Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τι εστί ήρωας στην εποχή μας;

«Σημαία με τριαντάφυλλα»

Τι εστί ήρωας στην εποχή μας;

  • A-
  • A+

Οι ελληνικές σημαίες άλλοτε γεμάτες φλόγες κι άλλοτε με σκόρπια, άγρια τριαντάφυλλα, το αφιέρωμα στον Γεώργιο Τερτσέτη (ο δικαστής του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη που αρνήθηκε να υπογράψει τη θανατική του καταδίκη), το τετράπτυχο αφιέρωμα στην ηρωική Εξοδο του Μεσολογγίου: «πολιορκημένοι απ’ το σκοτάδι άλλο δρόμο δεν έχουμε, η μόνη οδός είναι η έφοδος στο φως»... Ο Χρήστος Μποκόρος την εποχή «της λήθης», όπως λέει, επέλεξε «να θυμηθεί». Και να μας θυμίσει με τα έργα τι εστί ήρωας «σε μια εποχή που αναδεικνύει βολεμένους θεατές».

Με αφορμή την επέτειο της Εθνεγερσίας του 1821, τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, τη Σαρακοστή, την Ανάσταση αλλά και την ανοιξιάτικη εποχή που διανύουμε, ο γνωστός καλλιτέχνης δίνει το «εικαστικό του παρών» με την έκθεση «Ηρωικά αναστάσιμα», που εγκαινιάζεται σήμερα στα εκπαιδευτήρια «Ελληνογερμανική Αγωγή».

Πρόκειται για μια επιλογή από το συνολικό του έργο, 19 ζωγραφικές δημιουργίες, λάδι σε πανιά και ξύλα διαφόρων διαστάσεων. Για το σκεπτικό των έργων αυτής της «ανθισμένης» έκθεσης του Μποκόρου θα μιλήσει κατά τη διάρκεια των εγκαινίων της η κριτικός και ιστορικός τέχνης, Αθηνά Σχινά, επιμελήτρια της έκθεσης. Η βραδιά θα ολοκληρωθεί μουσικά στο ίδιο πνεύμα με τον σημαντικό Ελληνα συνθέτη, Νίκο Ξυδάκη, να ερμηνεύει στο πιάνο ποίηση του Διονύσιου Σολωμού.

Γεννημένος το 1956 στο Αγρίνιο, ο Χρήστος Μποκόρος σπούδασε Νομικά στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και ζωγραφική στην Aνωτάτη Σχολή Kαλών Tεχνών της Αθήνας. Εχει στο ενεργητικό του πλήθος εκθέσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Αναγνωρίσιμο το εικαστικό του ιδίωμα, διακρίνεται για τη δεξιοτεχνία στην αναπαράσταση αλλά και τη χρήση συμβόλων που συνδέουν την ύλη με την πνευματικότητα. «Το σύνολο του έργου του αποπνέει μία αίσθηση ιερότητας και μία μυσταγωγική ατμόσφαιρα και μέσα από το υλικό και ορατό αναδύεται το αόρατο και μεταφυσικό μαζί με την ατομική και συλλογική μνήμη».

Το 1992 τιμήθηκε με το Μεγάλο Βραβείο στο Διεθνές Φεστιβάλ Ζωγραφικής της Cagnes-sur-Mer και το 1993 με το Βραβείο της πόλης Saint-Paul-de-Vence στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Νίκαιας, στη Νότια Γαλλία. Το 2016 αναγορεύτηκε επίτιμο μέλος της Ρωσικής Ακαδημίας των Τεχνών στη Μόσχα.

Info: Ελληνογερμανική Αγωγή (Δημητρίου Παναγέα, Παλλήνη). Εγκαίνια σήμερα στις 20.00. Διάρκεια μέχρι 30 Μαρτίου.

 

 

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Τέσσερις ζωγράφοι δίνουν ραντεβού στον Πόρο
Γνωστοί δημιουργοί με αναγνωρίσιμο ιδίωμα, οι Γ. Αδαμάκος, Τ. Μαντζαβίνος, Αγγ. Παπαδη-μητρίου, Γ. Ψυχοπαίδης συνοικούν με τον Κώστα Πανιάρα και αντιμάχονται τη λήθη, διεισδύοντας με τα έργα τους στα άδυτα της...
Τέσσερις ζωγράφοι δίνουν ραντεβού στον Πόρο
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Χωρίς φλιτζανάκια... «Μυταράδες»
Μυταράς εφ’ όλης της ύλης, στην Ανδρο, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή. Αγαπητός, δημοφιλής, από τους εμπορικότερους ζωγράφους της γενιάς του, ο Δημήτρης Μυταράς μπήκε σε...
Χωρίς φλιτζανάκια... «Μυταράδες»
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Τα ερωτικά και πολιτικά χρώματα του Εμπειρίκου
Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης μάς παραδίδει το βιβλίο «Στον βυθό των ονείρων. Εικόνες από την Οκτάνα του Ανδρέα Εμπειρίκου», που εκδόθηκε από τον Ικαρο και περιλαμβάνει 39 έργα ζωγραφικής, πρόλογό του και επιλεγμένα...
Τα ερωτικά και πολιτικά χρώματα του Εμπειρίκου
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Master and Commander της ελληνικής ζωγραφικής
Θεαματικές σκηνές από ιστορικές ναυμαχίες, εντυπωσιακές πυρπολήσεις, φουρτου­νιασμένες θάλασσες αλλά και ειδυλλιακά λιμάνια. Η έκθεση στο Ιδρυμα Θεοχαράκη φέρνει ξανά στο προσκήνιο τον «πατέρα της ελληνικής...
Master and Commander της ελληνικής ζωγραφικής
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Χρησιμοποιούμε τον υπολογιστή, όπως ο Ρέμπραντ το πινέλο»
Το εμβληματικό δίδυμο της σύγχρονης εικαστικής σκηνής γιορτάζει 50 χρόνια κοινής πορείας στη ζωή και στην τέχνη με την έκθεση «Τhe Beard Pictures» και μας μιλάει για τις... γενειάδες, σημείο των καιρών,...
«Χρησιμοποιούμε τον υπολογιστή, όπως ο Ρέμπραντ το πινέλο»
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Δεν είμαι συλλέκτης, είμαι κατακτητής»
Είκοσι χρόνια λειτουργίας συμπληρώνει φέτος η Πινακοθήκη Σύγχρονης Τέχνης Αιτωλοακαρνανίας X.& Σ. Μοσχανδρέου Ι.Π. Μεσολογγίου, ένας δραστήριος πολιτιστικός φορέας της ελληνικής περιφέρειας που αναδεικνύει και...
«Δεν είμαι συλλέκτης, είμαι κατακτητής»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας