Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Pop games» με ισχυρούς παίκτες στην Τεχεράνη

«Pop games» με ισχυρούς παίκτες στην Τεχεράνη

  • A-
  • A+

Τους τελευταίους καιρούς, συνήθως αναφερόμαστε στην Περσία με αφορμή ειδήσεις που μιλούν για ανθρώπινες απώλειες και καταστροφές. Ήρθε η ώρα, λοιπόν, να μιλήσουμε και για κάτι δημιουργικό, που προάγει τον πολιτισμό, που τόσο δοκιμάζεται στη χώρα αυτή της Μέσης Ανατολής. Αύριο Παρασκευή (που για τους Ιρανούς αντιστοιχεί στη δική μας Κυριακή) 16 Φεβρουαρίου στις 16.00 εγκαινιάζεται στην Τεχεράνη η αίθουσα τέχνης «Satia».

Στην πρώτη της έκθεση, η ολοκαίνουργια γκαλερί «Satia» φιλοξενεί μια ομάδα άγνωστων δημιουργών που πειραματίζονται στην καλλιτεχνική μεταξοτυπία.

Γνωρίζοντας ότι η τεχνική της μεταξοτυπίας (silk screen) βρέθηκε στο απόγειό της στη δεκαετία του 1960 με την Pop Art, ο τίτλος της έκθεσης «Pop Games» ήταν ίσως από τους πιο ταιριαστούς. 

Η συλλογή περιλαμβάνει 20 έργα διαστάσεων 50x70 cm και 50x100 cm, όλα φτιαγμένα με την τεχνική silk screen, η οποία προσομοιάζει στη μέθοδο του Άντι Γουόρχολ, του μεγάλου καλλιτέχνη του 20ού αιώνα, ο οποίος έφτιαξε πορτρέτα σημαντικών ανθρώπων της εποχής του και όχι μόνο.

Τα έργα που εκτίθενται στην γκαλερί «Satia» είναι φιλοτεχνημένα με τον ίδιο τρόπο και αυτό που τα καθιστά ιδιαίτερα είναι ότι πρόκειται για πορτρέτα που απεικονίζουν ανθρώπους, οι οποίοι επηρέασαν θετικά ή αρνητικά την τέχνη και τον πολιτισμό στο Ιράν με το έργο τους, με τη στάση τους, τις αποφάσεις που έλαβαν ή που δεν έλαβαν από τη θέση που κατείχαν κ.λπ.

Οι καλλιτέχνες, χωρίς να κρίνουν τον χαρακτήρα των προσωπικοτήτων, καταφέρνουν να εντοπίζουν ένα χαρακτηριστικό τους που δείχνει ποιοι ήταν και τι έκαναν, με συμβολικό τρόπο, «σαν “σφραγίδα” στο μέτωπό τους», όπως λένε οι υπεύθυνοι της έκθεσης.

Μεταξύ των σημαντικών προσώπων, τα πορτρέτα των οποίων μπορούμε να δούμε στην έκθεση «Pop Game», είναι: ο νυν πρόεδρος του Ιράν Χασάν Ροχανί, ο πρώην πρόεδρος του Ιράν Μαχμούτ Αχμαντινεζάντ, ο υπουργός Εξωτερικών του Ιράν Μοχαμάντ Τζαβάντ Ζαρίφ, ο πολυτάλαντος σκηνοθέτης Αμπάς Κιαροστάμι, βραβευμένος μεταξύ άλλων με Χρυσό Φοίνικα στις Κάνες, ο βραβευμένος με Όσκαρ Καλύτερης Ξένης Ταινίας σκηνοθέτης Ασγάρ Φαρχαντί, η σπουδαία φωτογράφος, video-artist και σκηνοθέτιδα Σιρίν Νεσάτ και ο μεγαλύτερος εν ζωή τραγουδιστής και συνθέτης παραδοσιακής περσικής μουσικής Μοχαμάντ Ρεζά Σαζαριάν.

Στα εγκαίνια θα παρευρεθούν εκπρόσωποι από τον χώρο της τέχνης, της οικονομίας, των ΜΜΕ, της πολιτικής και από τις περισσότερες πρεσβείες των ξένων χωρών στην Τεχεράνη.

Σε έναν κόσμο όπου η βία τείνει να γίνει κανόνας, ο πολιτισμός είναι μεγάλο «όπλο» ειρήνης και επικοινωνίας. Καλή αρχή, λοιπόν, χωρίς απρόοπτα και προσκόμματα!

►Info: Η έκθεση θα διαρκέσει 3 εβδομάδες. Γκαλερί «Satia», περιοχή Φερεσντέ, οδός Σαμπντίζ, αδιέξοδο Αφσάρ 18, Τεχεράνη, τηλ.: 0098-21-22009309 (www.satiagallery.com). Είσοδος ελεύθερη.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Επιχείρηση χάλκευσης του Θεοτοκόπουλου
Ο Παναγιώτης Ιωάννου, επ. καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, μας μιλάει για την πρόσφατη σκανδαλώδη έκθεση στην Ιταλία, όπου έγινε προσπάθεια να αποδοθούν στον Ελ Γκρέκο έργα που δεν είναι...
Επιχείρηση χάλκευσης του Θεοτοκόπουλου
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ανάμεσα σε λέξεις και εικόνες
Τέσσερις διαφορετικές ενότητες της δουλειάς του παρουσιάζει ο Γιάννης Στεφανάκις στην έκθεση που εγκαινιάζεται τη Δευτέρα 21 Ιανουαρίου στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων και θα διαρκέσει έως τις 8 Φεβρουαρίου.
Ανάμεσα σε λέξεις και εικόνες
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Οι ζωγράφοι που λάτρεψαν τη γυναίκα
«Αρωμα γυναίκας στην ελληνική ζωγραφική» είναι ο τίτλος της έκθεσης στο Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη σε συνεργασία με την Εθνική Πινακοθήκη. Ογδόντα πέντε εξαίρετοι πίνακες της νεοελληνικής ζωγραφικής...
Οι ζωγράφοι που λάτρεψαν τη γυναίκα
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Αφίσες σαν πυροτέχνημα
Από το 1966 μέχρι σήμερα η ιστορική γκαλερί έχει οργανώσει 426 εκθέσεις και διατηρεί αρχείο με 321 αφίσες, με την υπογραφή διάσημων καλλιτεχνών, τις οποίες παρουσιάζει στον ανακαινισμένο χώρο της στο Κολωνάκι
Αφίσες σαν πυροτέχνημα
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Οι «σταθμοί» του Χρόνη Μπότσογλου
Εγκαινιάστηκε χθες η ατομική έκθεση με τίτλο «Σταθμοί» και μια σειρά έργων από την πλούσια καλλιτεχνική πορεία ενός από τους σημαντικότερους σύγχρονους ζωγράφους. Με άξονα το ανθρώπινο σώμα, η έκθεση ιχνηλατεί...
Οι «σταθμοί» του Χρόνη Μπότσογλου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας