Αθήνα, 25°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
25°C
26.8° 22.9°
3 BF
58%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
28°C
29.9° 26.9°
3 BF
43%
Πάτρα
Σποραδικές νεφώσεις
29°C
28.8° 26.0°
2 BF
44%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.9°
1 BF
72%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
26°C
29.1° 25.9°
3 BF
50%
Βέροια
Αραιές νεφώσεις
28°C
27.7° 24.0°
0 BF
45%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
20°C
24.0° 20.4°
1 BF
46%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
27°C
27.4° 27.4°
1 BF
43%
Ηράκλειο
Αραιές νεφώσεις
23°C
25.4° 21.6°
2 BF
80%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
27°C
27.9° 26.9°
2 BF
61%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
24°C
24.4° 23.8°
4 BF
69%
Σκόπελος
Σποραδικές νεφώσεις
24°C
25.1° 23.7°
2 BF
78%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
27°C
26.9° 26.9°
3 BF
50%
Λάρισα
Θύελλα
26°C
25.9° 25.9°
0 BF
47%
Λαμία
Σποραδικές νεφώσεις
26°C
26.6° 25.1°
1 BF
58%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
28°C
28.2° 27.8°
4 BF
53%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
26°C
28.2° 24.5°
3 BF
42%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
26°C
27.3° 26.0°
3 BF
57%
Κατερίνη
Ασθενείς βροχοπτώσεις
27°C
28.3° 26.4°
3 BF
56%
Καστοριά
Σποραδικές νεφώσεις
24°C
24.2° 24.2°
1 BF
36%
ΜΕΝΟΥ
Παρασκευή, 29 Σεπτεμβρίου, 2023
Φωτογραφίες: Τάσος Παπαϊωάννου

Ένα εκρηκτικό ξεκίνημα για το Release Athens

ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ

Ανταπόκριση Release Athens 7/6/2023, Nightwish,In Flames,Insomnium, Elysion

Η πρώτη μέρα του Release ήταν αδιαμφισβήτητα κάτι για το οποίο ανυπομονούσε μεγάλη μερίδα της ελληνικής metal κοινότητας. Η εμφάνιση δύο μεγάλων συγκροτημάτων μετά από απουσία πολλών χρόνων ήταν σίγουρα τα highlights αλλά και οι δύο «μικρότεροι» στάθηκαν επάξια σαν το καλό ορεκτικό που ανοίγει την όρεξη για ένα φανταστικό κυρίως πιάτο.

Αρχικά πρέπει να τονίσουμε ότι το Release Festival έχει κάνει μεγάλη προσπάθεια να εδραιωθεί στην συνείδηση του κόσμου ως το μεγαλύτερο καλοκαιρινό event πράγμα το οποίο αποδεικνύεται περίτρανα από τα μεγάλα ονόματα που φέρνει τα οποία δεν ερχόντουσαν παλιότερα είτε λόγω κακής παλιότερης εμπειρίας(Nightwish) είτε για διάφορους άλλους λόγους. Οι εγκαταστάσεις στην Πλατεία Νερού είναι πολύ προσεγμένες με κιόσκια γνωστών ταχυφαγείων, μπαρ και stands για merchandise.Το προσωπικό αρκούντως ευγενικό χωρίς βεβαία να λείπουν μικρές παραφωνίες στις οποίες βέβαια για να είμαστε δίκαιοι δεν είχαν άδικο.

Όλη αυτή η εικόνα του Release και η προσπάθεια που γίνεται όμως αδικείται από τον ήχο, σίγουρα δεν περιμένει κάποιος να ακούσει κρυστάλλινο ήχο σε metal μέρα καλοκαιρινού φεστιβάλ αλλά σίγουρα κάτι καλύτερο από αυτό που ακούσαμε χθες. Αφού λοιπόν αναφέρθηκε ότι έπρεπε να αναφερθεί για τα της οργάνωσης πάμε στους πρωταγωνιστές, τα συγκροτήματα.

Πρώτοι βγήκαν στην σκηνή οι δικοί μας Elysion, ό,τι πρέπει αναφωνήσαμε αρκετοί καθώς προσέφεραν μία αξιοπρεπέστατη εμφάνιση και μπορώ να πω με πολύ καλό ήχο συγκριτικά με τις επόμενες μπάντες. Η μπάντα σε μεγάλη φόρμα με τους 2 κιθαρίστες να είναι υποδειγματικοί και με το ρυθμικό μέρος της, μπάσο και drums, να είναι άψογοι. Αναμφισβήτητα όμως την παράσταση έκλεψε η Χριστιάνα, φωνητικά άρτια και τέρμα επικοινωνιακή χωρίς να κρύβει το ενθουσιασμό της για το ότι ανοίγει την συναυλία της αγαπημένης της μπάντας(Nightwish).Το setlist τους ισορροπημένο με κομμάτια από παλιότερους δίσκους όσο και από τον τελευταίο τους. 

Φωτογραφία: Γιώργος Σταύρακας

Μετά από ολιγόλεπτο διάλειμμα την σκυτάλη πήραν οι Φιλανδοί melodic death metallers(ναι ναι ξέρω γλωσσοδέτης) Insomnium. Οι κιθαρίστες Jani Liimatainen και Markus Vanhala έκαναν την σκηνή δική τους, αλάνθαστοι στο παίξιμό τους και αεικίνητοι καθ’όλη την διάρκεια του Setlist.Ο τραγουδιστής-μπασίστας Niilo Sevanen αδικήθηκε πολύ από τον ήχο που είχε το συγκρότημα.

Φωτογραφίες: Τάσος Παπαϊωάννου

Highlight της εμφάνισης η συμμετοχή του δικού μας Σάκη Τόλη(Rotting Christ) στο τραγούδι White Christ από τον τελευταίο δίσκο των Φιλανδών. Αξιοπρεπής εμφάνιση η οποία αδικήθηκε από τον ήχο. 

Φωτογραφίες: Τάσος Παπαϊωάννου
Φωτογραφίες: Τάσος Παπαϊωάννου

In Flames

Ένα από τα δύο ονόματα για τα οποία το κοινό ανυπομονούσε καθώς είχαν μεσολαβήσει 20 χρόνια από την τελευταία εμφάνισή τους στην χώρα μας. Οι Σουηδοί με μία αλλαγή της τελευταίας στιγμής στο line-up τους λόγω αποχώρησης του μπασίστα έδειχναν να είναι σε μεγάλη φόρμα. Ο Anders Fridén άκρως επικοινωνιακός απόρησε γιατί έκαναν τόσο καιρό να έρθουν όπως επίσης σχολίασε με χιούμορ ότι όταν θα ξαναέρθουν πάλι σε 20 χρόνια θα είναι με αναπηρικό καρότσι.

Φωτογραφίες: Τάσος Παπαϊωάννου

Η απόδοσή τους ήταν πολύ καλή αλλά και πάλι επισκιάστηκε από τον κακό ήχο. Δεν έλειψαν τα «πειράγματα» προς το κοινό,τα οποία ενδεχομένως να είχαν και μια δόση αλήθειας, καθώς η ανταπόκριση του κοινού ίσως δεν ήταν αυτή που περίμεναν. Ένα σημείο στο οποίο στάθηκε ήταν η καταγραφή από το κοινό στα κινητά τους τηλέφωνα (αυτή η μάστιγα) και έδειξε την δυσαρέσκειά του μεταξύ σοβαρού και αστείου.

Φωτογραφίες: Τάσος Παπαϊωάννου

Η απόδοση του συγκροτήματος ήταν υποδειγματική, οι κιθαρίστες Björn Gelotte και Chris Broderick (Ex – Megadeth, Ex – Jag Panzer) ενεργητικοί όσο πρέπει απέδειξαν ότι δεν θεωρούνται άδικα παιχταράδες. Ειδική αναφορά πρέπει να γίνει στην μεταγραφή τελευταίας στιγμής που αναφέρθηκε πριν, τον μπασίστα Liam Wilson(ex-Dillinger Escape Plan)  ο οποίος ανέλαβε τελευταία στιγμή με πρώτο live αυτό του Release.  

Φωτογραφίες: Τάσος Παπαϊωάννου

Κάπου εδώ σταματάει ή όποια αντικειμενικότητα. Όντας φανατικός ακόλουθος του συγκεκριμένου συγκροτήματος θα προσπαθήσω να καταγράψω όσο πιο ψύχραιμα γίνεται το τι είδαμε χθες.

Ήταν ξεκάθαρο ότι το μεγαλύτερο μέρος του κοινού βρίσκονταν εκεί για τους Nightwish καθώς είχαν μεσολαβήσει 15 χρόνια από την τελευταία εμφάνιση στην χώρα μας μετά το March Metal Day 2008 το οποίο ήταν τραυματική εμπειρία για την μπάντα και πολλές αλλαγές στο line-up τους.

Φωτογραφίες: Τάσος Παπαϊωάννου

Από την πρώτη νότα της εισαγωγής το κοινό έδειχνε να παραληρεί, η εμφάνιση ξεκίνησε με το Noise, το πρώτο single τους από τον τελευταίο δίσκο τους Human Nature του 2020. Το κοινό κοιτούσε αποσβολωμένο μεν αλλά ενθουσιασμένο δε την Floor Jansen να οργώνει την σκηνή, να κάνει headbanging  χωρίς αύριο παρόλο που είναι σε πολύ προχωρημένη εγκυμοσύνη.  Ακολούθησαν τραγούδια ύμνοι όπως το “Storytime”, το “Dark Chest Of Wonders”, το εξαιρετικό “Tribal”, το outsider “Sahara” στα οποία το κοινό είτε θα τραγουδούσε μαζί την Floor είτε θα έκανε headbanging αλλά και στιγμές στις οποίες το κοινό απλά στέκονταν προσοχή γιατί δεν πίστευε αυτό που άκουγε και έβλεπε. Μία από αυτές τις στιγμές είναι το Shoemaker με το ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ οπερετικό τελείωμα, εκεί δεν μπορείς να κάνεις κάτι άλλο από το μένεις με ανοιχτό στόμα και να αναφωνείς, τι φωνάρα έχει αυτή η γυναίκα. Τα κλασσικά πλέον Ghost Love Score και The Greatest Show on Earth έκλεισαν την εμφάνιση με το κοινό να παραληρεί και να φωνάζει μαζί με την Floor WE WERE HERE. 

Φωτογραφίες: Τάσος Παπαϊωάννου

Μαζί με την Floor στην πρώτη γραμμή βρίσκεται όπως πάντα ο κιθαρίστας Empuu Vuorinen, κιθαρίστας από τους λίγους, χωρίς να είναι υπερφίαλος δίνει στην μπάντα αυτό που χρειάζεται και η νεότερη προσθήκη o Jukka Koskinen,ο οποίος καλείται να καλύψει το τεράστιο κενό που άφησε ο μεγάλος Marko Hietala. Φαίνεται να έχει βρει τα πατήματά του και η χημεία με την υπόλοιπη μπάντα φαίνεται να μεγαλώνει.

Στα μετόπισθεν ο πολύ οργανίστας Troy , ο Drummer-μετρονόμος-μεγάλος παίχτης Kai Hahto και ο ιθύνων νους του συγκροτήματος Tuomas Holopainen o oποίος άνετα μπορεί να χαρακτηριστεί ένας από τους κορυφαίους μουσικούς-συνθέτες της εποχής του.

Συμπερασματικά, ήταν μία απίστευτη εμφάνιση από ένα απίστευτο συγκρότημα με μία απίστευτη frontwoman η οποία έχει κατακτήσει επάξια την αγάπη του κοινού με την φωνή, την δύναμη και την θέληση της, άλλωστε δεν είναι και λίγο να κάνεις τέτοια εμφάνιση ούσα έγκυος μετά από μία σοβαρή περιπέτεια υγείας και όλα αυτά σε διάστημα 9 μηνών τη στιγμή που άλλοι ακυρώνουν εμφανίσεις για ψύλλου πήδημα. 

Υ.Γ. Στο κάγκελο γνώρισα εάν ζευγάρι την Μαίρη και τον Κώστα τα οποία επιβεβαίωσαν ότι στις συναυλίες σκληρού ήχου συναντάς το καλύτερο και πιο βαθιά ευγενικό κοινό. Σας ευχαριστώ πολύ, ξέρετε εσείς.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Περισσότερα σε κατηγορία