Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μικρή αποτίμηση ζωής...

Ατομική έκθεση του Χρόνη Μπότσογλου «Μνήμη Ζωγραφική»

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μικρή αποτίμηση ζωής...

  • A-
  • A+

Από τους σημαντικότερους σύγχρονους ζωγράφους ο Χρόνης Μπότσογλου, χαράκτης, γλύπτης, καθηγητής (εξελέγη το 1989) και πρύτανης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών (2001–2006) «αποκαλύπτεται» στη σειρά έργων που χρονολογούνται από τα χρόνια της μαθητείας ώς τις μέρες μας και έχουν επίκεντρο την ανθρώπινη φιγούρα. Ολα έχουν πάρει τις θέσεις τους στο φιλόξενο Καφέ του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου όπου εγκαινιάζεται αύριο η ατομική του έκθεση «Μνήμη Ζωγραφική».

«Μια μικρή “αποτίμηση ζωής” βγαλμένη από το εργαστήρι του ζωγράφου, αποτελεί την πιο προσωπική, ίσως, έκθεση του Χρόνη Μπότσογλου» αναφέρουν οι διοργανωτές. Ανθρωποκεντρικός ζωγράφος έβαλε την ανθρώπινη φιγούρα στο επίκεντρο της καλλιτεχνικής του αναζήτησης και επίπονα, υπομονετικά και με έμπνευση την απέδωσε με το χαρακτηριστικό καλλιτεχνικό του ιδίωμα.

Λάδια, ακουαρέλες και ανάγλυφα συνιστούν «σελίδες ημερολογίου» που αποτυπώνουν τον ζωγράφο και τους οικείους του στο πέρασμα πολλών δεκαετιών. Οι επισκέπτες θα δουν τη μητέρα του (για δέκα χρόνια τη ζωγράφιζε εκ του φυσικού κι έχει παρουσιάσει πολλά έργα της στην ενότητα «Μάνα»), τη σύντροφό του Ελένη -από νέο κορίτσι μέχρι σήμερα-, τις κόρες του και φυσικά τον ίδιο. Ζωγράφος βιωματικός και συχνά αυτοαναφορικός, ο Χρόνης Μπότσογλου καταδύεται με τα χρόνια στον εαυτό του προκειμένου να μιλήσει για τον συνάνθρωπό του.

«Δεν μπορώ να κάνω τίποτε άλλο από το να ξαναρχίζω από τον εαυτό μου» λέει ο ίδιος. «Το σώμα μας είναι σπίτι. Ο καλλιτέχνης πρέπει να κάνει το σπίτι του δρόμο». Η καινούργια έκθεση πραγματεύεται τη λειτουργία της μνήμης, η οποία, όπως λέει ο ζωγράφος, «είναι προνόμιο των γηρατειών. Εγώ γέρος είμαι πλέον, άρα έχω ετούτο το προνόμιο».

Εκτός από τα έργα του ατελιέ, εκτίθενται για πρώτη φορά σελίδες από τα ζωγραφικά του ημερολόγια, με προσωπικές σημειώσεις και πρωτόλειες ιδέες ως αυτόνομες δημιουργίες. Η διοργάνωση είναι μια πρώτης τάξης ευκαιρία για επίσκεψη στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το μουσείο των μουσείων, που αυτή την περίοδο φιλοξενεί μία από τις σημαντικότερες περιοδικές εκθέσεις, τις «Αμέτρητες Οψεις του Ωραίου».

Την έκθεση επιμελήθηκε ο ιστορικός τέχνης Γιώργος Μυλωνάς. Εγκαινιάζεται αύριο (στις 18.00) και θα διαρκέσει έως τις 2 Σεπτεμβρίου. Η είσοδος στο Καφέ είναι ελεύθερη (Πατησίων 44, τηλ: 213-2144856).

  

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Αφίσες σαν πυροτέχνημα
Από το 1966 μέχρι σήμερα η ιστορική γκαλερί έχει οργανώσει 426 εκθέσεις και διατηρεί αρχείο με 321 αφίσες, με την υπογραφή διάσημων καλλιτεχνών, τις οποίες παρουσιάζει στον ανακαινισμένο χώρο της στο Κολωνάκι
Αφίσες σαν πυροτέχνημα
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Γεωμετρική λογική και εικαστική ευαισθησία
Η καλλιτεχνική πορεία της για περίπου 50 χρόνια (1960 έως το 2008, που έφυγε από τη ζωή) παρουσιάζεται στο Μουσείο Μπενάκη, στην αναδρομική έκθεση «Οπυ Ζούνη - Τάξη στο Χάος - Ordo ab Chao» με περισσότερα από...
Γεωμετρική λογική και εικαστική ευαισθησία
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Παράθυρα με μοναδική θέα
Ο Παπανικολάου δεν επιχειρεί να αποδώσει πιστά τις εικόνες που παρατηρεί γύρω του. «...Αναζητεί την αίσθηση, έναν “κραδασμό” όπως τον αντιλαμβάνεται ο ίδιος» γράφει η επιμελήτρια της έκθεσης, δρ της Ιστορίας...
Παράθυρα με μοναδική θέα
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Η επανάσταση του χρώματος
Θεμελιώδες εκφραστικό μέσο της ζωγραφικής και πεδίο πειραματισμών διαχρονικά για τους καλλιτέχνες, το χρώμα έπαιξε καθοριστικό ρόλο και στα κινήματα της Ρωσικής Πρωτοπορίας συντελώντας σε ακόμη μια επανάσταση...
Η επανάσταση του χρώματος
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ρομανόφ από κουτάκια αναψυκτικών
Η καταναλωτική μανία συναντά τα χρώματα της ποπ αρτ στα έργα του φημισμένου Ελληνα καλλιτέχνη, ο οποίος εμπνέεται από την τσαρική οικογένεια. Η έκθεσή του φιλοξενείται στον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Ισαάκ που...
Ρομανόφ από κουτάκια αναψυκτικών
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ο αντιπολιτευτικός λόγος έχει φτάσει στα χειρότερα σημεία ευτέλειας
Με τη ζωφόρο από κατακίτρινα λεμόνια σε μαύρο φόντο που διατρέχει όλο τον χώρο της γκαλερί Citronne μάς υποδέχεται ο Γιάννης Ψυχοπαίδης στον Πόρο. Απόψε, εγκαινιάζεται η ατομική του έκθεση «Λεμονοδάσος -...
Ο αντιπολιτευτικός λόγος έχει φτάσει στα χειρότερα σημεία ευτέλειας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας