Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ελληνική τέχνη στη διεθνή αγορά

Ελληνική τέχνη στη διεθνή αγορά

  • A-
  • A+

Στη διεθνή αγορά τέχνης κάτι κινείται αυτόν τον Νοέμβρη και για τους Ελληνες καλλιτέχνες, κυρίως «κλασικούς», αλλά και πρωτοποριακούς του 20ού αιώνα.

Συγκεκριμένα, η δημοπρασία του οίκου Sotheby’s «Τέχνη του 20ού αιώνα – Μια διαφορετική οπτική», που θα γίνει στις 14 Νοεμβρίου στο Λονδίνο περιλαμβάνει δύο εξαιρετικούς πίνακες των Σπύρου Παπαλουκά και Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα. Ο πίνακας «Αρσανάς Μονής Παντοκράτορας, Αγιο Ορος» του Παπαλουκά (εκτίμηση 91.000-137.000 €), αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα των έργων του Παπαλουκά από την περίοδο παραμονής του στο Αγιο Ορος.

Βρέθηκε εκεί το 1923 για να ξεπεράσει τις εμπειρίες που βίωσε ως πολεμικός ζωγράφος του ελληνικού στρατού κατά τη Μικρασιατική εκστρατεία. Παράλληλα το έργο του Χατζηκυριάκου-Γκίκα «À travers la ville» (114.000-171.000 €) μεταμορφώνει την άποψη μιας πόλης σε έναν λαβύρινθο γεωμετρικών σχημάτων και χρωμάτων.

«Η είσοδος αυτών των καλλιτεχνών στο προσκήνιο στο πλαίσιο μιας δημοπρασίας που αφορά τη μοντέρνα και σύγχρονη τέχνη από την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη προσφέρει μια καινούργια προοπτική στην ανάπτυξη της ελληνικής τέχνης του 20ού αιώνα», δηλώνει ο Κωνσταντίνος Φράγκος, επικεφαλής του τμήματος Ελληνικής Τέχνης στους Sotheby’s.

Μια μέρα μετά, στις 15 Νοεμβρίου, ο οίκος Bonhams διοργανώνει την 31η δημοπρασία Greek Sale, στην έδρα του στο Λονδίνο σε συνεργασία με την εταιρεία εικαστικών συμβούλων Art Expertise στην Αθήνα. Θα δημοπρατηθούν 88 έργα ζωγραφικής και γλυπτικής με τιμές που ξεκινούν από τις 2.000 λίρες Αγγλίας.

Ανάμεσά τους η «Εκκλησία του Αγίου Μάρκου, Τήνος» (50.000-70.000 λίρες) του Νικολάου Λύτρα που κοσμούσε στο παρελθόν την οικία Στρίγγου στον Πειραιά, η οποία τώρα στεγάζει τη Βιβλιοθήκη του ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη.

Οι «Κορνίζες» του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα (50.000-70.000 λίρες) που ανήκε στη συλλογή του προσωπικού του φίλου, κριτικού τέχνης Ε. Τεριάντ, το «Σπίτι ψαράδων δίπλα στο νερό, Martigues» (20.000-30.000) του Μιχάλη Οικονόμου, καθώς και έργα Κωνσταντίνου Παρθένη, Γιάννη Τσαρούχη, Αλέξη Ακριθάκη, Τakis, Αλέκου Φασιανού, Νίκου Κεσσανλή, Βλάση Κανιάρη, Παναγιώτη Τέτση κ.ά.

Τα έργα θα εκτεθούν στην γκαλερί Image, Λ. Αμαλίας 36, στις 31 Οκτωβρίου, 1 και 2 Νοεμβρίου.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Αναδρομική Γιάννη Μόραλη ύστερα από 30 χρόνια
Περίπου 400 έργα τέχνης, ανάμεσά τους και άγνωστα νεανικά, συνθέτουν τη μεγάλη έκθεση για τον Ελληνα «κλασικό του 20ού αιώνα», ο οποίος με την προσωπική του παλέτα ζωγράφισε τον έρωτα και τον θάνατο. Η...
Αναδρομική Γιάννη Μόραλη ύστερα από 30 χρόνια
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Η ζωή σαν ένα σοβαρό παιχνίδι στο χαρτί
Συγγραφέας, ποιητής, τραγουδοποιός της εποχής του Νέου Κύματος, μα πάνω απ’ όλα ζωγράφος πιστός στο σχέδιο, ο Νίκος Χουλιαράς αντιμετώπισε τη ζωή σαν ένα σοβαρό παιχνίδι, αποτυπώνοντας με απίστευτη ελευθερία,...
Η ζωή σαν ένα σοβαρό παιχνίδι στο χαρτί
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Master and Commander της ελληνικής ζωγραφικής
Θεαματικές σκηνές από ιστορικές ναυμαχίες, εντυπωσιακές πυρπολήσεις, φουρτου­νιασμένες θάλασσες αλλά και ειδυλλιακά λιμάνια. Η έκθεση στο Ιδρυμα Θεοχαράκη φέρνει ξανά στο προσκήνιο τον «πατέρα της ελληνικής...
Master and Commander της ελληνικής ζωγραφικής
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Από την Καρδαμύλη ώς τη Λήμνο
«Μικρογραφίες» είναι ο τίτλος της έκθεσης που παρουσιάζεται στο Οχυρό Συγκρότημα Πύργων Τρουπάκηδων-Μούρτζινων στην Παλαιά Καρδαμύλη του Δήμου Δυτικής Μάνης. Η ιστορία των κτιρίων που φιλοξενούν την έκθεση...
Από την Καρδαμύλη ώς τη Λήμνο
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ωραίος ως Εγγονόπουλος!
Η έκθεση του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή «Με τα χρώματα του λόγου και τον λόγο των χρωμάτων» αποκαλύπτει μέσα από έργα τέχνης και ποίηση τον πληθωρικό και αινιγματικό κόσμο του πρωτοποριακού...
Ωραίος ως Εγγονόπουλος!
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Το άυλο σύμπαν του Νίκου Αλεξίου
Πέντε χρόνια συμπληρώθηκαν φέτος από τότε που έφυγε πρόωρα από τη ζωή, μόλις στα 51 του, ο Νίκος Αλεξίου, πρωτοποριακός εικαστικός, από τους σημαντικότερους της γενιάς του. Στην γκαλερί CAN, μια εγκατάσταση με...
Το άυλο σύμπαν του Νίκου Αλεξίου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας