Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η ομορφιά και η θλίψη της Αμμοχώστου
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η ομορφιά και η θλίψη της Αμμοχώστου

  • A-
  • A+

«Μνήμες από το μέλλον» είναι ο τίτλος της ατομικής έκθεσης της γλύπτριας Μάρως Μπαρτζίλη στο φιλόξενο Σπίτι της Κύπρου. Τα έργα της, γλυπτά σε γύψο, ρητίνες, αλουμίνιο, μολύβι και ορείχαλκο μαζί με πολλά σχέδια, όλα της περιόδου 2010-2018, έχουν πάρει τις θέσεις τους. «Το σύνολο του έργου που παρουσιάζω είναι η σχηματοποίηση της βιωματικής μου μνήμης μέσα από την ομορφιά αλλά και τη θλίψη της ιστορίας της Πόλης της Αμμοχώστου.

Η ζωή ενός εκτοπισμένου καταντά μεταφυσική, η απώλεια τον ακολουθεί οδυνηρά παντού ενώ πορεύεται, θεωρώντας ότι συνεχίζει να ζει... Στα δύο άκρα της αίθουσας εγκαθίστανται η "Αμμόχωστος Βασιλεύουσα" και τα "Σχέδια", τα οποία δημιουργώντας ένα χωροχρονικό φάσμα ανακαλούν αποσπασματικά την πρότερη μνήμη μου. Η σκηνική παρουσία των κατοίκων με φόντο την έρημη πόλη και τους ήχους της ζωής της, υποδηλώνουν το χθες και επικαλούνται το αύριο» γράφει η ίδια.

Η Μάρω Μπαρτζίλη γεννήθηκε στην Αμμόχωστο της Κύπρου. Σπούδασε στα Πανεπιστήμια του Καρόλου στην Πράγα, του Aix-en-Provence και τη Σορβόννη Γλυπτική, Θεωρητικά, Μέταλλο και Τέχνη του Βιβλίου στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας (1978-1985). Εχει στο ενεργητικό της έξι ατομικές εκθέσει και πολλές ομαδικές, ενώ έχει τιμηθεί με πολλά βραβεία.

Εργα της βρίσκονται στην Κρατική Πινακοθήκη της Κύπρου, στη Συλλογή της Τράπεζας Κύπρου, σε ιδιωτικές συλλογές σε Ελλάδα, Κύπρο, Γαλλία, Αγγλία, Ελβετία κ.α. (Η έκθεση διαρκεί έως τις 17 Ιανουαρίου, Σπίτι της Κύπρου, Ξενοφώντος 2Α)

  

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Γκρέμισε τα σύνορα ζωγραφικής και γλυπτικής
Tα χρώματα ήταν οι «βιταμίνες» του, το ψαλίδι και το χαρτί τα «παιχνίδια» του, όπως μου έλεγε στις συζητήσεις μας για την «Ελευθεροτυπία» ο Παύλος Διονυσόπουλος, ο διεθνής εικαστικός Pavlos, ο καλλιτέχνης των...
Γκρέμισε τα σύνορα ζωγραφικής και γλυπτικής
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ακούραστος «δρομέας» της γλυπτικής
Αγαπημένος του κοινού, των θεωρητικών της τέχνης και των συλλεκτών, ο Κώστας Βαρώτσος είναι σύγχρονος Ελληνας καλλιτέχνης με διεθνή αναγνώριση. Καινούργιες συνθέσεις μνημειακών διαστάσεων κυρίως από γυαλί και...
Ακούραστος «δρομέας» της γλυπτικής
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Εβαλα την ανθρωπιά πριν από την τέχνη»
Η τέχνη ήταν πυξίδα ζωής, υπαρξιακό ζήτημα, επικοινωνία με τον κόσμο, όχημα έκφρασης κοινωνικών ζητημάτων για τον σπουδαίο, διεθνώς αναγνωρισμένο, γλύπτη Θεόδωρο Παπαδημητρίου -γνωστός ως Θόδωρος- ο οποίος...
«Εβαλα την ανθρωπιά πριν από την τέχνη»
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ενα «τάμα» για τον Χαλεπά
Η Τήνος κινητοποιείται για τον Γιαννούλη Χαλεπά, τον πρωτοποριακό, ιδιοφυή γλύπτη της που έδωσε αέναη μορφή στο λευκό μάρμαρο. Εκθέσεις σύγχρονων καλλιτεχνών, συναυλίες, νέες εκδόσεις, συζητήσεις, αλλά και...
Ενα «τάμα» για τον Χαλεπά
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ενας κλασικός της αφαίρεσης στον Πόρο
Μια διπλή έκθεση, η πρώτη που διοργανώνεται μετά τον θάνατό του, με πρωτοβουλία της Τατιάνας Σπινάρη-Πολλάλη, αφουγκράζεται την αμφιθυμία και τα τοπία της μνήμης του Κώστα Πανιάρα με επιλεγμένα έργα του από το...
Ενας κλασικός της αφαίρεσης στον Πόρο
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Σπάνιες μάσκες θεάτρου και τελετουργίας
Επιστροφή σε μια από τις αρχαιότερες μορφές της δημιουργίας και της τέχνης, έρχεται να μας δείξει η σπάνια στην κατηγορία της έκθεση τελετουργικών μασκών και συνοδευτικών αντικειμένων της συλλογής του...
Σπάνιες μάσκες θεάτρου και τελετουργίας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας