Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τα ωραιότερα μάτια του σινεμά

H Μισέλ Μοργκάν πέθανε σε ηλικία 96 χρόνων

Τα ωραιότερα μάτια του σινεμά

  • A-
  • A+

Τι θα γινόταν αν η Μισέλ Μοργκάν δεν έχανε για τα μέτρια αγγλικά της από την Ινγκριντ Μπέργκμαν τον ρόλο στις «Υποψίες» του Χίτσκοκ; Αν είχε μικρότερο κασέ και ο Μάικλ Κέρτις δεν έπαιρνε με τα μισά λεφτά, πάλι την Μπέργκμαν, στην «Καζαμπλάνκα»;

Αν ήταν πιο ανοιχτή στις επιλογές της και δεν έλεγε «όχι» στον Βισκόντι για το «Senso» και στον Αντονιόνι για τη «Νύχτα»; Θα είχε κάνει ίσως λίγο μεγαλύτερη καριέρα και θα βλέπαμε συχνότερα τις ταινίες της, ακόμη και σήμερα. Τον τίτλο, όμως, των «πιο όμορφων ματιών του κινηματογράφου» δεν θα τον γλίτωνε η Γαλλίδα σταρ, που πέθανε το βράδυ της Τρίτης σε ηλικία 96 χρόνων.

Γεννημένη το 1920 με το όνομα Σιμόν Ρουσέλ στη γαλλική επαρχία, το τολμηρό κορίτσι με το εκθαμβωτικό, έντονα γαλάζιο βλέμμα, μπήκε από τα 14 στον χώρο του σινεμά με το «Gribouille» (1937) του Μαρκ Αλεγκρέ, αλλά η ταινία που την καθιέρωσε (ως ηθοποιό και κυρίως σύμβολο) ήταν το «Λιμάνι των Αποκλήρων» του Μαρσέλ Καρνέ (1938) στο πλευρό του Ζαν Γκαμπέν, ντυμένη από την Κοκό Σανέλ στα στοιχειώδη της φαμ φατάλ: καπαρντίνα και μπερέ.

Ο πόλεμος την ανάγκασε, Ευρωπαία ντίβα πια, να καταφύγει στις ΗΠΑ. Μεγάλα πράγματα όμως δεν έκανε στο Χόλιγουντ, παρόλο που προσπάθησε πολύ, υπέγραψε συμβόλαιο με την RKO και έπαιξε σε πολλές ταινίες, όπως στο «Passage to Marseille» (1944) του Μάικλ Κέρτις, συμπρωταγωνίστρια του Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ.

Η απελευθέρωση την έφερε πίσω στη Γαλλία, πήρε το βραβείο ερμηνείας στο πρώτο Φεστιβάλ των Κανών (1946) με την «Ποιμενική Συμφωνία» του Ρομπέρ Ντελανουά, έγινε παρτενέρ του Ζεράρ Φιλίπ στο «Les grandes manoeuvres» (1955) του Ρενέ Κλερ, αλλά ήδη, όπως έγραψε η «Μοντ», η πανέμορφη Μισέλ Μοργκάν ανήκε σε μια άλλη εποχή, το άστρο της έσβηνε. Το 1977 έβγαλε την αυτοβιογραφία της με τίτλο «Avec ces yeux-la» (Με τέτοια μάτια).

ART - ΝΕΑ
Χρυσές Σφαίρες: Βραβείο Α' Γυναικείου Ρόλου για το «Favourite» του Λάνθιμου
Η Ολίβια Κόουλμαν αναδείχθηκε νικήτρια στην κατηγορία Α' Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στο πολυβραβευμένο φιλμ του Γ. Λάνθιμου ● Καλύτερη Δραματική Ταινία το «Bohemian Rhapsody» ● Βραβείο σκηνοθεσίας...
Χρυσές Σφαίρες: Βραβείο Α' Γυναικείου Ρόλου για το «Favourite» του Λάνθιμου
ART - ΝΕΑ
Χρυσές Σφαίρες ντυμένες στα μαύρα
Το σκάνδαλο σεξουαλικής παρενόχλησης σε βάρος των γυναικών κυριάρχησε στην 75η τελετή των πολυπόθητων βραβείων, όπου πολλοί πρωταγωνιστές της μικρής και της μεγάλης οθόνης έφτασαν ντυμένοι στα μαύρα σε ένδειξη...
Χρυσές Σφαίρες ντυμένες στα μαύρα
ART - ΝΕΑ
Bafta: Carol και Σπίλμπεργκ τα φαβορί, υποψήφιος και ο Λάνθιμος
Τις υποψηφιότητες για τα τα βρετανικά «Όσκαρ» ανακοίνωσε σήμερα η βρετανική ακαδημία κινηματογράφου. Από εννέα βραβεία διεκδικούν οι ταινίες «Carol» του Τοντ Χέινς και «Γέφυρα των Κατασκόπων» του Στίβεν...
Bafta: Carol και Σπίλμπεργκ τα φαβορί, υποψήφιος και ο Λάνθιμος
ART - ΝΕΑ
Με 5 υποψηφιότητες η «Κάρολ» στις Χρυσές Σφαίρες
Ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες για τις 73ες Χρυσές Σφαίρες, με φαβορί την ταινία «Κάρολ» του Τοντ Χέις, που προτείνεται για πέντε βραβεία, μεταξύ των οποίων καλύτερης ταινίας. Άλλες ταινίες που ξεχωρίσουν στα...
Με 5 υποψηφιότητες η «Κάρολ» στις Χρυσές Σφαίρες
ART - ΝΕΑ
Πρόσω ολοταχώς για Όσκαρ
Τρεις μήνες πριν από την απονομή των Όσκαρ η Ένωση Κριτικών της Νέας Υόρκης ανέδειξε ως καλύτερη ταινία για το 2015 το «Carol», με τις Κέιτ Μπλάνσετ και Ρούνεϊ Μάρα σε ένα ρεσιτάλ ερμηνειών. Η γεμάτη...
Πρόσω ολοταχώς για Όσκαρ
ART - ΝΕΑ
Πέθανε ο σπουδαίος φωτογράφος Ρόμπερτ Φρανκ
Σε ηλικία 95 ετών έφυγε από τη ζωή ο σπουδαίος φωτογράφος και κινηματογραφιστής Ρόμπερτ Φρανκ. Με το φωτογραφικό του λεύκωμα «Οι Αμερικανοί» θεωρήθηκε ότι άλλαξε τη φύση της φωτογραφίας, καθώς κατόρθωσε μέσα...
Πέθανε ο σπουδαίος φωτογράφος Ρόμπερτ Φρανκ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας