Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κλεμμένος Ντεγκά σε παρισινό λεωφορείο

O πίνακας «Les Choristes», που αποκαλείται και «Les Figurants», είχε κλαπεί περίπου εννέα χρόνια πριν

Marc Bonodot/French Customs via AP

Κλεμμένος Ντεγκά σε παρισινό λεωφορείο

  • A-
  • A+

Κρυμμένος στον χώρο αποσκευών ενός λεωφορείου στην περιοχή του Παρισιού βρέθηκε ο πίνακας του 19ου αιώνα του Εντγκάρ Ντεγκά «Les Choristes», ο οποίος είχε κλαπεί στα τέλη του 2009 από το Μουσείο Καντινί στη Μασσαλία, στο οποίο το είχε δανείσει για μια έκθεση, χωρίς να διαπιστωθεί ίχνος διάρρηξης.

Κατά τη διάρκεια ελέγχου σε σταθμευμένο λεωφορείο τα γαλλικά τελωνεία ανακάλυψαν στις 16 Φεβρουαρίου μέσα σε μια βαλίτσα «ένα έργο που έφερε την υπογραφή "Ντεγκά", της οποίας κανείς από τους επιβάτες δεν δήλωνε ιδιοκτήτης», σύμφωνα με τη χθεσινή κοινή ανακοίνωση των υπουργείων Πολιτισμού και Οικονομικών.

Κατέσχεσαν τον πίνακα του μεγάλου ιμπρεσιονιστή Γάλλου ζωγράφου (1834-1917) και ζήτησαν εμπειρογνωμοσύνη από το Μουσείο Ορσέ. «Τα πρώτα στοιχεία της εμπειρογνωμοσύνης επιτρέπουν να πούμε πως πρόκειται πράγματι για το έργο που αναζητούσαμε», διευκρινίζεται στην ανακοίνωση.

Marc Bonodot/French Customs via AP

Όταν κλάπηκε το έργο, πριν περίπου εννέα χρόνια η εθνική Ένωση των Μουσείων είχε δηλώσει πως η αξία αυτού του πίνακα παστέλ, διαστάσεων 32 επί 27 εκατ. του 1877, ήταν 800.000 ευρώ. Από την πλευρά του το προσωπικό του μουσείου της Μασσαλίας είχε εκτιμήσει την αξία του στα 30 εκατ. ευρώ, όμως η εισαγγελία είχε κάνει λόγο για «σύγχυση».

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, το Μουσείο Ορσέ εξήγησε την Τρίτη ότι δεν πρόκειται να σχολιάσει αυτούς τους αριθμούς: «Είναι οι ασφαλιστικές τιμές και δεν είναι ανακοινώσιμες».

Η Γαλλίδα υπουργός Πολιτισμού, Φρανσουάζ Νισέν, εξέφρασε τη χαρά της για «αυτή την ευτυχή ανακάλυψη ενός πολύτιμου έργου που ανήκει στις εθνικές συλλογές, η εξαφάνιση του οποίου ήταν μια βαριά απώλεια για τη γαλλική ιμπρεσιονιστική κληρονομιά».

Ο ομόλογός της, Ζεράρ, Νταρμανέν, στον οποίο υπάγονται τα τελωνεία, χαιρέτισε την «αδιάκοπη επαγρύπνηση των τελωνείων στη μάχη κατά του λαθρεμπορίου πολιτιστικών αγαθών και τη δέσμευσή του στην προστασία της πολιτιστικής κληρονομίας».

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ο Μαρκ Σαγκάλ στη «Γη των Θεών»
Οι ελληνικοί μύθοι και η αρχαιότητα γοήτευσαν τον σπουδαίο ζωγράφο του μοντέρνου κινήματος, ενώ τα δυο ταξίδια του στην Ελλάδα, αρχές δεκαετίας του 1950, τροφοδότησαν την έμπνευση και τη φαντασία.
Ο Μαρκ Σαγκάλ στη «Γη των Θεών»
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Η Μόνα Λίζα σε virtual reality
Τα 500 χρόνια από τον θάνατο του κορυφαίου καλλιτέχνη δεν θα μπορούσε να τα αφήσει η Γαλλία να περάσουν χωρίς μια μεγάλη και φιλόδοξη διοργάνωση, που παρόμοια δεν έχει ξαναγίνει. Εγκαινιάζεται αύριο, αφού...
Η Μόνα Λίζα σε virtual reality
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Μετακομίζει στη Γαλλία για να καπνίζει ελεύθερα
Μπορεί ο Ντέιβιντ Χόκνεϊ να ζήσει χωρίς το Λος Αντζελες που έβαλε χρώμα στους πίνακές του και ταυτίστηκε με την ατμόσφαιρά του; Κι επίσης, γίνεται να αποσυνδέσουμε την ερεθιστική αμερικανούπολη από τον...
Μετακομίζει στη Γαλλία για να καπνίζει ελεύθερα
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Πάμε μια βόλτα στο φεγγάρι...
Παρίσι Για την επέτειο των 50 χρόνων από τα πρώτα βήματα του ανθρώπου στη Σελήνη, το γαλλικό Μουσείο Grand Palais παρουσιάζει έως τις 22 Ιουλίου...
Πάμε μια βόλτα στο φεγγάρι...
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Εμφανίστηκε θεός έρωτας στο «Κορίτσι» του Βερμέερ
Ένας κρυμμένος Ερωτιδέας στον πίνακα του Γιοχάνες Φερμέερ «Κορίτσι που διαβάζει γράμμα μπροστά στο ανοιχτό παράθυρο»  αναδεικνύεται στον καμβά ενός από τα πιο διάσημα έργα της Δυτικής ζωγραφικής
Εμφανίστηκε θεός έρωτας στο «Κορίτσι» του Βερμέερ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ο Λεονάρντο ντα Βίντσι ήταν αμφιδέξιος
Οι ερευνητές του μουσείου Ουφίτσι της Φλωρεντίας βεβαιώνουν πως ο Λεονάρντο ντα Βίντσι μπορούσε να γράφει, να σχεδιάζει και να ζωγραφίζει και με το δεξί και με το αριστερό χέρι.
Ο Λεονάρντο ντα Βίντσι ήταν αμφιδέξιος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας