Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η ισχύς εν τη ενώσει και στις συναυλίες

Ευανθία Ρεμπούτσικα και Ελλη Πασπαλά στο Gazarte

Η ισχύς εν τη ενώσει και στις συναυλίες

  • A-
  • A+

Για σήμερα Παρασκευή σάς έχω ήδη φτιάξει πρόγραμμα, μην κλείσετε κάτι άλλο: Ευανθία Ρεμπούτσικα και Ελλη Πασπαλά στην τελευταία τους εμφάνιση στο Gazarte (θα επιστρέψουν από Δεκέμβριο).

Η Ευανθία παρουσιάζει τις πιο αγαπημένες συνθέσεις της από τον κινηματογράφο («Πολίτικη Κουζίνα» κι έτσι...) και η Ελλη ερμηνεύει παλιότερα αλλά και νέα τραγούδια από τη συνεργασία της με τη Ρεμπούτσικα. «Η ισχύς εν τη ενώσει και στις συναυλίες» λέει στην «Εφ.Συν.» η Ευανθία. «Ιδίως στις δύσκολες εποχές που περνάμε πρέπει να ενισχύσουμε τις καλλιτεχνικές μας δραστηριότητες μέσα από ομάδες, να κάνουμε παραστάσεις που θα αποδείξουν στον χρόνο την αξία τους».

Τους ταιριάζει το Gazarte, νομίζω, φαντάζει ιδανικό για το project. «Σαφώς και παίζει ρόλο ο χώρος», λέει η Ελλη Πασπαλά, «δημιουργεί μια διάθεση και ατμόσφαιρα. Βέβαια, δεν σημαίνει ότι πρέπει αναγκαστικά να είναι ένας χώρος, ας πούμε, χλιδάτος. Το σημαντικό είναι να σέβεται τον θεατή και τον καλλιτέχνη που φιλοξενεί.

Μπορεί να είναι πολύ ταπεινός και να πληροί αυτές τις προϋποθέσεις, ενώ ένας άλλος πολύ όμορφος ως εικόνα να είναι ψυχρός και αδιάφορος». Τη ρωτάω δραττόμενος της ευκαιρίας να μας πει ποια είναι η διαφορά ανάμεσα σε μια λαϊκή πίστα και σε μια τζαζ σκηνή.

Στις λαϊκές πίστες, όπως έχουν διαμορφωθεί σήμερα, υπάρχει, πιστεύω, μια διάθεση αλληλοκολακείας. Το κοινό έρχεται να κολακεύσει τον τραγουδιστή που βρίσκεται στη σκηνή και το αντίστροφο, κάτι που δεν βρίσκω ιδιαιτέρως ενδιαφέρον. Αντιθέτως, οι άνθρωποι που αγαπούν και παρακολουθούν την τζαζ είναι ακροατές. Η πρόθεσή τους είναι να ακούσουν ενώ σε μια λαϊκή πίστα πάνε για να χαϊδέψει ο ένας τον εγωισμό του άλλου

Η Ευανθία Ρεμπούτσικα παρουσιάζει για πρώτη φορά μουσικές από πρόσφατα φιλμ όπως τα «Νοτιάς», «Nadide Hayiat», «Iftarlik Gazoz» και τα θεατρικά έργα «Τρίτο Στεφάνι» και «Σιρανό». «Για μένα το μυστικό στα σάουντρακ είναι να μπω μέσα στην ιστορία και να ταξιδέψω με τους ήρωές της» μας λέει. «Με μια βαλίτσα γεμάτη φαντασία σκέφτομαι πώς θα ένιωθα, τι θα σκεφτόμουν, τι θα έκανα. Οι νότες πολλές φορές με συναντούν πριν καν διαβάσω ένα σενάριο ή μιλήσω με τον σκηνοθέτη.

Αυτή η διαδικασία της δημιουργίας για μια εικόνα, για μια ιστορία είναι η πιο μαγική στιγμή». Είναι πιο εύκολα τα... απλά τραγούδια σε σύγκριση με τις μουσικές για τον κινηματογράφο; «Το απλό μπορεί να είναι δύσκολο. Αν θέλεις να δουλέψεις σωστά είναι το ίδιο, είτε πρόκειται για σάουντρακ είτε για άλλα τραγούδια. Αν δεν αγαπάς και δεν σέβεσαι αυτό που κάνεις, δεν θα τα καταφέρεις. Και δεν μιλώ για εφήμερες επιτυχίες αλλά για τραγούδια και μελωδίες που θα γίνουν κομμάτι της ζωής μας.

Η διαφορά είναι πως με ένα τραγούδι σε λίγα λεπτά μπορείς να μιλήσεις για μια ιστορία ενώ σε μια κινηματογραφική ταινία η ιστορία που πρέπει να ντύσεις μουσικά έχει περισσότερες απαιτήσεις. Πρέπει να συνθέσεις διαφορετικά είδη που θα ακολουθούν τις εικόνες.

Μου άρεσε πάντα να γράφω μουσική για τον κινηματογράφο γιατί μου έδινε μια μεγάλη ελευθερία. Αλλωστε μέσα από τις ταινίες έχουν γεννηθεί σπουδαία και μεγάλα τραγούδια. Πολλές φορές μπορείς να ακούσεις αυτόνομα τις μελωδίες και τα κομμάτια γιατί ένα επιτυχημένο σάουντρακ έχει τη δύναμη να πορευτεί παράλληλα αλλά και μόνο του».

Είναι ωραίο να συζητάς για μουσική με δυο γυναίκες που ζουν μέσα στη μουσική. «Για μένα η μουσική δεν έχει όρια και οι κανόνες δεν ισχύουν» υποστηρίζει η Ευανθία. «Τα όρια νοούνται για να μας δείχνουν μονάχα κάποιες βασικές διαφορές στον τρόπο σύνθεσης.

Σαφώς υπάρχουν διαφορετικά είδη μουσικής και ο καθένας μας με τον τρόπο του, την ταυτότητά του και την έμπνευσή του θα μπορούσε να δημιουργήσει τις δικές του ατμόσφαιρες μέσα από αυτό που θέλει ο δημιουργός να πει. Αρκεί να μας φέρνει μια αγαλλίαση, μια κάθαρση στο μυαλό και στην ψυχή». Η Ελλη κλείνει την κουβέντα μας ορίζοντας ποιος είναι... θρύλος στη μουσική: «Ο όρος του θρύλου λίγο με τρομάζει, περιέχει ένα μικρό τέρας μέσα του, προτιμώ τη λέξη μύθος». Ωραία λοιπόν, πότε ένας καλλιτέχνης γίνεται μύθος; «Οταν η τέχνη που υπηρετεί υπερβαίνει τα όρια του προσώπου, όταν η τέχνη του ατόμου ταξιδεύει πέραν του ίδιου του ατόμου».

Gazarte, Βουτάδων 32 - 34 στο Γκάζι, στάση Κεραμεικός. Παρασκευή 11 Νοεμβρίου. Προπώληση: A ζώνη: 30€ | Β ζώνη: 22€ | Ορθιοι: €10. Ταμείο: A ζώνη: 33€ | Β ζώνη: 25€ | Ορθιοι: €13. Ωρα έναρξης: 21.30. Οι κοινές εμφανίσεις θα συνεχιστούν τον Δεκέμβριο.

 

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Στο Half Note με δίσκο βιωματικό
Μοιάζει αντιφατικό, σύμφωνοι, αλλά δεν είναι: απόψε ο Γιώργος Δημητριάδης παίζει φουλ ηλεκτρικά και με ροκ ήχο σε ένα τζαζ κλαμπ, το Half Note. Θα ακούσουμε ζωντανά το νέο του άλμπουμ «Σκιά που τον ακολουθεί»,...
Στο Half Note με δίσκο βιωματικό
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ωρα για πάρτι και ξεφάντωμα
Δεν ξέρετε τι θα σας περιμένει αν πάτε το Σάββατο στο «Gagarin» με τους London Afrobeat Collective και τους Blend Mishkin & Roots Evolution. Τέτοια πανδαισία ήχων και χρωμάτων, τόσο μεθυστικό live, σπάνια θα...
Ωρα για πάρτι και ξεφάντωμα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ιστορίες αποχωρισμού και απολαύσεων
Οι Tango With Lions είναι ένα ελληνικό συγκρότημα, αγγλόφωνο φυσικά, που ένα κομμάτι του στο YouTube βρίσκεται μέσα στα ελληνικά τραγούδια με τα περισσότερα views στην Ελλάδα, περισσότερα από 30 εκατομμύρια!...
Ιστορίες αποχωρισμού και απολαύσεων
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μεγάλη συναυλία για τα 10 χρόνια Gazarte
Πέρυσι ήταν μία από τις συναυλίες του καλοκαιριού, στην Τεχνόπολη, στην κατάμεστη Τεχνόπολη, με την LP να συνεπαίρνει τα πλήθη. Ηπερίφημη Laura Pergolizzi που έκανε το χιτ των τελευταίων χρόνων στην Ελλάδα με...
Μεγάλη συναυλία για τα 10 χρόνια Gazarte
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Το νέο λαϊκό τραγούδι είναι σαν ραδιοφωνικό σποτάκι»
Λίγο πριν ανεβεί στο Θέατρο Βράχων για μια μεγάλη συναυλία, ο γνωστός τραγουδιστής Θέμης Αδαμαντίδης, μάς μιλάει για την πορεία του με τις επιτυχίες αλλά και τις λάθος επιλογές, για τα νυχτερινά κέντρα, τα...
«Το νέο λαϊκό τραγούδι είναι σαν ραδιοφωνικό σποτάκι»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Εξι τραγούδια θα σας πω...
Αν επαναληφθούν και αύριο με τον Δώρο Δημοσθένους στο Passport-Κεραμεικός όσα έλαβαν χώρα το Σάββατο 11 Μαρτίου, το σκηνικό θα έχει ως εξής: θα βρεθεί στο τέλος ένα ολόκληρο μαγαζί όρθιο να χορεύει και να...
Εξι τραγούδια θα σας πω...

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας