Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αφιέρωμα στον Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ

Αφιέρωμα στον Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ

  • A-
  • A+

Ο σημαντικότερος και πιο ριζοσπαστικός δημιουργός του Νέου Γερμανικού Κινηματογράφου πρωταγωνιστεί σε ένα συγκλονιστικά επίκαιρο αφιέρωμα, με τις καλύτερες ταινίες του σε αποκατεστημένες κόπιες, καθώς και τρεις πρεμιέρες που θα προβληθούν για πρώτη φορά στη χώρα μας, με την παρουσία πλήθους ξένων και Ελλήνων καλεσμένων.

Από τις 8 Δεκεμβρίου 2016 μέχρι τις 21 Δεκεμβρίου, στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος και στην αίθουσα του Ινστιτούτου Goethe της Αθήνας, ο μεγάλος αναρχικός του μοντέρνου σινεμά επιστρέφει, με τη συνδιοργάνωση του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας, σε ένα αφιέρωμα με τίτλο «Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ και ξερό ψωμί»!

Ο Φασμπίντερ γεννήθηκε το 1946 στη Βαυαρία, στο περιβάλλον μιας μεγαλοαστικής οικογένειας, και ήδη στα 15 του παράτησε το σχολείο και έγινε μέλος ενός πειραματικού θιάσου στο Μόναχο.

Μέσα σε δεκατέσσερα χρόνια, από τα πρώτα του βήματα στο σανίδι και τη γνωριμία του με την ηθοποιό Χάνα Σιγκούλα μέχρι τον θάνατό του, σε ηλικία 37 ετών, από υπερβολική δόση κοκαΐνης και υπνωτικών χαπιών, ολοκλήρωνε τρεις με τέσσερις ταινίες τον χρόνο, εμπλουτίζοντας διαρκώς το σκηνοθετικό του ύφος και παραδίδοντας το ένα αριστούργημα μετά το άλλο.

Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει πως οι κινηματογραφόφιλοι της εποχής τον δέχτηκαν με ανοιχτές αγκάλες. Η νέα φόρμα που εισήγαγε, τόσο στη μορφή όσο και στη δομή αλλά και τη θεματική των ταινιών του, ξένισε κοινό και κριτικούς.

Εξάλλου, ο Φασμπίντερ άσκησε δριμύτατη κριτική στο ηθικό και πολιτικό σύστημα της χώρας του μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ περιέγραφε με λεπτομέρειες ή υπαινιγμούς την παρακμή μιας κοινωνίας προσκολλημένης αναχρονιστικά σε έναν ασφυκτικό και στενόμυαλο κώδικα αξιών, που δαιμονοποιούσε όσα μέλη της διαφοροποιούνταν από τον κανόνα...

Οσοι γνωρίζουν το όνομα του Φασμπίντερ μόνο από το τραγούδι του Τζίμη Πανούση, που βαφτίζει αυτό το αφιέρωμα, έχουν τώρα την ευκαιρία να εξερευνήσουν σε βάθος το έργο ενός από τους σημαντικότερους Ευρωπαίους σκηνοθέτες, ο οποίος εξακολουθεί, 34 χρόνια μετά τον πρόωρο χαμό του, να παραμένει επαναστατικός, ασυμβίβαστος και, το κυριότερο, αποστομωτικά μοντέρνος.

Ενας ρομαντικός αναρχικός με ένα ζωογόνο πάθος για το σινεμά και για τους ανθρώπους.

Οι τρεις ταινίες που θα προβληθούν για πρώτη φορά στην Ελλάδα είναι:

★ «Ενσύρματος κόσμος» («Welt am Dracht», 1973),

★ «Ο Αλι στον παράδεισο» («Ali im Paradies», 2011) και

★ «Φασμπίντερ» («Fassbinder», 2015).

 Info

Οι προβολές των συνολικά είκοσι τριών (23) ταινιών θα γίνουν στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος (9-16/12) και στην αίθουσα του Ινστιτούτου Γκέτε (17-21/12).

Σημείωση: δεν θα πραγματοποιηθούν επαναληπτικές προβολές στις δύο αίθουσες, αλλά διαδοχικά διαφορετικές ταινίες.

Είσοδος για τις προβολές της Ταινιοθήκης: 5€ ανά προβολή. Κάρτες διαρκείας: 25€ και 15€ μειωμένη.

Η είσοδος στις προβολές του Ινστιτούτου Γκέτε είναι δωρεάν, με σειρά προτεραιότητας.

Αναλυτικά το πρόγραμμα στο: cinemag.gr και tainiothiki.gr

 

ART - ΝΕΑ
Ο Γούντι Άλεν μήνυσε την Amazon και ζητά 68 εκατ. δολάρια
Ο Γούντι Άλεν κατέθεσε μήνυση σε βάρος των Amazon Studios, υποστηρίζοντας ότι πρέπει να του καταβληθούν τουλάχιστον 68 εκατομμύρια δολάρια ως αποζημίωση για την άρνησή τους να διανείμουν την ταινία του «A...
Ο Γούντι Άλεν μήνυσε την Amazon και ζητά 68 εκατ. δολάρια
ART - ΝΕΑ
«Εφυγε» ο σκηνοθέτης του Μπόουι και του Τζάγκερ
Πρωτοποριακός, επιδραστικός σκηνοθέτης που σφράγισε με τις ταινίες του τη δεκαετία του ’70, ο Νίκολας Ρεγκ πέθανε την Παρασκευή σε ηλικία 90 ετών. Με τις πολυσυζητημένες «αληθινές» ερωτικές σκηνές των Ντόναλντ...
«Εφυγε» ο σκηνοθέτης του Μπόουι και του Τζάγκερ
ART - ΝΕΑ
«Χτυποκάρδια στο Θρανίο», 56 χρόνια μετά...
Κάποια πράγματα φαίνεται πως δεν γερνούν. Η Τέχνη φέρει αυτό το προνόμιο. Ειδικά ο κινηματογράφος, όπου η εικόνα έχει τη δική της δυναμική. Πώς αλλιώς να εξηγήσει κανείς πως 56 χρόνια μετά, η μαθήτρια τότε...
«Χτυποκάρδια στο Θρανίο», 56 χρόνια μετά...
ART - ΝΕΑ
«Είναι το μεγαλύτερο λάθος της ζωής μου»
Δεν έσπασε μόνο το απόστημα του Χάρβεϊ Γουαϊνστίν στο Χόλιγουντ. Τα στόματα των γυναικών, που άνοιξαν, δεν ξεσκέπασαν μόνο τον παραγωγό και τις σεξουαλικές του επιθέσεις, αλλά και πολλούς ακόμα επιφανείς,...
«Είναι το μεγαλύτερο λάθος της ζωής μου»
ΣΙΝΕΜΑ
Η Ρεντγκρέιβ έρχεται, ο Καουρισμάκι πάει να τρυγήσει
To 23o Κινηματογραφικό Φεστιβάλ «Νύχτες Πρεμιέρας» είναι γεγονός. Και αυτό το λέμε καθώς λίγο έλειψε να μη γίνει. Μάθαμε πως για πρώτη φορά θα έρθουν στην Αθήνα ταινίες με ελάχιστες μέρες διαφορά από τα...
Η Ρεντγκρέιβ έρχεται, ο Καουρισμάκι πάει να τρυγήσει
ΣΙΝΕΜΑ
«Αποφεύγω τα κλισέ και τις ακραίες πολιτικές θέσεις»
​Ο πατέρας της, Δαυίδ Πέρλοβ, Εβραίος μετανάστης από τη Βραζιλία, ήταν σπουδαίος σκηνοθέτης. Τμήμα της δουλειάς του θα παρουσιαστεί στη φετινή documenta. Η Γιαέλ Πέρλοβ ακολούθησε τον ίδιο δρόμο και θεωρείται...
«Αποφεύγω τα κλισέ και τις ακραίες πολιτικές θέσεις»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας