εικόνα ενός σύγχρονου ερειπίου», σύμφωνα με τους δημιουργούς του, όπου εισέρχεται ο επισκέπτης και οδηγεί σε ένα βιβλίο 300 σελίδων με φωτογραφίες περιοχών που τα τελευταία χρόνια «έχουν εξαφανιστεί, μεταμορφωθεί και ξεχαστεί: είτε πρόκειται για γυμνά εδάφη είτε για βιομηχανικές περιοχές είτε για αστικά πάρκα πέρα από το κέντρο των πόλεων». Στόχος είναι να αντιληφθεί ο επισκέπτης «πόσο εύθραυστο είναι το τοπίο, καθώς και το γεγονός ότι πρέπει να το αγαπήσει και να το προστατέψει πριν να είναι πολύ αργά».

Info: ΕΜΣΤ, λεωφ. Καλλιρρόης & Αμ. Φραντζή, τηλ. 2111019000. Εγκαίνια σήμερα, στις 19.30. Διάρκεια μέχρι 20/1.

  

 

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Μια μυθική συλλογή αποκαλύπτεται
Το εντυπωσιακό κτίριο στο Παγκράτι, το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, ανοίγει τις πύλες του για το κοινό στις 2 Οκτωβρίου για να θαυμάσουμε 180 έργα των Θεοτοκόπουλου,...
Μια μυθική συλλογή αποκαλύπτεται
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Το «Τσίκι-Τσίκι» του Αλέξη Ακριθάκη και το καμένο Μάτι του Βασίλη Βρεττού
Δεν πρόλαβε να μπει ο Σεπτέμβριος και το Μουσείο Μπενάκη υποδέχεται το φθινόπωρο με ένα πλούσιο εκθεσιακό πρόγραμμα και στα τέσσερα κτίριά του
Το «Τσίκι-Τσίκι» του Αλέξη Ακριθάκη και το καμένο Μάτι του Βασίλη Βρεττού
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Ολα είναι μυαλό και κίνηση»
Yστατος φόρος τιμής στον πρωτοποριακό, εφευρετικό καλλιτέχνη η αναδρομική έκθεση με τα περίφημα κινητικά και μαγνητικά γλυπτά του, που παρουσιάζεται τώρα στην Τate Modern, ενώ το 2020 έρχεται και στην...
«Ολα είναι μυαλό και κίνηση»
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ο Τάκις μαγνητίζει το Λονδίνο
Ο Τάκις, γλύπτης και εφευρέτης μαζί, «μάγος» του μαγνητισμού, του φωτός και του ήχου, από τις πρωτοποριακές φωνές στην Ευρώπη, σαγηνεύει το βρετανικό κοινό με την έκθεση που απλώς έχει το όνομά του: «Τakis».
Ο Τάκις μαγνητίζει το Λονδίνο
ART - ΝΕΑ
Το πορτρέτο της Αθήνας που διαρκώς αλλάζει
Καλλιτέχνες από διαφορετικές γενιές και εθνικότητες που ζουν στην πρωτεύουσα αποτυπώνουν με διαφορετικά μέσα την ασίγαστη ενέργεια και τις μεταμορφώσεις της.
Το πορτρέτο της Αθήνας που διαρκώς αλλάζει
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ερωτικά γυμνά με έμπνευση Μπουκόφσκι
Φανατικός αναγνώστης και θαυμαστής του Τσαρλς Μπουκόφσκι, ο συλλέκτης Βλάσης Φρυσίρας, διαβάζοντας την ποιητική συλλογή του με τίτλο «Η αγάπη είναι ένας σκύλος από την κόλαση» («Love is a Dog from Hell»),...
Ερωτικά γυμνά με έμπνευση Μπουκόφσκι

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας