Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οι «σταθμοί» του Χρόνη Μπότσογλου

Έργο από την έκθεση σε επιμέλεια του Γιώργου Μυλωνά

Οι «σταθμοί» του Χρόνη Μπότσογλου

  • A-
  • A+

Εγκαινιάστηκε χθες η ατομική έκθεση με τίτλο «Σταθμοί» και μια σειρά έργων από την πλούσια καλλιτεχνική πορεία του Χρόνη Μπότσογλου στην αίθουσα τέχνης «Σκουφά», όπου θα φιλοξενείται μέχρι τις 10 Νοεμβρίου.

Ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους καλλιτέχνες, χαράκτης, γλύπτης και καθηγητής παρουσιάζει στην γκαλερί αντιπροσωπευτικά έργα μιας παραστατικής ζωγραφικής, που τον καθιέρωσε.

Με άξονα το ανθρώπινο σώμα, η έκθεση ιχνηλατεί την αναμέτρηση του Μπότσογλου με διαχρονικά ερωτήματα, όπως ο έρωτας και η έννοια του βιωμένου χρόνου, ο κύκλος της ζωής και του θανάτου.

Μέσα από τρεις ενότητες, που αποτέλεσαν σταθμοί στη γόνιμη παραγωγή του ζωγράφου βυθίζεται μνημονικά ως άλλος μύστης στον κόσμο των “δικών” του για να αναγνωρίσει αγαπημένες φωνές και σκιές.

Όπως αναφέρουν οι διοργανωτές, στην πρώτη ενότητα ο δημιουργός αποκαλύπτεται σε μια σειρά έργων που αποτυπώνουν την επώδυνη σωματική και πνευματική αποσύνθεση της μητέρας του.

Πρόκειται για ένα «ημερολόγιο» γιατί αποτυπώνει τις απόπειρες συμφιλίωσης του καλλιτέχνη απέναντι στην κατάρρευση και τη φθορά. Μέσα από την ιστόρηση του θανάτου της μάνας, ο Μπότσογλου πραγματεύεται τη δική του θνητότητα.

Στη δεύτερη σειρά ο καλλιτέχνης αφιερώνει έργα στους μεγάλους δασκάλους του παρελθόντος, από τους οποίους αντλεί δάνεια. Πρόκειται για μια σπαρακτική επίκληση οικείων ειδώλων στα πορτρέτα των Χαλεπά, Τζιακομέτι, Βαν Γκογκ, Μπουζιάνη, Πικάσο και Μπέικον «εν είδει φόρου τιμής», όπως αναφέρει ο ίδιος, στους “πατέρες”, που διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη της ζωγραφικής πράξης και σκέψης του.

Ο καλλιτέχνης αυτοπροσωπογραφείται σε αυτές τις μυθοπλαστικές αναπαραστάσεις των καλλιτεχνών, στις οποίες προβάλλει τον εαυτό του, εξομολογούμενος ότι «όλα αυτά τα φανταστικά πορτρέτα, που ξεκινούν από κάποιες φωτογραφίες των προσώπων ή φωτογραφίες αυτοπροσωπογραφιών, είναι θεατρικές παραστάσεις συναισθηματικά φορτισμένου ιδεολογικού θιάσου, συμβολικές μορφές που ντύνονται πρόσωπα, τα οποία αγάπησα στα όνειρά μου, όπως οι σταρ του σινεμά κλέβουν τις επιθυμίες μας».

Στα τελευταία έργα «αφηγείται» την ερωτική πράξη με ερωτικές σκηνές αποκαλυπτικές κι άγριες σε ορισμένες περιπτώσεις. «Η ερωτική πράξη αποτελεί το βασικό ένστικτο της ζωής και η στάση που κρατάμε απέναντι στον έρωτα μας καθορίζει», λέει ο ίδιος, που θεωρεί πως η συγκεκριμένη ενότητα είναι η πιο παρακινδυνευμένη, αλλά και από τις πιο σοβαρές δουλειές του, καθώς όσο προχωρεί στο γήρας, τόσο κυριαρχεί το ερωτικό στοιχείο έναντι του πεισιθάνατου.

Info: Γκαλερί Σκουφά, Σκουφά 4, Κολωνάκι, 10673 - Τ.: 210-3643025, 210-3603541
Ώρες λειτουργίας: Δευτ-Τετ-Σαβ 10:00-15:30, Τρ-Πεμ-Παρ: 10:00-15:30 & 17:30-21:00 

 

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ανάμεσα σε λέξεις και εικόνες
Τέσσερις διαφορετικές ενότητες της δουλειάς του παρουσιάζει ο Γιάννης Στεφανάκις στην έκθεση που εγκαινιάζεται τη Δευτέρα 21 Ιανουαρίου στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων και θα διαρκέσει έως τις 8 Φεβρουαρίου.
Ανάμεσα σε λέξεις και εικόνες
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Οι ζωγράφοι που λάτρεψαν τη γυναίκα
«Αρωμα γυναίκας στην ελληνική ζωγραφική» είναι ο τίτλος της έκθεσης στο Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη σε συνεργασία με την Εθνική Πινακοθήκη. Ογδόντα πέντε εξαίρετοι πίνακες της νεοελληνικής ζωγραφικής...
Οι ζωγράφοι που λάτρεψαν τη γυναίκα
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Αφίσες σαν πυροτέχνημα
Από το 1966 μέχρι σήμερα η ιστορική γκαλερί έχει οργανώσει 426 εκθέσεις και διατηρεί αρχείο με 321 αφίσες, με την υπογραφή διάσημων καλλιτεχνών, τις οποίες παρουσιάζει στον ανακαινισμένο χώρο της στο Κολωνάκι
Αφίσες σαν πυροτέχνημα
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Μικρή αποτίμηση ζωής...
Από τους σημαντικότερους σύγχρονους ζωγράφους ο Χρόνης Μπότσογλου, χαράκτης, γλύπτης, καθηγητής (εξελέγη το 1989) και πρύτανης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών (2001–2006) «αποκαλύπτεται» στη σειρά έργων που...
Μικρή αποτίμηση ζωής...
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Οι ανεξάρτητοι εικαστικοί δημιουργούν κοινότητες
56 πλατφόρμες από 17 χώρες με περισσότερους από 700 καλλιτέχνες δίνουν ραντεβού στην Αθήνα για έκτη χρονιά, για να μας δείξουν ό,τι πιο φρέσκο, ομαδικό κι εναλλακτικό συμβαίνει στην τέχνη σήμερα διεθνώς. Η...
Οι ανεξάρτητοι εικαστικοί δημιουργούν κοινότητες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας