Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εργο τέχνης «έκανε φτερά» από το Ωδείο Αθηνών

Καταγγελλία της εικαστικού Ελίνας Θεοδωροπούλου

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Εργο τέχνης «έκανε φτερά» από το Ωδείο Αθηνών

  • A-
  • A+

Ενα έργο τέχνης το οποίο έχει την υπογραφή της εικαστικού Ελίνας Θεοδωροπούλου «έκανε φτερά» από την έκθεση «FIX-GAME» στο Ωδείο Αθηνών, η οποία παρουσιάστηκε ως ένα «παιχνίδι-παζλ Ιστορίας» μέσα από τους διαφορετικούς μετασχηματισμούς του κτιρίου FIX, που ως γνωστό σχεδίασε ο πρωτοποριακός αρχιτέκτονας Τάκης Ζενέτος και σήμερα στεγάζει το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.

Η έκθεση οργανώθηκε από 17 έως 30 Μαΐου στο πλαίσιο του παράλληλου προγράμματος Games & Politics που διοργάνωσε το Ινστιτούτο Goethe και η Ελ. Θεοδωροπούλου αντιλήφθηκε την εξαφάνιση του έργου στις 25 Μαΐου. Τις προηγούμενες ημέρες το Ωδείο ήταν κλειστό, διάρρηξη στον εκθεσιακό χώρο δεν εντοπίστηκε κι επιπλέον οι κάμερες ασφαλείας δεν κατέγραψαν κάτι καθώς δεν λειτουργούσαν...

Εμφανώς αναστατωμένη η γνωστή καλλιτέχνις κάνει την καταγγελία στην «Εφ.Συν.», επισημαίνοντας ότι βάσει των συμβολαίων που έχουν υπογραφεί το Ωδείο Αθηνών δεν φέρει ευθύνη για την κλοπή. Η ίδια δεν ζητάει χρηματική αποζημίωση, ωστόσο αισθάνεται απογοητευμένη, όπως λέει, από την αδιαφορία που επέδειξαν οι υπεύθυνοι του Ωδείου για την απώλεια ενός καλλιτεχνικού έργου και απέναντί της.

Οπως καταγγέλλει:

Ενα έργο εκλάπη. Μιλάνε για υπογραφές. Κανείς δεν ενδιαφέρεται επί της ουσίας. Ενας χώρος όπως το Ωδείο, που φιλοξένησε τόσο δυνατές εκθέσεις έχοντας πάντα ασφάλεια και φύλαξη, τώρα πια δίνει έναντι χρημάτων σε μεγάλες διοργανώσεις τους χώρους και τους βάζει να υπογράψουν χαρτιά ότι δεν έχουν την ευθύνη. Ενας χώρος με δυνατό παρελθόν γίνεται χώρος προς ενοικίαση. Ναι, τους νοιάζει το παρελθόν του χώρου γιατί τους βοηθάει στην ενοικίαση, όμως δεν τους νοιάζει τίποτα άλλο. Η ίδια ιστορία: χρήματα, χρήματα, χρήματα. Αν η διοργάνωση μπορεί να το φυλάξει. Και όταν συμβεί η απώλεια κανένα επί της ουσίας ενδιαφέρον για το έργο ή για τον καλλιτέχνη. Ο Φόβος της Ευθύνης. Αποφεύγουμε τον άλλον μην και έχουμε ευθύνη. Γιατί Ευθύνη υπάρχει και ηθική και συναισθηματική. Γιατί έναν τέτοιο χώρο δεν τον κάνεις ουδέτερο. Τον νοιάζεσαι, τον φροντίζεις. Αφήνεις τις κάμερες ανοιχτές. Και αν δεν τις αφήσεις, σε αφορά η απώλεια. Αλλάζεις τουλάχιστον τις κλειδαριές. Αφού τους ενδιαφέρει η αξία που απέκτησε μέσα από τη φροντίδα και το ενδιαφέρον για τους καλλιτέχνες, πρέπει να τους αφορά και το πώς θα τους συμπεριφερθούν/το πώς θα συνεχίσουν να φροντίζουν τον χώρο για να συνεχίσει και αυτός να αξίζει.

  

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Τέχνη πίσω από άδειες βιτρίνες
Το ισόγειο του κτιρίου που ανήκει στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο τους τελευταίους μήνες φιλοξενεί πρωτότυπες εικαστικές παρεμβάσεις αποφοίτων της ΑΣΚΤ. Τώρα εκθέτει τη δουλειά του ο Δ.Παππάς,...
Τέχνη πίσω από άδειες βιτρίνες
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ο πολύτροπος Πολ Τσαν στο Κυκλαδικής
Ενας πολύτροπος καλλιτέχνης, ο Πολ Τσαν, παρουσιάζει, με πρόσκληση του Οργανισμού Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ, την έκθεση «Ο Οδυσσέας και οι λουόμενοι» στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, σε επιμέλεια του Σαμ...
Ο πολύτροπος Πολ Τσαν στο Κυκλαδικής
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Επανεκκίνηση για τη Συλλογή Κωστάκη
Η Μονή Λαζαριστών στη Θεσσαλονίκη ανακαινίζεται εκ βάθρων για να υποδεχτεί το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης και την έκθεση της περίφημης συλλογής έργων Ρωσικής Πρωτοπορίας του εμπνευσμένου συλλέκτη.
Επανεκκίνηση για τη Συλλογή Κωστάκη
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Master and Commander της ελληνικής ζωγραφικής
Θεαματικές σκηνές από ιστορικές ναυμαχίες, εντυπωσιακές πυρπολήσεις, φουρτου­νιασμένες θάλασσες αλλά και ειδυλλιακά λιμάνια. Η έκθεση στο Ιδρυμα Θεοχαράκη φέρνει ξανά στο προσκήνιο τον «πατέρα της ελληνικής...
Master and Commander της ελληνικής ζωγραφικής
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Χρησιμοποιούμε τον υπολογιστή, όπως ο Ρέμπραντ το πινέλο»
Το εμβληματικό δίδυμο της σύγχρονης εικαστικής σκηνής γιορτάζει 50 χρόνια κοινής πορείας στη ζωή και στην τέχνη με την έκθεση «Τhe Beard Pictures» και μας μιλάει για τις... γενειάδες, σημείο των καιρών,...
«Χρησιμοποιούμε τον υπολογιστή, όπως ο Ρέμπραντ το πινέλο»
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ωραίος ως Εγγονόπουλος!
Η έκθεση του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή «Με τα χρώματα του λόγου και τον λόγο των χρωμάτων» αποκαλύπτει μέσα από έργα τέχνης και ποίηση τον πληθωρικό και αινιγματικό κόσμο του πρωτοποριακού...
Ωραίος ως Εγγονόπουλος!

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας